Mie olen raskaana.

Alkuperäinen kirjoittaja illuusia:
Alkuperäinen kirjoittaja Huldasharks:
Eihän ne sun lääkkees voi tehdä tuota plustestiä? Siis että olis virheellinen tulos...
Tai sitten lääkkeet heikentävät ehkäisyn tehoa. :/
Kyllä ois aiemmatki testit sitte näyttäny plussaa jos lääkkeet sen tekis. Aina välillä olen varmistellu just tuon lääkityksen takia etten vaan oo pieniin päin. Mulla on pessaari käytössä ja vain toinen munasarjoista toimii :D

Alkuperäinen kirjoittaja hyytikyppynen:
Eihän ne sun lääkkees voi tehdä tuota plustestiä? Siis että olis virheellinen tulos...
Kyllä ois aiemmatki testit sitte näyttäny plussaa jos lääkkeet sen tekis. Aina välillä olen varmistellu just tuon lääkityksen takia etten vaan oo pieniin päin. Mulla on pessaari käytössä ja vain toinen munasarjoista toimii :D
Ukolle kokovartalokondomi käyttöön :attn: ... vaikka sitten ens kerralla ...

aaa
mut eikös sulla ole vie letkut vedetty kii ettei taida oikein olla nyt niinkuin tää juttu taas niin kuin niin niin..

OnneA!
ja tee tosiaan toinenkin testi

mutta kyllä sä pärjäät! ja koitat vaikka että juuri nää ekat viikot menet mahd pienillä lääkemäärillä! vahvoja omegarasvahappoja ja b-vitamiinia vauvan suojaksi

Alkuperäinen kirjoittaja jenny:
tai sit se plussa voi olla väärä, jos katoit tuloksen testiajan jälkeen.
:attn:

Uutta testiä, sellainen digitesti. Mutta oireetkin olis... :whistle:
Mulla on onneksi nuita testejä tuossa muutama kymmenen että voin epäuskossani niitä tehä vaikka joka kerta ko vessassa käyn. :ashamed: Tavallaan olen saanu luvan vasta vuojen päähän alkaa yrittään toista lasta. Siis sillon se ois jo turvallisempaa, lääkkeet ehkä jo pois tai ainaki hurjasti vähennetty. Tällä hetkellä mennee monta pilleriä päivässä kaikennäköstä, liittyen tuohon aivokasvainjuttuun ja muutenki. Ilman kipulääkettä en pysty olemaan kuitenkaan, sen tiiän ko joskus oon joutunu oottaan reseptin uusimista ja ollu ilman.

Mies sano että se on se poika joka haluaa tulla maailmaan :D Mut miks just nyt jumalauta! |O On se kyllä ko mulla on alavattaa nippaillu ja oon menkkoja oottanu, niitä nyt ei yleensäkkään mulla ole mut oon aatellu että nyt varmaan kuitenki tulis... No ei oo näkyny. Ja olen niiiiiiin herkkä niin herkkä, mielialat mulla heiluu ihan muutenki mut jotenki ollu epävakaa olo koko ajan. :/

Alkuperäinen kirjoittaja aaa:
mut eikös sulla ole vie letkut vedetty kii ettei taida oikein olla nyt niinkuin tää juttu taas niin kuin niin niin..
On, siitä on jo kauan ko toinen klipsi irtosi ja olen sen jälkeen vauvan saanu, toistakkaan klipsiä ei oo ennää ja se munasarja ei toimi missä oli klipsi. Mulla oli ihan jumalaton tulehus kohdussa loppuraskaudesta, siksi se vauvaki ennen aikojaan lähti tulemaan.

lk
Mistä olet muuten hommannut pessaarin? Kun ei enää saa Suomesta. Kuinka tämä sovitus sitten, että tuli oikean kokoinen kohdunpohjan muotoihisi? *kiinnostunut*

Ja ONNEA! :) Kaikki menee varmasti hyvin!

Alkuperäinen kirjoittaja lk:
Mistä olet muuten hommannut pessaarin? Kun ei enää saa Suomesta. Kuinka tämä sovitus sitten, että tuli oikean kokoinen kohdunpohjan muotoihisi? *kiinnostunut*

Pessaaria ei nykyisin saa Suomesta. Niitä voi kuitenkin ostaa ulkomailta (esim. Ruotsista) apteekista ilman lääkärinmääräystä tai tilaamalla suomalaisen apteekin avustuksella. Ennen hankintaa oikea koko on kuitenkin syytä sovittaa lääkärin vastaanotolla tai ehkäisyneuvolassa, jossa annetaan myös ohjausta oikeasta käytöstä, asetuksesta ja poistosta. Pessaarin oikeaoppinen käyttö vaatii jonkin verran harjoittelua. Lisänä käytettävät siittiöitä tuhoavat aineet saattavat ärsyttää emättimen limakalvoja. Pitkäaikaisessa käytössä syntyy kuluja siittiöitä tuhoavien valmisteiden käytöstä. Pieni osa ihmisistä on lateksille allergisia.

http://www.tohtori.fi/?page=3669292&id=6043027

sofia
Alkuperäinen kirjoittaja Mimoosa:
Onnea! Mikä lääkitys kyseessä? Toivottavasti sitä voisi pienentää.
Vähän monenlaista on, kipulääkkeitä ym ja se on niin ja näin että pärjäänkö ilman... :kieh:
Mulla sama tilanne noiden lääkkeiden suhteen ku sullakin :/ panacodia 8 tab, cymbaltaa ja sit unettomuuten ketipinoria :/ Nyt sit kaks viikkoa ollu ilman ja yöt yhtä hel.... En tosin tiedä sun kivusta, mutta onhan niitä kivunhallinta menetelmiä esim. kylmä/lämpöhoito sekä tns-laiteet. Mulla on hermovaurio ja neuvopaattinen kiputila ja tosiaan kipulääkkeet ollu niin päädyssä kuin olla ja voi. Mitä kipulääkkeitä sä käytät? Panacodia saa olikos se nyt vrv20 jälkeen taas alkaa ottamaan.

Ja suosittelen sitten käymään lääkärillä joka oikeasti tietää lääkitysasioista!

Nykyään on monia lääkkeitä joita voi raskausaikana ottaa. Toivottavasti joku niistä sopisi sullekin =)! Niin ja paljon onnea! Toivottavasti kaikki menee hyvin!

Ja siis onnitella saa, mut mie en vaan ite tiä miten olla nyt... Minua ihan tosissaan pelottaa, totta kai mie sen lapsen vielä halusin mut en kesken toipumisen... :'( Mut mie tiän että mie en ikinä millonkaan pystyis ennää aborttiin. Kerran olen sen tehny ko exän kans vielä olin ja mulla oli pieni vauva sillon, mut toiste en siihen pysty. En helvetissä.

lk
Alkuperäinen kirjoittaja lk:

Ruottista olen hommannu. Gynekologilla sovitettaan.
Suomessa gynellä vai? Eli ostaa ensin monta kokoa ja katsoo sopivan? Vai onko gynellä olemassa jotain "sovituskappaleita"? Vai mittaavatko ihan mittaamalla, ei sovittamalla? Sen tiedänkin et Ruotsista saa ilman reseptiä ostaa pessaarin. Onko käyttö hankalaa? Olen utelias, mutta voisin harkita pessaaria (vaikka sinun tapauksessasi ehkäisytulos ei olekaan halutunlainen..).

Alkuperäinen kirjoittaja hoya bella:
Sun täti taisi olla sitten oikeassa?! Muistaakseni kirjoitit joku aika sitten, että tätisi sanoi sinun olevan raskaana :)
Siksi mie tuohon alotukseen kirjotinki että tämä ei ole vitsi :LOL: Mietin otsikkoa mut totesin että ei auta ko laittaa samanlainen. Mulla on ihan lötkö olo. Melkein vois leijua mut kuitenki niin raskas olo. Vittu. (anteeksi )

Yhteistyössä