Mie olen niin kathellinen perheille jotka tekee jotain yhessä =(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja valivali
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="takkuinen ameeba";24019668]En minäkään purematta tota selitystä niele... mun miehellä ei ollut MINKÄÄNLAISTA kokemusta lapsista kun tuli isäksi, ei ollut suunnilleen muuta kuin nähnyt lapsia kadulla. Omaa esikoistaankaan ei edes uskaltanut pitää sylissä ennenkuin vasta parin päivän iässä. Mutta niin sanotusti siperia opetti, mä jouduin päivystysleikkaukseen kun vauveli oli 2kk ikäinen ja kummasti selvisikin yksin monta päivää ja yötä. Siitä asti hoitanut ihan tasavertaisesti lapset, nyt tuo kokemattomasta aloittanut on neljän alle kouluikäisen iskä ja hoitaa vasemmalla kädellä yksin kaikki. Normaaliälyinen mies kyllä osaa hoitaa parit ipanat jos annetaan.[/QUOTE]

Peeesiiii!! Varsinkin vika lause ja viiminen sana korostettuna!!!! Hyvin sanottu!!!

Miten teillä voi olla noin kädettömiä ja munattomia miehiä?

En mäkään tykkää kierrellä kirpparilla tai vaatekaupoissa mutta kyllä mä nyt kerran kuussa hengailen mukana vaimon mieliksi.

[QUOTE="alma";24019610]En voi tajuta tuota "ei ole kokemusta lapsista"- selitystä. Meillä ei ollut kummallakaan kokemusta lapsista, kun oman saimme, mutta kummasti se on saatu hengissä pidettyä. Yleisesti ottaen jopa hyvin tyytyväisenä.
Mikä hitto naisia vaivaa, kun hyväksytään tuollaiset isät, jotka ei osaa omia lapsiaan hoitaa?
Vai onko nää äidit vaan sellaisia ylihössöttäjiä tyyliin "Pertti se ei osaa mitään, taas laittoi juuston ja kinkun väärin päin leivälle, ei voi jättää yksin lasten kanssa"[/QUOTE]

Minusta se on ennemminkin puolison aliarvioimista kuin ylihössöttämistä.

Miten teillä voi olla noin kädettömiä ja munattomia miehiä?

En mäkään tykkää kierrellä kirpparilla tai vaatekaupoissa mutta kyllä mä nyt kerran kuussa hengailen mukana vaimon mieliksi.

Just näin mäkin tein viimeks. Ei kiinnostanu itteä lähteä kirppikselle, mut kun huomas toisesta sen olevan niin mieluisa asia, niin lähin mukaan. Yritin näyttää, että olisin jopa itse kiinnostunu asiasta ja loppujen lopuks ei se nyt niin vastenmielinen reissu ollukaan.

Just näin mäkin tein viimeks. Ei kiinnostanu itteä lähteä kirppikselle, mut kun huomas toisesta sen olevan niin mieluisa asia, niin lähin mukaan. Yritin näyttää, että olisin jopa itse kiinnostunu asiasta ja loppujen lopuks ei se nyt niin vastenmielinen reissu ollukaan.

Pisteet kotiin ;-)) Juuri nän toimii rakastava mies (ja vaimokin).
Olen mäkin seissyt katsomassa Päijänne-ajoa pojan ja miehen kanssa vaikkei kauheesti nappaa....ilahtuvat kuitenkin yhteisestä retkestä tosissaan. Ja saahan siellä grillimakkaraakin ;-)

Minun mies ei ollut pitänyt vauvaa ikinä sylissään ennen kuin otti esikoisemme syliinsä. Hyvin on silti pärjännyt. Nuoremman lapsen ollessa 3kk aloin käydä keikkatöissä. Mies jäi esikoisen ja vauvan kanssa kotiin. Saatoin olla töissä 6h ja mies sillä aikaa hoiti molempien iltatoimet ja laittoi nukkumaan. Ikinä ei ollut epäilystäkään siitä, etteikö pärjäisi. Vauva sai työiltoinani maitoa pullosta.

En tosiaan ole antanut hirveästi vastuuta miehelle lasten hoidosta, koska hän ei sitä ole halunnut!!
Ei osaa kuulemma hoitaa vauvaa. Niin kuin jo aiemmin sanoin niin kyllä se tuon vanhemman kanssa pärjää, mutta pelkää kai rikkovansa vauvan tai jotain.. :) En pidä miestäni tossun alla! Meillä on vain eri osa-alueet joissa olemme hyviä :)

että kai sitä on sitten vaan jätettävä nuo molemmat lapsukaiset isänsä kanssa.. Katsotaan miten pärjäävät. Pakko kai sen miehen on yrittää, että joskus oppii.

En tosiaan ole antanut hirveästi vastuuta miehelle lasten hoidosta, koska hän ei sitä ole halunnut!!
Ei osaa kuulemma hoitaa vauvaa. Niin kuin jo aiemmin sanoin niin kyllä se tuon vanhemman kanssa pärjää, mutta pelkää kai rikkovansa vauvan tai jotain.. :) En pidä miestäni tossun alla! Meillä on vain eri osa-alueet joissa olemme hyviä :)

Sehän on vaan keino luistaa vastuusta, kun sanoo, että ei osaa hoitaa vauvaa. Mulle ei menis läpi moinen, se nyt vaan on osattava omaa lastaan hoitaa jos sellaisen on halunnut ja saanut. Äiti ei voi valita, että hoitaa vain 3v lastaan muttei vauvaa. Eikä kukaan opi mitään, jos ei ole pakko opetella. Jos mies vaan kertakaikkiaan joutuu hoitamaan vauvaa, niin kyllä se lutviutuu. Ja neljän lapsen äitinä uskallan todeta, että vauva on paljon helpompi hoitaa kuin 3v. Vauva syö vain tiettyjä juttuja, alle 6kk pärjää pelkällä maidolla vaikka 6-10h. Ja vaipat kun vaihtaa ja ajoittain nukuttaa, niin siinä se. 3v voi olla aikamoinen jäärä ja muutenkin rutiinit, syömiset jne monimutkaisempia.

Edelleenkään en niele selityksiä. Mies hoitaa omaansa ja osaa sen jos sen annetaan ja on pakko. Ei se sitä hoitamattakaan jätä jos äiti kävelee ovesta ulos eikä takaisin heti tule.

Yhteistyössä