Merkitä wilmaan, ope ei poista sitä :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "nipo"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"nipo"

Vieras
Olen ehkä nipottaja vanhempi mutta huomasin tuossa yhtenä päivänä lapsen wilmassa olevan merkinnän jonka mukaan kirja olisi ollut kotona.
Kotona kyseinen kirja ei kuitenkaan ollut vaan se löytyi 2 päivää myöhemmin toisen oppilaan pulpetista :(
Nyt harmittaa että kyseinen merkintä on lapsella wilmassa ja vaikka asia on selvitetty ja opettaja itse sen tietää missä kirja oli (minä sain tiedot jälkikäteen ja itseasiassa minä olin se joka aloin sitten pyytämään lisä selvitystä tuohon)
niin tuo merkintä kummitteleen lapseni sivulla (oppilaalla kirja kotona merkintä)
Nyt kysyn fiksumilta, olenko nipo jos vaadin tuon merkinnän poistoa?
Sitä ei osannut opettaja minulle selittää eikä lapsikaan miten kirja oli toisen pulpetissa.
Voihan olla että opettaja on tarkistanut kirjat ja jakanut kirjat pulpetteihin tai voihan olla että kirja on pudonnut lattialle ja toinen oppilas noukkinut sen luullen olevan omansa tms.
Silti koen että se on väärin jättää merkintä lapsen wilmaan, vai nipotanko turhasta?

[QUOTE="vieras";26141603]Mitä ihmeen väliä :D[/QUOTE]

Kai sillä jotain väliä täytyy olla, kun noita merkintöjä laitetaan. Muuten linee koko Wilma aivan turha.

ööö..mitä se haittaa vaikka se siellä on? Lapsella on tullut pari kertaa merkintä että kotitehtävät tekemättä. vaikka ne oli tehty toisella kertaa ja toisella kertaa yttö ei ollut edes koulussa kun oli tullut merkintä että kotitehtävät tekemättä.. Jos alkaa yhtenään tulemaan niin huomautan mutta en nyt ihan vielä viiti..

Oleellista tuossa taitaa olla, että lapselta puuttui opiskeluvälineet (kirja). Toissijaista on, missä se kirja oli mutta lapsella sitä ei kyseisellä oppitunnilla ollut käytössään.

Aika turhasta nipotat, jos haluat opettajan tuon merkinnän korvaavan ;).

• Tykkää
Reactions: Tepadj
[QUOTE="vieras";26141604]kyllä itse vaatisin poistamaan aiheettoman ilmoituksen. en pitäisi siitä, jos itsestäni olisi jotain aiheetonta merkittynä ja tietäisin sen.[/QUOTE]

Tätä juuri mietin että olenko liiaan hankala vanhemoi ja nipotanko turhasta.
Kuitenkin minusta tuo ei ole lapseni vika.
Se kenen vika tuo on on tietenkin vaikea sanoa mutta kohtuutonta että tuon takia nyt lapsi sai merkinnän.

[QUOTE="vieras";26141611]Oleellista tuossa taitaa olla, että lapselta puuttui opiskeluvälineet (kirja). Toissijaista on, missä se kirja oli mutta lapsella sitä ei kyseisellä oppitunnilla ollut käytössään.

Aika turhasta nipotat, jos haluat opettajan tuon merkinnän korvaavan ;).[/QUOTE]

Kyse on enemmän siitä että eihän minun lapsi voi alkaa toisten pulpetteja tarkistamaan jos kirja nyt on teillä jollakin.
Kuitenkin oli sen 100% varmasti tiennyt ja sanonut opettajalleen ettei kirja kotona ole.

[QUOTE="nipo";26141644]Tietääkseni kaikki nämä merkinnät taas kertoo mahdollista todistusta ajatellen mitä siellä tulee olemaan.[/QUOTE]

Jos näin on niin ei se yksi kerta kuitenkaan siihen todistukseen vaikuta.. Jos tulee toisen kerran vastaavaa niin voithan kysäistä..

[QUOTE="vieras";26141675]kyllähän se kuitenki on sun lapsen vika ettei oo huolehtinut kirjoistaan. mun mielestä ihan aiheellinen merkintä[/QUOTE]

Kuin? Jos ope jakaa kirjat pulpetteihin ja laittaakin väärin? se on lapseni vika?
Tai jos kirja on tippunut ja toinen noukkinut sen luullen omakseen, se on lapseni vika?
tai jos jollakin on ollut hauskaa ja siirrellyt lapsen koultavaroita niin sekin on lapseni oma vika?
Kuitenkaan he ei saisi mennä toisten pulpetteihin,näin on opetettu.
Mutta jos sillä ei väliä niin turhaanhan sitä koko wilmaa lukeekaan tai turha sinne on mitään merkitä.

[QUOTE="Kiraki";26141656]Jos näin on niin ei se yksi kerta kuitenkaan siihen todistukseen vaikuta.. Jos tulee toisen kerran vastaavaa niin voithan kysäistä..[/QUOTE]

Tuo nyt on paljolti opettajakohtaista miten asiaan suhtautuu.

[QUOTE="nipo";26141701]Kuin? Jos ope jakaa kirjat pulpetteihin ja laittaakin väärin? se on lapseni vika?
Tai jos kirja on tippunut ja toinen noukkinut sen luullen omakseen, se on lapseni vika?
tai jos jollakin on ollut hauskaa ja siirrellyt lapsen koultavaroita niin sekin on lapseni oma vika?
Mutta jos sillä ei väliä niin turhaanhan sitä koko wilmaa lukeekaan tai turha sinne on mitään merkitä.[/QUOTE]

onko kirjat nykyään koulussa vaan opettajan vastuulla? vai miks on niitä kirjoja jakanut? ja jos on kirja lapseltas tippunut ja joku muu sen noukkinut niin eikö silloin just ole kyse lapsesi huolimattomuudesta? ja jos joku on päässyt tavaroita siirtelemään niin missä lapses on silloin ollut?

[QUOTE="nipo";26141701]Kuin? Jos ope jakaa kirjat pulpetteihin ja laittaakin väärin? se on lapseni vika?
Mutta jos sillä ei väliä niin turhaanhan sitä koko wilmaa lukeekaan tai turha sinne on mitään merkitä.[/QUOTE]

Sulla taitaa olla aika kiero lapsi? Ja sinä olet aika sinisilmäinen :)
Eihän sillä lapsella ollut sitä kirjaa, joten merkintä on aiheellinen! Miten hän ei alunperin ollut huomannut, että kirja on kadonnut?

Yhteistyössä