Miehelle ei sitten käy mikään!!! Mikä ihme sitä vaivaa?!

• Viestiketjun aloittaja ei ymmärrä
  • Ensimmäinen viesti
ei ymmärrä
Toisen lapsen laskettuaika on pian. Nyt mies ilmoitti, että ei aio enää käydä töissä. On mun vuoro elättää perhettä. Hän ei jaksa raataa. No, mä sitten sanoin että selvä. Olen kotona ½ vuotta jotta voin edes sen ajan täysimettää ja menen sitten töihin ja mies voi olla lasten kanssa kotona. Niin ei perkele käy sekään! |O Hän ei halua olla lasten kanssa kotona koska sekin on rankkaa. Hänen suunnitelma on, että hän tekee vaan satunnaisesti jotain helppoa osa-aikatyötä ja mä oon kokopäivätyössä. Lapset menee hoitoon jotta hän voi sitten viettää vapaapäiviä rauhassa kotona ja huilata. Hänestä tuo ½ vuottakin on liian pitkä mun olla kotona. Mitä v*ttua?! Tää asia oli sovittu ja täysin selvä kunnes nyt hänellä muuttui mieli!! Mun piti olla vuosi kotona ja sitten töihin, mies jatkaa töissä ihan tavalliseen tapaan. Mä ymmärrän, että miehellä on nyt rankka vaihe töissä ja varmasti on väsynyt ja loppuun palanutkin kenties. Mutta turha hänen on kuvitella, että vauva menee hoitoon kuuden kuukauden ikäisenä :kieh: Jumalauta on tämä rankkaa meille kaikille eikä ainoastaan hänelle! :headwall:

apsi
Ihan asiasta suivaannut. Stressi siellä taustalla kai tosiaan on, mutta ei tuo solmu kyllä noin ratkea. Onhan teillä vielä aikaa katsoa, miksi tilanne muuttuu. Saako muuten mistään edes hoitopaikkaa puolivuotiaalle? En minäkään kyllä silloin tahtoisi viedä.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja apsi:
Ihan asiasta suivaannut. Stressi siellä taustalla kai tosiaan on, mutta ei tuo solmu kyllä noin ratkea. Onhan teillä vielä aikaa katsoa, miksi tilanne muuttuu. Saako muuten mistään edes hoitopaikkaa puolivuotiaalle? En minäkään kyllä silloin tahtoisi viedä.
Miehen mielestä kyllä niitten on pakko se ottaa kun sinne vaan vie :kieh: Että mä kiehun täällä! Käsittämätöntä itsekyyttä mieheltä! Toivottavasti se tulee pian järkiinsä tai muuten mä taon sitä sen päähän. Vaikka paistinpannulla |O

vieras
Minkä vellihousun sinä olet mieheksesi ottanut, osa-aikatöitä? Ei raavas mies tee osa-aikatöitä vaan elättää perheensä ja vaimonsa, vellihousun minä heittäisin yli laidan ja ettisin ittelleni miehen.

jk
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minkä vellihousun sinä olet mieheksesi ottanut, osa-aikatöitä? Ei raavas mies tee osa-aikatöitä vaan elättää perheensä ja vaimonsa, vellihousun minä heittäisin yli laidan ja ettisin ittelleni miehen.
Mun mies painaa hulluna töitä,jotta saan hoitaa 5 lapsemmekin kotona 3 vuotiaaksi. Ei valita ja on ihana mies ja isä!!!!!

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja jk:
Mun mies painaa hulluna töitä,jotta saan hoitaa 5 lapsemmekin kotona 3 vuotiaaksi. Ei valita ja on ihana mies ja isä!!!!!
Niinpä, mä olen kans kotihoidontuella ja mies tienaa tämän perheen elannon, eikä ole kyllä ajatellutkaan että tekis osa-aikatöitä, mitähän se sen vapaa-ajan sitten tekis? No maalla nyt on puidenkaatoa yms. ellei työssä mene kaikki aika, ne kun vaan täytyy tehdä vaikka meneekin kaikki aika työssä.

vieras
Mä pistäisin kyllä tuossa tilanteessa tavarat jakoon jos rakentava keskustelu(mies vaihtaisi työpaikkaa jossa parempi olla, tai jäisi hetkeksi sairaslomalle jos burnout yms..). Jääkööt mies lusmuilemaan työkkärin rahoilla ja sinä elät omilla lasten kanssa. Kyllä yksinhuoltaja elää ainakin tuon vuoden tuilla.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja voivoi:
Oisko sun mies masentunut? Joku asia kyl nyt hiertää ja ahistaa.
Voi sillä olla masennustakin. Stressiä sillä ainakin on. Hänen työpaikalla on jo ollut kahdet yt-neuvottelut josta mies on selvinnyt ja lisää on vaan luvassa. Työympäristö on kireä ja ahdistava. Työpaineetkin on valtavat kun irtisanottujen tehtävät on siirretty heille jotka sai jäädä. Joten ymmärrän kyllä, että sinne töihin ei ole mukava mennä. Mutta sitä en ymmärrä miksi hän ei suostu kotiin jäämään :eek: Mutta se kuulemma on liian rankkaa sitten kahden kanssa ja hänestä hänen ehdotus oli kaikille sopiva ja hyvä. En tiedä. Kai me voitaisi jotenkin järjestää, että mummit auttaisi tai jotain. Toinen on eläkkeellä ja toinen osa-aikaeläkkeellä. Mutta en haluaisi mitenkään niin paljon vaivaa nähdä ja niin monta ihmistä vaivata sen takia et miestä ei vaan huvita :kieh:

Taitaa olla miehelläs kova stressi ja paineita töissä? Ja mieli kireällä, ehkä vapaa-aika jäänyt kokonaan pois? Ja sitten tulee suustaan päästeltyä kaikkia typeryyksiä, joita ei ehkä niin tosissaan tarkoitakkaan... Puhukaa asiasta, sitten kun molemmilla parempi mieli, ehkä löydätte paremmankin ratkaisun tilanteeseen kuin miehen nykyiset ehdotukset/vaatimukset.

:LOL: Missä luolassa sä olet elänyt? Nykyajanmiehet hoitaa lapset kotona kun nainen käy töissä :)

Marid
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mutta se kuulemma on liian rankkaa sitten kahden kanssa ja hänestä hänen ehdotus oli kaikille sopiva ja hyvä. En tiedä. Kai me voitaisi jotenkin järjestää, että mummit auttaisi tai jotain. Toinen on eläkkeellä ja toinen osa-aikaeläkkeellä. Mutta en haluaisi mitenkään niin paljon vaivaa nähdä ja niin monta ihmistä vaivata sen takia et miestä ei vaan huvita :kieh:
Joo, ei ole oikein sotkea mukaan ulkopuolisia, joiden varassa homman toimiminen sitten väistämättä lepäisi. Ei ole todella mitään laitaa pitää sapattia lapsen kustannuksella, jollei aio edes hoitaa sitä!

juma
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Voi sillä olla masennustakin. Stressiä sillä ainakin on. Hänen työpaikalla on jo ollut kahdet yt-neuvottelut josta mies on selvinnyt ja lisää on vaan luvassa. Työympäristö on kireä ja ahdistava. Työpaineetkin on valtavat kun irtisanottujen tehtävät on siirretty heille jotka sai jäädä. Joten ymmärrän kyllä, että sinne töihin ei ole mukava mennä. Mutta sitä en ymmärrä miksi hän ei suostu kotiin jäämään :eek: Mutta se kuulemma on liian rankkaa sitten kahden kanssa ja hänestä hänen ehdotus oli kaikille sopiva ja hyvä. En tiedä. Kai me voitaisi jotenkin järjestää, että mummit auttaisi tai jotain. Toinen on eläkkeellä ja toinen osa-aikaeläkkeellä. Mutta en haluaisi mitenkään niin paljon vaivaa nähdä ja niin monta ihmistä vaivata sen takia et miestä ei vaan huvita :kieh:
Mummien Ei kuulu hoitaa teidäm muksuja. Ite on miehes halunut lapsia. Hoitakoot niit kotona tai olkoot töissä. Ihme velliperse,OIKEESTI!!!!!

b
Sanot miehelle, että teidän perheessä on kaksi hommaa josta valita: a) kokopäivätyö kodin ulkopuolella b) lastenhoitotyö kotona (kokopäivätyö tääkin). Miksi toinen saisi tehdä jotain osa-aikaisesti?

Yhteistyössä