K
Keittiönoita
Vieras
Hyvä ystäväni - nainen - erään paikallisen suurtalouskeittiön emäntä, harrastaa metsästystä. Vaikka työssään joutuukin joka päivä tilaamaan tehotuotettua lihaa, omalle perheelleen pyrkii hankkimaan mahdollisimman eettisesti tuotettua lihaa. Siis metsästää itse. On kertonyt, että Prisman lihatiaskillä voi sulkea silmänsä ja olla ajattelematta sitä, mistä se lihapala on peräisin. Mutta kun sen eläimen itse ampuu, nylkee, suolestaa jne, tilanne on ihan toinen. Oppii kuulemma arvostamaan luontoa huomattavasti paremmin kuin Prisman lihatiskillä. Mä kyllä uskon häntä. Itse olin taannoin 3 vuoden ajan kasvis- ja kalansyöjä ja paluu takaisin ei olisi lainkaan vaikea. Maidosta ja munista luopuminen voisi olla ruuanlaittoa hankaloittava tekijä, mutta ei mahdoton. Siskoni likallekin - joka on maito- ja muna-allerginen - olen vuosien myötä oppinut laittamaan ruokaa. Puhdas vegaaniruokakin taitaisi jo meikäläiseltä onnistua. Ja just viikonlopun messuilla vegeruokaa syötiin. Oli niin hyvää, että päätin taas jättää lihan vain tuolle kuopukselle.Alkuperäinen kirjoittaja Tipu Topakka:Aluksi ajattelin, että onpa ihan höperö väite, mutta sitten ajattelin, että jos minun pitäis ampua eläin, niin en kykenisi siihen. En pystyisi aiheuttaa kipua ja tuskaa, mikä ampumisesta seuraisi, enkä haluaisi tappaa eläintä. Siinä mielessä se on kyllä epänormaali harrastus. Monenko mies lähtee metsälle vastuuntunnosta ja velvollisuudesta. Tuskin ne siellä vasten tahtoaan eläimiä tappaa. Taitaa olla mielihyvä joka ne miehen sinne metsään ajaa :/