V
"vieras"
Vieras
Gynekologini määräsi minulle laihdutuksen tueksi metformiinia. Sairastan kilpparin vajaatoimintaa ja paino on noussut 20kg sen vuoksi todella lyhyessä ajassa. Tuleekohan minulle liian matalan verensokerin oireita, koska usein tunnen pahoinvointia (en oksenna), huimaa, olen ärtyinen, hikoilen ja minulla on tosi kuuma. Tämä tulee aina jos en ole syönyt tosi tasaisesti. Sydän hakkaa kuin riivattu. Päätä särkee ja tunnen etten kykene edes liikkumaan kunnolla, jäsenet ovat lyijynraskaat. Olo kestää parisen tuntia. Tänään otin metformiinin 11 maissa ja tunnin päästä alkoi oireilu.
Olen raskauden aikana 2v sitten mitannut sokereita ja ne olivat täydelliset kuulemma. Aamusokeri 3-4,5 jne. En muista ihan tarkkaan syönnin jälkeisiä arvoja, mutta eivät nousseet liiaksi kuitenkaan. Nyt mittarini liuskat ovat vanhentuneet joten en ole voinut mitata. Minulla ei siis ole todettua diabetesta.
Olen syönyt metformiinia nyt 3-4 kk ja vaivaiset 5kg saanut pois, ja olo on välillä todella huono. Haluaisin vain nukkua, mutta käyn työssä ja hoidan lastani. Kilpirauhasarvot ovat viitealueella ja annos on 1,5tbl päivässä.
Jos olet käyttänyt metformiinia laihdutuksen tukena, antaisitko neuvoja ja jakaisitko kokemuksiasi. Olen jäykistynyt koska en jaksa enää liikkuakaan kunnolla, aivotoiminta takkuaa (tosin vajaatoiminta tekee sitä koko ajan), joka paikkaa särkee jne. En uskalla heittää sitä poiskaan, koska en pääse näistä kiloista millään eroon.
Olen raskauden aikana 2v sitten mitannut sokereita ja ne olivat täydelliset kuulemma. Aamusokeri 3-4,5 jne. En muista ihan tarkkaan syönnin jälkeisiä arvoja, mutta eivät nousseet liiaksi kuitenkaan. Nyt mittarini liuskat ovat vanhentuneet joten en ole voinut mitata. Minulla ei siis ole todettua diabetesta.
Olen syönyt metformiinia nyt 3-4 kk ja vaivaiset 5kg saanut pois, ja olo on välillä todella huono. Haluaisin vain nukkua, mutta käyn työssä ja hoidan lastani. Kilpirauhasarvot ovat viitealueella ja annos on 1,5tbl päivässä.
Jos olet käyttänyt metformiinia laihdutuksen tukena, antaisitko neuvoja ja jakaisitko kokemuksiasi. Olen jäykistynyt koska en jaksa enää liikkuakaan kunnolla, aivotoiminta takkuaa (tosin vajaatoiminta tekee sitä koko ajan), joka paikkaa särkee jne. En uskalla heittää sitä poiskaan, koska en pääse näistä kiloista millään eroon.