E
ei hysteriaa
Vieras
Minä ainakin olen yhden km:n viikolla 12 saanut, ei tutkittu tarkemmin koska ihan jostain tavallisesta jutusta kyse (esim. raskausajan listerioosi), ja keskenmenot ovat erittäin yleisiä myös Suomessa.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Olishan sen voinut pikakiehauttaa vaikka mikrossa ja sitten kaataa kahviin/jäähdyttää ja juoda.Mulle sanottiin vasta toisessa raskaudessa että en sais juoda anoppilassa tankkimaitoa. No ekassa raskaudessa mä join melko paljon tankkimaitoa eikä kukaan sanonut että niin ei sais tehdä. Neuvolassa ne kuitenkin tiesi että anoppilassa on maitotila ja että tankkimaitoa sielä tietenkin käytetään. Tuli vähän hassu olo kun sitten toisen raskauden aikana sanottiin että ei missään nimessä saa juoda sitä maitoa...hmm...oishan tuon voinu aikasemminkin sanoa...onneksi ei käyny mitään, ja kyllä mä kahviin sitä maitoa laitoin.
Koskaan ei voi tietää, missä suupalassa se listeriabakteeri piilee.
Sinussa ja aloittajassa on jotakin samaa. Ehkä se on se käsityskyvyn rajallisuus.
Suosituksia on hyvä noudattaa, mutta perehdyttyään suositusten takana oleviin faktoihin voi sitten tehdä omat päätöksensä ja kantaa niistä vastuun. Minä söin kyllä jouluaterialla graavikalaa, ja otinpa viinilasillisenkin, vaikka raskaana olin. Sen sijaan jätin kahvin kokonaan pois raskausaikana, koska uskoin jatkuvan kofeiinialtistuksen olevan isompi vaara kuin satunnainen, pieni listeriariski.
Peesi. Olin juuri kirjoittamassa etta listeriavaaran sijaan kannattaa nimenomaan kiinnittaa huomiota jokapaivaisiin vaaroihin, niinkuin kofeiiniin. Silla on varmasti loppupeleissa enemman merkitysta kuin satunnaisilla ns. kiellettyjen aineiden syonnilla.
Alkuperäinen kirjoittaja minä söin eilen;24877856:juustokakkua anoppilassa ja vasta jäälkeenpäin tajusin että tuorejuustot kielletty
ressaa nyt!!!!![]()
Ja jos nyt vertaillaan nimenomaan vuotta 2010, vaikka nuo kaikki 71 listeriaan sairastunutta (huom sairastunutta, ei kuollutta) olisivat olleet raskaana olevia, olisi se silti vain promille viime vuonna synnyttäneistä äideistä, siihen kun lisätään vielä kaikki muut viime vuonna raskaana olleet, on määrä reilusti alle sen promillen.
Alkuperäinen kirjoittaja ei hyvä päivä;24877884:Se ei paljon lohduta jos sattuu kohdalle osumaan.
Alkuperäinen kirjoittaja Kotilohikäärme;24877875:Parmesaania lukuunottamatta melkeinpä kaikki maitotuotteet suomessa (tuodut myös) on pastöroitu. Jotkut juustokakut on vieläpä kuumennettu.
Sinussa ja aloittajassa on jotakin samaa. Ehkä se on se käsityskyvyn rajallisuus.
Suosituksia on hyvä noudattaa, mutta perehdyttyään suositusten takana oleviin faktoihin voi sitten tehdä omat päätöksensä ja kantaa niistä vastuun. Minä söin kyllä jouluaterialla graavikalaa, ja otinpa viinilasillisenkin, vaikka raskaana olin. Sen sijaan jätin kahvin kokonaan pois raskausaikana, koska uskoin jatkuvan kofeiinialtistuksen olevan isompi vaara kuin satunnainen, pieni listeriariski.
Kohta sinulle kerrotaan, että kyllä se neuvola olisi kieltänyt kahvin jos se olisi muka haitallista![]()
Ja jos nyt vertaillaan nimenomaan vuotta 2010, vaikka nuo kaikki 71 listeriaan sairastunutta (huom sairastunutta, ei kuollutta) olisivat olleet raskaana olevia, olisi se silti vain promille viime vuonna synnyttäneistä äideistä, siihen kun lisätään vielä kaikki muut viime vuonna raskaana olleet, on määrä reilusti alle sen promillen.
Sepä se, pieni listeriasuupala voi aiheuttaa keskenmenon. On suurempi todennäköisyys syödä listeriavapaata vihannesta / juustoa / tyhjiöpakattua kalaa tmv. kuin saada se bakteeritartunta. Mutta tiedätkö, se saattaa juuri sinun suupalasi olla saastunut ja näin ollen se pienen pieni riski muuttuikin todellisuudeksi verta vuotavaksi keskenmenoksi. Miksi siis riskeerata, jos voi riskejä minimoidakin?
Käsityskyvyn rajallisuudesta tällä ei ole mitään tekoa. Tyhmyydellä kylläkin. On silkkaa tyhmyyttä altistaa sikiö ja raskaus vaaroille, joita voi ihan helposti välttääkin.