Alkuperäinen kirjoittaja surullinen kotiäiti;28978923:
Myi anopille asuntonsa reiluun alihintaan ja me joudumme ottamaan nyt isomman asuntolainan tämän takia. Laina olisi tullut myös minun nimiini, mutta en kyllä tässä tilanteessa halua sitä ottaa, jos minulta ei tälläisissä asioissa tarvitse edes kysyä mielipidettä...
ap
Kyllä meillä ainakin on YHTEINEN talous. Minä olen kotona lapsen kanssa, mies töissä. Miehen tienaamat rahat ovat perheen yhteisiä, ei hänen omiaan. Suuremmat hankinnat tehdään yhteisestä päätöksestä, minulla on yhtä suuri sananvalta kuin miehelläni.
Olisin ihan raivona tilanteessasi. Mielestäni tuo on jo ihan petos, että selän takana kälmitään kyseisellä tavalla, voin hyvin kuvitella että oma anoppini ehdottaisi moista.
Ja siis kuten joku jo mainitsi, anopillasi on jo varmasti ikää? Ku hän heittää lusikan nurkkaan, asunto jaetaan sisarusten kesken, joten tällöin 'miehesi rahat' jakaantuu sisaruksille eikä lapsillenne (kuten jos hän olisi sijoittanut OMAAN asuntoonne nekin rahat).
Ei menisi minun jakeluun moinen käytös.
Ja miten täällä tulee taas tällaisia vastauksia "elät miehesi rahoilla", "mene töihin", öö? Jos toisen tulot ovat sellaiset, että se mahdollistaa toisen jäämisen lapsen kanssa kotiin ja molemmat vanhemmat ovat sitä mieltä, että lapsen olisi hyvä kotona olla, niin mikä ongelma?
Eikö perhe ja avioliitto solmita nimenomaan siksi, että on yhteinen talous, jossa toimitaan koko perheen edun mukaisesti? YHDESSÄ.
Mielestäni miehesi toimi typerästi, ensin on "me ja meidän talous" kunnes tulee joku tällainen tilanne, sitten on "me ja minun rahat". Todella reilua ja aikuismaista?