Merileski

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Elviira
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Elviira

Vieras
Olen avoliitossa ja avomieheni on töissä laivalla. Hän opiskelee talvet toisella paikkakunnalla ja on ollut nyt useamman kesän töissä merillä. Työkeikat ovat venyneet aiotusta kuudesta viikosta 10-12 viikon pituisiksi. Nyt on alkanut ottaa päähän se, että joudun viettämään kesät ja lomat yksin selibaatissa.

En enää ole vaivautunut vastaamaan, jos hän soittaa, enkä ole vastaillut hänen lähettämiinsä sähköposteihin, koska olen niin vihainen ja surullinen. Olemme olleet yli seitsemän vuotta yhdessä, joista asuneet noin kuusi yhdessä. Onko ainoa järkevä ratkaisu erota, kun en jaksa enää olla yksin parisuhteessa?

Olen kyllä sähköpostitse ja puhelimitse kertonut, että en jaksa tällaista suhdetta. Eipä ole vielä tullut kotiin keskustelmaan. Niin minäkin olin aluksi iloinen, että sain omaa laatuaikaa itselleni. Se oma aika on ihanaa aluksi, mutta kun on tehnyt tiettyjä asioita omin päin tietyn aikaa (lue: yli kaksi kuukautta), ei laatuaika yksin tunnukaan enää niin hohdokkaalta.

Miten sieltä meriltä tullaan kotiin keskustelemaan?

Teidän on varmaan paras erota. Ilmoitit, että olet niin vihainen ja surullinen, ettet enää vastaa hänen yhteydenottoihinsa. Se kertoo tilanteestanne jotain. Jos olisit mieheesi kovin rakastunut, vastaisit innolla hänen viesteihinsä.

Eli tosiasiassa rakkautesi häneen on hiipunut.