Mercilon

01.08.2008
174
0
16
Pinotaan tähän kokemuksia Mercilon -ehkäisypillereistä =)

Itsellä oli koko ekan laatan ajan välivuotoa, mutta se loppui kuin seinään tyhjennysvuodon jälkeen.
Nyt kolmatta laattaa aloitellessani olen huomannut, että oon seksin suhteen jotenkin haluton. Voi tietty johtua väsymyksestäkin. Mies on kuitenkin sanonut, että parin kuukauden ajan olen ollut jotenkin kireä, joten johtuisko mieliala sittenkin pillereistä?!
Muuten ei ole ollut mitään tavallisuudesta poikkeavaa.

Mulla menossa vasta eka laatta ja kaikki tuntuu olevan ihan normaalisti. En saanut mitään mielialanvaihteluita Harmonetistakaan ennen. Mutta haluttomuus tuntuu hieman taas iskevän...

...jatkoa. No nyt kuukauden jälkeen onkin pakko sanoa, etteivät Mercilonit sopineet mulle lainkaan. Mielialanvaihteluita alkoi yhtäkkiä tulla tiuhaan. Joten lopetin ne. Nyt koitan jotain toista merkkiä siis.

Minä oon syöny ennen raskautta monta vuotta merciloneja ja halusin niihin myös imetyksen jälkeen palata. Mutta mutta, en nyt sit tiedäkään onko ne sittenkään niin hyvät pillerit mulle. Luulin ennen, että se oli vaan mun luonteen piirre, et olin usein aika äreä herkkä mielialoiltani. Nyt nää oireet siis on palannu mulle, kun oon syöny pillereitä viikon. Sitä ennen melkein puoli toista vuotta meni ilman mitään tällasia mielialan vaihteluita ja tuntemuksia. Eli reilun vuoden olin ilman ehkäisyä (raskaus+imetysaika) ja sit söin cerazettejä tuossa kolmisen kuukautta. Ei mulla tällasta oloa ole siis ollut piiitkään aikaan... en mä tällanen halua olla. Taitaa siis olla täällä pakko mennä lääkärille ja pyytää jotain muuta valmistetta.

Mä käytin Merciloneja n. 6 kk, kunnes oli pakko vaihtaa. Kuivuin ihan kurppanaksi ja seksi sattu todella paljon. Yritin totutella kroppaa niihin pillereihin, mutta mikään ei muuttunut ja menin gynelle, joka sano, että vaihtaisin takas Yasminiin. Tarvitsen ilmeisesti jostain syystä enemmän estrogeeniä, jota Yasmineissa on kai aika lailla enemmän. Näin mun kokemukset, nyt yli 1,5 v Yasmineilla ja oon tyytyväinen, vähän ne kyllä välillä tuo näppyjä, joita mulla ei ikinä oo ollu, ja valkovuotoa on paljon enemmän.

Yhteistyössä