Michael Montignacin ruokavalio

  • Viestiketjun aloittaja sharona
  • Ensimmäinen viesti
sharona
Heippa!
Löytyiskö täältä muita jotka ovat perehtyneet kyseisen herran kirjaan oikeaoppisesta ruokavaliosta? Kyseessähän ei siis varsinaisesti ole laihdutuskuuri, vaan menetelmä ruokatottumusten muuttamiseksi parempaan suuntaan.
Tämä ruokavalio auttaa ylipainoisia pudottamaan painoa, ja myös todella pitämään sen normaalitasolla.

Itse olen normaalipainoinen, ja synnytyksestä on nyt 3 kk. Olen aloittanut tämän menetelmän saadakseni muutamat liikakilot pois, mutta taidankin jäädä tälle ruokavaliolle loppuiäkseni!
Suosittelen todella lämpimästi kaikille, jotka haluavat parantaa elämänsä laatua syömällä HYVIN!! Eikä kaloreita lasketa, sillä kaloriteoria on puhdasta huuhaata!
 
En voi sanoa perehtyneeni kovin tarkasti, mutta pääperiaatteet olen lukenut kirjasta.

Montinhan voi lukea hyvähiilihydraattiseksi ruokavalioksi ja se voikin olla helpompi noudattaa, jos ei malta pastasta ja leivästä ihan kokonaan luopua ;) Kyllä siinä minunkin mielestä on asiaa, mutta mie en sitten sille tielle lähtenyt. Jotenkin tuntui vaikealta alkaa miettimään ateriakokonaisuuksia, ettei sekoita hiilareita ja rasvaa vaan syö ne eri aterialla.. Vähän ku Zone, ois pitänyt joka kerta miettiä, että tän verran tätä ja nyt ei tätä. Mutta hyvä, jos sinulle ruokavalio sopii! Montin kirjassa oli paljon hyviä ruokaohjeita :D

Niin, ja samalla tavalla kaiken laihduttamisen pitäisi perustua elämänmuutokseen eikä kuuriluontoiseksi. Siksihän paino monesti jojoilee, kun se ensin tippuu jollain ihmekonstilla ja sit palataan taas "vanhaan".
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.01.2006 klo 13:46 sharona kirjoitti:
Suosittelen todella lämpimästi kaikille, jotka haluavat parantaa elämänsä laatua syömällä HYVIN!! Eikä kaloreita lasketa, sillä kaloriteoria on puhdasta huuhaata!
Hyvä jos olet löytänyt sopivan tavan, mutta kaloriteoria ei ole huuhaata, tottakai sitä lihoo jos syö enemmän kuin kuluttaa ja laihtuu jos syö vähemmän! :)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.01.2006 klo 17:34 Mimu kirjoitti:
Hyvä jos olet löytänyt sopivan tavan, mutta kaloriteoria ei ole huuhaata, tottakai sitä lihoo jos syö enemmän kuin kuluttaa ja laihtuu jos syö vähemmän! :)
Juu, ei se ihan huuhaata ole, mutta ei se ole niinkään että kalori on kalori.. esim. proteiinin "sulattaminen" kuluttaa keholta enemmän energiaa kuin jonkun pullamössön. Tätä ei kaloriteoria ota huomioon ollenkaan, vaan pitää eri makroravintoaineita samanarvoisina. Eihän se heitto mikään suuren suuri ole.. että jos söis vaan proteiinia niin laihtuis ;) Mutta kuitenkin, kaloriteoria sellaisenaan on vähän harhaanjohtava, koska ihmisen keho ei ole moottori, joka kuluttaa aina samalla tavalla. Kuluttavathan autotkin eri tavalla löpöä :D
 

Yhteistyössä