Mie olen varmaan palstan avuttomin äiti kun on kyseessä kylpylä ja lapset!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hopeapaju
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

hopeapaju

Aktiivinen jäsen
22.11.2006
1 237
0
36
Tai jos vähän kaunistelen, niin ylivarovainen :) Avuton ei kuulosta kovin kivalta :laugh:

Lähdetään kohta reissuun, minä lapsineni, siskoni lapsineen ja äitini. Samalla reissulla on tarkoitus käydä kylpylässä ja nyt olen jo pitkään hermoillut, miten mie siellä pärjään. Yksin tuon 4- ja 3-vuotiaani kanssa. Kuopus ei ole vielä kertaakaan ollut kylpylässä, eikä muutenkaan vielä oikein vastaa 3-vuotiasta, ehkä kaksi vuotiasta ennemminkin.

Esikoinen on muutaman kerran sentään päässyt kylpylään, mutta tuolla on... noh valikoiva kuulo. Viimeksi piti kipitellä pojan perään pyyhkeessä allasosastolle suihkuosastolta, laps kun ei olis millään halunnut lopettaa uimista.

Haluaisin ehdottomasti toisen aikuisen mukaan katsomaan noita muksuja, mutta eipä ole oikein vaihtoehtoja. Äitini ei lähde uimaan enkä viitsi siskoani valjastaa lapsiani katsomaan kun kerrankin saa uida ilman isompaa huolta (omat lapset yli 10 vuotiaita).

Yks vaihtoehto on jättää kuopus nukkumaan päikkäreitään mumminsa kanssa, mutta eihän se ole kivaa, että toinen jää taas kylpyläreissusta paitsi, etenkin kun rakastaa vedessä touhuamista.

Miten siellä pärjää??? Kuten sanoin, avuton olen :ashamed:

Meillä ei luojan kiitos ole noin pieni ikäero mutta hyvin minä olen aina lasten kanssa pärjännyt hallissa ja kylpylöissä, siitä lähtien ollaan kolmistaan käyty kun pienempi oppi kävelemään.

Mutta mä annankin lasten mennä miten haluavat altaissa ja liukumäissä, en turhia hyssyttele tai paapo. Tietenkään en anna sääntöjen vastaisesti toimia tai missään tapauksessa kiusata muita ja itse kahlaan tai pulikoin altaissa myös ja katson perään.

Käsikellukkeet muuten oikeasti pitävät lapset pinnalla joten nekin ovat apu siihen että lapsi ei nyt ihan polvensyvyiseen veteen huku.

Teet selväksi, miten kylpylässä käyttäydytään (ei juosta karkuun, totellaan äitiä, mennään yhdessä suihkusta altaalle ja takaisin jne.). Jos tarpeen, tehostat ohjeistusta jollain houkutuksella = jos ja kun reissu menee hyvin, mennään sen jälkeen jätskille.

Skippaat kaikki tukanpesuyritykset jne, ne voi tehdä kotonakin.

Mihin kylpylään ootte menossa?

Ja kumma sisko, jos ei voi auttaa sua lasten kanssa eritoten siirtymätilanteissa!

Hyvin sä pärjäät. Mä laitan lapset aina istumaan tuolille, kun en halua niiden liikkuvat. Pysyvät siinä paremmin. Toinen testattu hidastin on käskeä lasten odottaa käsi kädessä. Kummasti hidastaa :D :D Ja jos tulee pulmia, jätät suihkuttelut vähemmälle ja käyt kotona suihkussa. Olen joskus ollut neljän alle 5v lapsen kanssa uimahallissa ja jäi muuten omat suihkut ottamatta :D :D

Tiedän tunteen. Tavallisessa uimahallissakin olen shampoo päässä havahtunut siihen, että silloin 3-vuotiaani livahti allasosaston puolelle. Ilman toista aikuista en olekaan vielä ollut uimassa näiden 4- ja 2-vuotiaideni kanssa. Hyvä kun pärjää kahden aikuisen kanssa.

Kuusamon tropiikkiin en mene enää koskaan. Hankala pukeutumisosasto, jossa oli ahtaat perhekopit ja kopin oven ulkopuolella sekaisin naisia ja miehiä uima-asuissaan. Sielläkään ei siis rauhaa, että saisi pyyhe tipahtaa ympäriltä, kun pyydystää juoksevia lapsia. Kopin seinän alta pääsi ryömimään naapurikoppiin jne. :D Sokkeloinen suihkuosasto, jossa ei yhdellä silmäyksellä hahmota koko tilaa, vaan ikään kuin erillisiä suihkusyvennyksiä. Kaiken huipuksi silmänräpäyksessä taas tuo samainen esikoiseni, olikohan silloin 2 vai 3, juoksi kohti suihkuosastolla ollutta kylmäallasta... Huuh...

Alkuperäinen kirjoittaja Jepulis:
Teet selväksi, miten kylpylässä käyttäydytään (ei juosta karkuun, totellaan äitiä, mennään yhdessä suihkusta altaalle ja takaisin jne.). Jos tarpeen, tehostat ohjeistusta jollain houkutuksella = jos ja kun reissu menee hyvin, mennään sen jälkeen jätskille.

Skippaat kaikki tukanpesuyritykset jne, ne voi tehdä kotonakin.

Mihin kylpylään ootte menossa?

Ja kumma sisko, jos ei voi auttaa sua lasten kanssa eritoten siirtymätilanteissa!

Kyllä hän niissä varmasti auttaa, mutta sitä itse altailla sompailua mie pelkään :)

Esikoiselle tuo voi toimia, että alussa otetaan oikein tiukat säännöt ja sitten palkinto hyvin menneestä reissusta. Kuopukselle... No, aika turha yrittää, tosin jos esikoinen tottelee niin pystyn enemmän sitten keskittymään kuopuksen pinnalla pitämiseen.

Joku kysäisi että mihin kylpylään... Kuusamon tropiikkiin ollaan menossa.

Toi tuolille istumaan tai korokkeelle tms. johonkin "paikkaan" asettaminen auttaa kummasti, ainakin meillä. En nyt kylpylässä ole kokeillut, mut esim. asioilla käydessä tms.

No siellä altaillaolosta: sovitte etukäteen, että koska eivät osaa vielä uida, pysytte lastenaltaassa, piste. Ei mitään "mä haluun tonne hullutornadopyörreliukumäkeen" -juttuja. Jos lähtee yksin kahden villihkön uimataidottoman kanssa isompiin altaisiin, niin ei tuu ku sanomista.

Värväät siskon (tai hänen lapsensa) sen verran hommiin, että saat rauhassa pukeutua uimapukuun ja lapsetkin uima-asuihin ilman, että kukaan karkaa. Lapsille kellukkeet käsiin, niin kyllä sitä lapsille liian syvään veteen uskaltaa mennä, kunhan itsellä jalat yltää pohjaan.

Mä olisin hyvin rauhallisin mielin, jos mukana on vanhempia lapsia..meillä ainakin nuo "super-isot ja super-reippaat" sisaren lapset ovat oivia malleja mm. uimahallissa. Kaikki pienet haluavat käyttäytyä samalla tavalla kuin he. Ja jos tuollainen "super-reipas" osaa vielä olla juonessa mukana, homma vain helpottuu entisestään..

ota mukaan pikkupyyhkeet tms . Kun on tarvis, laitat pyyhkeen oikeaan kohtaan ja komennat lapsen istumaan tai seisomaan sen päälle. Ja itsellesi ostat illaksi ja päiväkahville jotain palkkiota.

Kiitos! :D Vähän rauhoitti minun mieltäni! Ja onhan siellä tosiaan sisko, joka varmasti rientää apuun jos mie kurkku suorana apua kiljun. Ja tosiaan siskon vanhin poika on tuon meidän esikoisen idoli, niin vois vähän yrittää sitä käyttää hyödyksi.

Ahaa, mulla meni ohi, että siskollasi on yli 10-vuotiaita mukana. No sittenhän ei ole ongelmaa. Meillä kun veljeni 11-vuotias on mukana, lapset käyttäytyvät kuin enkelit joka paikassa. Uimahalliakin on kokeiltu.

Yhteistyössä