MERENNEITONEN

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Oma on vatsassa vielä, mutta on tätä lapsiperheen taloutta tullut pyöritettyä jo reilut viisi vuotta. Mä en vaan ymmärrä valmis- ja jauhopussiruokien käyttöä, kun oikeista raaka-aineistakin voi ruokaa tehdä. =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja merenneitonen:
Oma on vatsassa vielä, mutta on tätä lapsiperheen taloutta tullut pyöritettyä jo reilut viisi vuotta. Mä en vaan ymmärrä valmis- ja jauhopussiruokien käyttöä, kun oikeista raaka-aineistakin voi ruokaa tehdä. =)

No vaikka helpommalla pääseminen?
Ethän osta kaupasta koskaan tomaattimurskaa purkissa kun tomaatit voi aivan itse kasvattaa, kuoria ja murskata tai sorru käyttämään kaupasta ostettavaa purkkioreganoa kun sitä voi itse kasvattaa ikkunalaudalla, kuivattaa ja laittaa purkkiin tai laittaa ruokaan ihan tuoreeltaan
 
Alkuperäinen kirjoittaja ejk:
Alkuperäinen kirjoittaja merenneitonen:
Oma on vatsassa vielä, mutta on tätä lapsiperheen taloutta tullut pyöritettyä jo reilut viisi vuotta. Mä en vaan ymmärrä valmis- ja jauhopussiruokien käyttöä, kun oikeista raaka-aineistakin voi ruokaa tehdä. =)

No vaikka helpommalla pääseminen?
Ethän osta kaupasta koskaan tomaattimurskaa purkissa kun tomaatit voi aivan itse kasvattaa, kuoria ja murskata tai sorru käyttämään kaupasta ostettavaa purkkioreganoa kun sitä voi itse kasvattaa ikkunalaudalla, kuivattaa ja laittaa purkkiin tai laittaa ruokaan ihan tuoreeltaan

Tomaatimurskaa käytän, kuivayrttejä en kuin hätätilassa, koska kesällä säilön pakkaseen yrttejä tai sitten kasvatan tossa keittiön ikkunalla. Lähinnöä tarkoitin tuotteita jotka pitävät sisällään lisäaineita, aromivahvennetta, paljon suolaa tai sokeria tms.
Mielipidepalstahan tämä on, ja tämä on minun henk koht mielipiteeni. =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja merenneitonen:
Alkuperäinen kirjoittaja ejk:
Alkuperäinen kirjoittaja merenneitonen:
Oma on vatsassa vielä, mutta on tätä lapsiperheen taloutta tullut pyöritettyä jo reilut viisi vuotta. Mä en vaan ymmärrä valmis- ja jauhopussiruokien käyttöä, kun oikeista raaka-aineistakin voi ruokaa tehdä. =)

No vaikka helpommalla pääseminen?
Ethän osta kaupasta koskaan tomaattimurskaa purkissa kun tomaatit voi aivan itse kasvattaa, kuoria ja murskata tai sorru käyttämään kaupasta ostettavaa purkkioreganoa kun sitä voi itse kasvattaa ikkunalaudalla, kuivattaa ja laittaa purkkiin tai laittaa ruokaan ihan tuoreeltaan

Tomaatimurskaa käytän, kuivayrttejä en kuin hätätilassa, koska kesällä säilön pakkaseen yrttejä tai sitten kasvatan tossa keittiön ikkunalla. Lähinnöä tarkoitin tuotteita jotka pitävät sisällään lisäaineita, aromivahvennetta, paljon suolaa tai sokeria tms.
Mielipidepalstahan tämä on, ja tämä on minun henk koht mielipiteeni. =)

Ja sinun tuleva lapsesi ei varmaan koskaan syö karkkia =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja hip hei:
Alkuperäinen kirjoittaja merenneitonen:
Alkuperäinen kirjoittaja ejk:
Alkuperäinen kirjoittaja merenneitonen:
Oma on vatsassa vielä, mutta on tätä lapsiperheen taloutta tullut pyöritettyä jo reilut viisi vuotta. Mä en vaan ymmärrä valmis- ja jauhopussiruokien käyttöä, kun oikeista raaka-aineistakin voi ruokaa tehdä. =)

No vaikka helpommalla pääseminen?
Ethän osta kaupasta koskaan tomaattimurskaa purkissa kun tomaatit voi aivan itse kasvattaa, kuoria ja murskata tai sorru käyttämään kaupasta ostettavaa purkkioreganoa kun sitä voi itse kasvattaa ikkunalaudalla, kuivattaa ja laittaa purkkiin tai laittaa ruokaan ihan tuoreeltaan

Tomaatimurskaa käytän, kuivayrttejä en kuin hätätilassa, koska kesällä säilön pakkaseen yrttejä tai sitten kasvatan tossa keittiön ikkunalla. Lähinnöä tarkoitin tuotteita jotka pitävät sisällään lisäaineita, aromivahvennetta, paljon suolaa tai sokeria tms.
Mielipidepalstahan tämä on, ja tämä on minun henk koht mielipiteeni. =)

Ja sinun tuleva lapsesi ei varmaan koskaan syö karkkia =)

Syö se, sitten kun rusinat ja kuivatut hedelmät ei enää herkuksi riitä. Tai sitten sorrun antamaan jo aikaisemmin halutessani nähdä pienoisen ilmeen kun saa ensimmäistä kertaa karkkia... ;)

 
Alkuperäinen kirjoittaja merenneitonen:
Alkuperäinen kirjoittaja ejk:
Alkuperäinen kirjoittaja merenneitonen:
Oma on vatsassa vielä, mutta on tätä lapsiperheen taloutta tullut pyöritettyä jo reilut viisi vuotta. Mä en vaan ymmärrä valmis- ja jauhopussiruokien käyttöä, kun oikeista raaka-aineistakin voi ruokaa tehdä. =)

No vaikka helpommalla pääseminen?
Ethän osta kaupasta koskaan tomaattimurskaa purkissa kun tomaatit voi aivan itse kasvattaa, kuoria ja murskata tai sorru käyttämään kaupasta ostettavaa purkkioreganoa kun sitä voi itse kasvattaa ikkunalaudalla, kuivattaa ja laittaa purkkiin tai laittaa ruokaan ihan tuoreeltaan

Tomaatimurskaa käytän, kuivayrttejä en kuin hätätilassa, koska kesällä säilön pakkaseen yrttejä tai sitten kasvatan tossa keittiön ikkunalla. Lähinnöä tarkoitin tuotteita jotka pitävät sisällään lisäaineita, aromivahvennetta, paljon suolaa tai sokeria tms.
Mielipidepalstahan tämä on, ja tämä on minun henk koht mielipiteeni. =)

Jos välillä antaa jotain valmista tai puolivalmistetta, niin eivät ne lisäaineet ovin suurina määrinä tule. taikka suola, tai sokeri. Kokonaisuus on se mikä ratkaisee, ei yksittäinen ruoka.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja merenneitonen:
Alkuperäinen kirjoittaja ejk:
Alkuperäinen kirjoittaja merenneitonen:
Oma on vatsassa vielä, mutta on tätä lapsiperheen taloutta tullut pyöritettyä jo reilut viisi vuotta. Mä en vaan ymmärrä valmis- ja jauhopussiruokien käyttöä, kun oikeista raaka-aineistakin voi ruokaa tehdä. =)

No vaikka helpommalla pääseminen?
Ethän osta kaupasta koskaan tomaattimurskaa purkissa kun tomaatit voi aivan itse kasvattaa, kuoria ja murskata tai sorru käyttämään kaupasta ostettavaa purkkioreganoa kun sitä voi itse kasvattaa ikkunalaudalla, kuivattaa ja laittaa purkkiin tai laittaa ruokaan ihan tuoreeltaan

Tomaatimurskaa käytän, kuivayrttejä en kuin hätätilassa, koska kesällä säilön pakkaseen yrttejä tai sitten kasvatan tossa keittiön ikkunalla. Lähinnöä tarkoitin tuotteita jotka pitävät sisällään lisäaineita, aromivahvennetta, paljon suolaa tai sokeria tms.
Mielipidepalstahan tämä on, ja tämä on minun henk koht mielipiteeni. =)

Jos välillä antaa jotain valmista tai puolivalmistetta, niin eivät ne lisäaineet ovin suurina määrinä tule. taikka suola, tai sokeri. Kokonaisuus on se mikä ratkaisee, ei yksittäinen ruoka.

Näinpä meillä eletäänkin, joskus syödään pakastepizzaa tai muuta mössöä, mutta pääasiallisesti "oikeaa ruokaa". Suurin osa eineksistä ei edes maistu miltään! Paitsi maksalaatikko, njam! :p ...mutta sitä saakin lisäaineettomana, niitä pyritään todella välttämään. =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Töllin Ruusa:
Missä mennään?

Sivumennen sanoen, valmis/pussiruoat maistuvat p.askalta ja ovat epäterveellisiä.

*toteaa neljän lapsen (jos se arvovaltaisemmaksi tekee) äiti*

:saint:

Epäreilua, tekeekö se sinun mielipiteesi paremmaksi kun olet jo lapsesi ulos putkauttanut?? |O

:D
 
Alkuperäinen kirjoittaja merenneitonen:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja merenneitonen:
Oma on vatsassa vielä

No hyi! Ootko sä syönyt lapsesi! Ootko vähän sairas!

Siinä ei ole lisäaineita.Luomua oli. Nypin rusinat maksalaatikosta.

Sori vaan, ehdin ennen sinua! Ja maksalaatikossa KUULUU olla rusinoita!!
;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja merenneitonen:
Alkuperäinen kirjoittaja merenneitonen:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja merenneitonen:
Oma on vatsassa vielä

No hyi! Ootko sä syönyt lapsesi! Ootko vähän sairas!

Siinä ei ole lisäaineita.Luomua oli. Nypin rusinat maksalaatikosta.

Sori vaan, ehdin ennen sinua! Ja maksalaatikossa KUULUU olla rusinoita!!

vai viet lapsesi rusinat lootaasi
 
No kyllä se siitä kun lapsi on syntynyt. Aikamoisia harhaluuloja oli myös itsellä sillon kun lapsi oli vielä mahassa. Kyllä se ehdottomuus karisee, usko vain. Meillä syödään välillä eineksiä vaikka ruoan voisi tehdä itse. Joskus esim. kipeänä siihen ei vain ole voimia kun sitä huushollia pitää puolikuntoisenakin pyörittää.
 
eihän nuo valmisruoat niin herkkua ole, mut en kyl haukkuis laiskaks jos niitä käyttää. musta on ainakin kiva kun pääsin silloin kuopuksen puurottelun aikaan edes siinä helpommalla :D
 
Hih, pakko nosta tämä yli kaksi vuotta vanha ketju.
Joko mun mielipiteet kelpaavat kun on reilu pari vuotias lapsi ja toinen tulossa.

...eíkä olla siis lipsúttu eines- ja lisäainelinjalle edelleenkään..



:D :D
 

Yhteistyössä