mieheen ei voi luottaa yhtään!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mitäs nyt?!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mitäs nyt?!

Vieras
Etsin äsken verkkopankkitunnuksiani laatikosta jossa niitä säilytetään.
Löysin samaisesta laatikosta avaamattomana mm. vakuutuslaskun muistutuksen (auto) , autonlyhennysmuistutuksen,sähkölaskumuistutuksen,käyttölainan lyhennys lakusn,muitutus tämäkin.
Kaikki muistutuksia jotka lähetetty viimekuun puolivälissä eli mies jättänyt viimekuussa maksamatta.
menin verkkopankkiin,ei olut maksanut kyseisiä laskuja tässä kuussakka.palkka tullut 31.9 ja tilillä 300e rahaa.
Mä olen maksanut vuokran ja jättänyt ruokarahaa tällekuulle,ja talvivaaterahaa lapselle.
meillä yhetiset rahat mutta eri tilit,ollaan jaettu menot jotka kumpikin hoitaa (minä vuokra + eläminen,mies kaikki muut)
Ja kauhistuttavinta tässä on nyt se että nuo sähkölaskut ja vakuutukset on mun nimellä ja lainat molempien nimellä.

wtf!?

Sitten itse lähtee risteilylle ihan kun olis ylimääräistä rahaa,kyttää mun rahankäyttöä ja kontrolloi mun elämää..ja vie multa vielä luottotiedot tällämenolla.

Pihalle tommonen pitäs työntää,ensin ajattelin etten voi heittää pihalle koska sitten en pärjää rahalliseti..no,en pärjää kyllä nytkään!

meillä toimi vuosien tappelun jälkeen, kun lopulta sanoin etten jaksa enää elää tällä tavalla ja olla ainoa aikuinen perheessä. Hoidin laskut kaikki itse, siirsin rahat miehen tililtä sitä varten . Pari vuotta meni näin ja nykyisin mies hoitaa kaikki laskut AJALLAAN. En olisi kyllä jäänyt suhteeseen, jos miestä pitäisi holhota ja vahtia kuin jotain uhmakasta teiniä :/ Voimia sulle, oli tosi raskasta aikaa silloin!

juu me tehtiin myös noin että minä hoidin kaikki raha asiat,mutta jouduin sitten tilittämään että mitä olin maksanut tai meis vcaati että tietty määrä rahaa pitää jäädä koska muuten maksaisin kaikilla rahoilla vaan laskuja (ihan kun en osaisi jättää elämiseen rahaa)
nyt ollaan tilanteessa jossa pitäs olla 1800e ylimääräistä rahaa + tämänkuun lopussa kun tulkee palkka niin erääntyy taas 500e lyhenyksiä.eli tämänkuun lopussa kun tule epalkat niin rahaa pitäs löytyä 2300e noihin rästeihin sekä tämänkuun lyhennyksiin.

Yhdessä välissä mies kyllä näytti että osaa asiat hoitaa halutessaan,nyt taas lähtenyt käsistä tämä.
en tiedä mihin rahat työntää.
sitten tietää varsin hyvin että multa menee luottotiedot tällämenolla.
Voiko rahoitusyhtiöön soittaa tuosta autosta ja kysyä mitä sille voisi tehdä?
Mies ei sitä halua myydä mutta pakko on jos sitä ei saa maksettua.

Miehellä ei ole luottotietoja,on mokannut ne ihan samasta syystä itse aijemmin,ei ole hoitanut laskujaan.
huoh,syvälle suohon mä olen itteni saanu

Ja nyt jos heitä ton ukon piahlle niin en voi tehdä enää nykysitä työtäni.Juuri siirrettiin lapsi tavalliseen päiväkotiin kun meis sai päivätyön,itse teen 10-18 vuoro.tai sitten yritän sopia töissä tuosta työvuorosta,tai etsin työn jossa voin olla päivällä.
herranjumala ei tää voio mennä näin!

paljonko laskut tekee yhteensä? ajattelin että jos saisit maksettua ne sun nimissä olevat ettei sulta mee perintään ne.

pelkästään mun nimissä olevia on 400e ja yhteisiä 1400e
Nuo omat pystyn vielä jotebkuten hoitamaan/sopimaan mutta noita autonlyhennyksiä ja auton vakuutuksia en pysty hoitamaan.
vakuutuksiakaan ei pysty enää sopimaan kun uusi laskukin on jo tullut

pelkästään mun nimissä olevia on 400e ja yhteisiä 1400e
Nuo omat pystyn vielä jotebkuten hoitamaan/sopimaan mutta noita autonlyhennyksiä ja auton vakuutuksia en pysty hoitamaan.
vakuutuksiakaan ei pysty enää sopimaan kun uusi laskukin on jo tullut

maksa ne sun omat ja anna ukon hoitaa loput! kyllähän sen on selvitettävä asiat kun on ne sotkenutkin. uhkaa pistää auto myyntiin jos ei muuten mee perille. :hug:

juu me tehtiin myös noin että minä hoidin kaikki raha asiat,mutta jouduin sitten tilittämään että mitä olin maksanut tai meis vcaati että tietty määrä rahaa pitää jäädä koska muuten maksaisin kaikilla rahoilla vaan laskuja (ihan kun en osaisi jättää elämiseen rahaa)
nyt ollaan tilanteessa jossa pitäs olla 1800e ylimääräistä rahaa + tämänkuun lopussa kun tulkee palkka niin erääntyy taas 500e lyhenyksiä.eli tämänkuun lopussa kun tule epalkat niin rahaa pitäs löytyä 2300e noihin rästeihin sekä tämänkuun lyhennyksiin.

Yhdessä välissä mies kyllä näytti että osaa asiat hoitaa halutessaan,nyt taas lähtenyt käsistä tämä.
en tiedä mihin rahat työntää.
sitten tietää varsin hyvin että multa menee luottotiedot tällämenolla.
Voiko rahoitusyhtiöön soittaa tuosta autosta ja kysyä mitä sille voisi tehdä?
Mies ei sitä halua myydä mutta pakko on jos sitä ei saa maksettua.

Miehellä ei ole luottotietoja,on mokannut ne ihan samasta syystä itse aijemmin,ei ole hoitanut laskujaan.
huoh,syvälle suohon mä olen itteni saanu

Ja nyt jos heitä ton ukon piahlle niin en voi tehdä enää nykysitä työtäni.Juuri siirrettiin lapsi tavalliseen päiväkotiin kun meis sai päivätyön,itse teen 10-18 vuoro.tai sitten yritän sopia töissä tuosta työvuorosta,tai etsin työn jossa voin olla päivällä.
herranjumala ei tää voio mennä näin!

Ei tuo laskujen maksu nyt kovin rakettitiedettä vaadi, joten miten idioottien kanssa te lapsia alatte väsäämään? Ei tulisi minulle pieneen mieleenkään.

Hoitakaa nämä laskut ja laittakaa sen jälkeen laskut suoraveloitukseen. Tai avatkaa kolmas tili, jonne molemmat siitravät X% rahaa omista tuloistaan ja tältä tililtä maksatte kaikki yhteiset kulut.

[QUOTE="huh";22205938]Ei tuo laskujen maksu nyt kovin rakettitiedettä vaadi, joten miten idioottien kanssa te lapsia alatte väsäämään? Ei tulisi minulle pieneen mieleenkään.[/QUOTE]

minkä hiton takia tämä lause tulee vastaan oli aihe mikä tahansa!! aaarrrgghhhh!!!

Osittain tämän takiakin meillä yhteinentili ja molemmilla mahdollisuus hoitaa laskujen maksu. Varsinaisesti rahankäytöstä ei koskaan ole tarvinnut riidellä, joskus laskujen maksu vain tuppaa unohtumaan, puolin ja toisin.

[QUOTE="Hips";22205950]Hoitakaa nämä laskut ja laittakaa sen jälkeen laskut suoraveloitukseen. Tai avatkaa kolmas tili, jonne molemmat siitravät X% rahaa omista tuloistaan ja tältä tililtä maksatte kaikki yhteiset kulut.[/QUOTE]

tätä olen ehdottanut mutta menee kulema liian vaikeaksi.
tuntuu että aina keksii jonkun tekosyyn,tykkää leveillä rahoillaan..lainailee,ja käyttää huolettomasti.Saa mun puolesta käyttääkkin heti kun ne laskut on maksettu!

aina lupaa että "enskuussa helpottaa"..oli edelliskuussa lainannut isältään 1500e laskuihin!!!
(selvisi tämäkin äsken verkkopankissa) ja SILTI on yhdet erät maksamatta!!!
miten itsesäälissä kierivä ja roikkuva urpo heitetään pellolle?

tätä olen ehdottanut mutta menee kulema liian vaikeaksi.
tuntuu että aina keksii jonkun tekosyyn,tykkää leveillä rahoillaan..lainailee,ja käyttää huolettomasti.Saa mun puolesta käyttääkkin heti kun ne laskut on maksettu!

aina lupaa että "enskuussa helpottaa"..oli edelliskuussa lainannut isältään 1500e laskuihin!!!
(selvisi tämäkin äsken verkkopankissa) ja SILTI on yhdet erät maksamatta!!!
miten itsesäälissä kierivä ja roikkuva urpo heitetään pellolle?

Jos huoleton rahankäyttö on tapa hoitaa huonoa itsetuntoa tai esim. masennusta pitää kai ensisijaiseti löytää muu tapa hoitaa itseään ennenkuin voi luopua väärästä/vahingollisesta tottumuksesta.

Onhan se vähän hassua, että joutuu ukolleen opettamaan taloushallintaa ja laskujenmaksua ja kasvattamaan vastuullisuuteen.

Mutta onhan niitä naisiakin, jotka miiandai-partylite-tyyppisten kutsujen ja nettikauppojen tilien kautta ajautuvat isoihin rahavaikeuksiin, tyyliin "viimeiset joululahjat maksetaan elokuussa".

[QUOTE="tööt";22206143]Tyyppi on selvästikin peliaddikti, jos rahat vain 'katoavat'[/QUOTE]

Tässä sen taas näkee miten sinisilmänen ja hölmö mä olen!!
en ole ollenkaan ajatellut tuota pelaamista,se oli ongelma aikanaan!
jos miettii että meis ei vedä mitään huumieta taikka dokaa niin johonkin se raha uppoo..eli sinne automaattiin.

Laitoin sille viestiä että mites nää avaamattomat muistutukset että löysin ne jemmattuna (olivat siis laitettu nippuun jossa oli jotain tiedotteita yms niin sinne väliin,eikä yhteen nippuun vaan ripoteltu sinne jokatoisen lasun väliin..eli piilotettu)

vatsauksena tuli,"ai jemmatut laskut.Ihan miten vaan"
eli ei edes väitä enää..hokee kokojana että "jätä vaan jos haluat musta eroon" jne.
sitten jos sanon jättäväni niin rupeaa lapsen kuullen huutelemaan että "isi lähtee nyt,halaa isiä viimeisen kerran" yms. juttuja..sitten jää itsesäälissä itkemään tohon ovelle ja yrittää halata ja puhua mua ympäri..sitten sen jälkeen syyllitää ja haukkuu,kääntää asian niinpäin että hän aiko jättää minut :o

[QUOTE="vieras";22206010]Johtuisko siitä, että se on oikeutettu kysymys. Ikinä ei tuli mieleen mennä naimisiin jonkun landepaukun kanssa joka ei osaa laskuja hoitaa.[/QUOTE]

Landepaukut yleensä hoitavat laskunsa paremmin kuin kaupunkilaiset. Jos ei muuten, niin myydään vähän metsää.

Aloittajalle, kannattaa lähteä lätkimään ennen kuin menetät luottotietosi. Asunnon saaminen on todella vaikeaa luottotietojen menetyksen jälkeen.

Toiset osaavat upottaa ihan siihen pelkkään elämiseen, ns. pikkasen parempaan elämiseen, ihan hirvittäviä summia. Ei sitä tarvitse akalle kertoa että tuli autoon hommattua jotakin hilpettä mitä ilman ei voi elää tai että tuli vaihdettua puhelin/tietokone/tai jotain muuta 'tärkeää' johonkin parempaan. Oma ukkoni oli tuollainen kun tavattiin, eli siis pienissä veloissa korviaan myöten. Itse äärimmäisen pihi ollut aina. Kukaan ei tavallaan koskaan ollut opettanut ukolle rahan arvoa tai edes yksinkertaista prosenttilaskua käytännön asioihin niin tuollainen tilanne oli päässyt syntymään. Minä todistin rakkauteni maksamalla velat pois ja hän todisti sen järkeistämällä rahankäyttöään. Meillä on ollut alusta asti peli selvä rahan suhteen, mitään yli satasen arvoista ei osteta kysymättä toisen mielipidettä.

Asia pitää puhua halki ja jos toinen ei opi, toinen ei opi. Sitten pitää soveltaa sellaista käytäntöä joka tyydyttää molempia tai sitten lähtiä eri suuntiin.

Mä seurustelin kerran miehen kanssa, jolla meni aina hyvin. Osteli jatkuvasti uusia vaatteita, koruja, kelloja, tarjosi kavereille ruoat ravintolassa, meni lyhyetkin matkat autolla, kävi jatkuvasti ulkona ja tottakai rahaa meni kun kavereille tarjottiin juomia yms. Työstä kun häneltä kyseltiin niin vastaus oli aina jotain vähän sellasta ympäripyöreetä.

Siinä sit kuitenkin seurustelun edetessä selvisi, että lähes kaikki laskut suht pitkältä ajalta olivat maksamatta, perintätoimistolla vissiin mut ei vielä ulosotossa. Hain muistaakseni postit ja tuli just jostain oikeudesta joku kirje ja sit ku siitä kyselin niin loppujen lopuksi myönsi kaiken, eli vaan yli varojensa kun ei kehdannut myöntää olevansa ihan peeaa. Työkään ei loppujen lopuksi ollut mikään kovin hyväpalkkainen. Kehotin häntä lopettamaan ostelun, lopettamaan joksikin aikaa ulkona käymisen ja ottamaan yhteyttä johonkin velkaneuvontaan ja sopimaan niiden firmojen kanssa laskujen maksusta joiden laskut eivät olleet vielä menneet perintään.

Onneksi suhteestamme ei tullut mitään sen enempää, en olisi jaksanut elää sellaisessa velkahelvetissä ihmisen kanssa, joka ei pysty olemaan realistinen omien varojensa suhteen.

[QUOTE="vierastaja";22206275]Toiset osaavat upottaa ihan siihen pelkkään elämiseen, ns. pikkasen parempaan elämiseen, ihan hirvittäviä summia. Ei sitä tarvitse akalle kertoa että tuli autoon hommattua jotakin hilpettä mitä ilman ei voi elää tai että tuli vaihdettua puhelin/tietokone/tai jotain muuta 'tärkeää' johonkin parempaan. Oma ukkoni oli tuollainen kun tavattiin, eli siis pienissä veloissa korviaan myöten. Itse äärimmäisen pihi ollut aina. Kukaan ei tavallaan koskaan ollut opettanut ukolle rahan arvoa tai edes yksinkertaista prosenttilaskua käytännön asioihin niin tuollainen tilanne oli päässyt syntymään. Minä todistin rakkauteni maksamalla velat pois ja hän todisti sen järkeistämällä rahankäyttöään. Meillä on ollut alusta asti peli selvä rahan suhteen, mitään yli satasen arvoista ei osteta kysymättä toisen mielipidettä.

Asia pitää puhua halki ja jos toinen ei opi, toinen ei opi. Sitten pitää soveltaa sellaista käytäntöä joka tyydyttää molempia tai sitten lähtiä eri suuntiin.[/QUOTE]

Mä tunnustan että olen vähän pihi,terveellä tavalla.haluan että raha riittää ruokaan koko kuukaudeksi..e ivaan ekaksi viikoksihaluan että laskut on maksettuna eikä tarvitse huolia raha asioista.
nyt tämä on kaikkea muuta kun sitä.
mies on kerran myöntänyt että oli tilannut mun nimissäni jotain pelejä (jonkun tilijutun oli avannut) että saa mut pidettyä itsellään sen lainan varjolla.
ja kerran pon myöntänyt piilottaneensa mun verkkopankkitunnukset etten voi maksaa niitä laskuja että jää enemmän rahaa elämiseen.
meidän yhteistulot n.3500 asutaan vuokralla ja lainamenoja n.5ooe kuussa,vuokra 700e
eli rahaa pitäs jäädä PALJON.
ja joka kuukaus meillä syödään halpojha ruokia että raha riittäisi paremmin.kumpikaan ei polta eikä käy kapakoissa.
en muista milloin olisin ostanut jotain itselleni.
ja koska osa yhteisistä laskuista on mun nimissä ja meis on luvannut ne maksaa =muttei maks aniin en jää maksamatyta koska mulla ei riitä raha. :(
sehän imee mut ihan kuiviin ja yrittää rahalla pitää mut tässä?

Yhteistyössä