Menu ristiäisiin, mitä mieltä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mielipiteitä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Itse .kyllä vaihtaisinitaliansalaatin ja perunsalaatin pois, tilalle esim. fetasalaatti tai mozzarellasalaattia ja sienisalaattia.

Lihakastike naudalihasta ja riisin rinnalle tarjolle myös perunoita. Viahtoehtoruokana voiis olla ihan kasvisgratiinia tai -laatikkoa, sitä voisi ottaa lautaselle myös kastiketta syövät. Aika monet punaista lihaa välttävät syövät kanaa, joten broilerikastikekin voisi olla ok, siihe sopii paremmin tuo riisikin.

Kahvipöytään leipäjuustoa ja juustotorttu.

Te ketkä olette tarjonneet ristiäisissä ihan kunnon lämpöistä ruokaa niin tulevatko vieraat tai osa vieraista kauempaa ? Siis kysyn tätä sillä, kun en ole ikinä ollut itse ristiäisissä joissa tarjotaan lämmin ateria...vai mihin tämä tapa perustuu.
Meillä on aina ollut sitä voileipäkakku-täytekakku-linjaa joten vaihtelu ois ens kesänä kyllä ihan kiva toteuttaa...vaikka edes ruokaisan salaatin merkeissä.

Alkuperäinen kirjoittaja jeps1:
Te ketkä olette tarjonneet ristiäisissä ihan kunnon lämpöistä ruokaa niin tulevatko vieraat tai osa vieraista kauempaa ? Siis kysyn tätä sillä, kun en ole ikinä ollut itse ristiäisissä joissa tarjotaan lämmin ateria...vai mihin tämä tapa perustuu.
Meillä on aina ollut sitä voileipäkakku-täytekakku-linjaa joten vaihtelu ois ens kesänä kyllä ihan kiva toteuttaa...vaikka edes ruokaisan salaatin merkeissä.

Ei oo tullut kovin kaukaa n. 30 km säteeltä. Itse olen ollut ristiäisissä joissa on tarjottu ruokaa ja ristiäisissä joissa on tarjoiltu kahvit. Kerran menin 300 km päähän ristiäisiin ja siel oli kakkukahvit, kotiin palattiin grillinkautta joten ei ongelmaa :D

Ihan ok menu muuten, mutta jättäisin noi majoneesisalaatit kokonaan pois, ja panostaisin hyvään vihersalaattiin. Eikä kahvipöydässäkään tarttee välttämättä olla sen seitsemää sorttia, hyvä kakku ja ehkä lapsia ajatellen pullaa ja pikkuleipää esim.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Itse .kyllä vaihtaisinitaliansalaatin ja perunsalaatin pois, tilalle esim. fetasalaatti tai mozzarellasalaattia ja sienisalaattia.

Minusta taas fetasalaatti on maailman kulunein salaatti

No mikä ristiäisruoka ei ois? Voileipäkakku? Kinkkupiirakka? Riisipiirakat? Kuivakakku? Täytekakku?

Alkuperäinen kirjoittaja Jepulis:
Ihan ok menu muuten, mutta jättäisin noi majoneesisalaatit kokonaan pois, ja panostaisin hyvään vihersalaattiin. Eikä kahvipöydässäkään tarttee välttämättä olla sen seitsemää sorttia, hyvä kakku ja ehkä lapsia ajatellen pullaa ja pikkuleipää esim.

Mitä laittaisit hyvään vihersalaattiin?

Meillä oli lämmin ruoka ristiäisissä, koska tilaisuus oli perjantai-iltana ja ihmiset siihen aikaan nälkäisiä. Tarjolla myös punaviiniä ruuan kanssa. Halusimme muutenkin tilaisuudesta intiimin ja rennon, se olikin tavallaan ristiäisten ja nimiäisten sekoitus, koska minä ja osa kummeista ei kuulu kirkkoon. Vieraita oli ainoastaan kuusi. Kaikki asuvat lähellä.

Alkuperäinen kirjoittaja jeps1:

Meillä on ruoka. kaikki vieraat tulevat n 1½ tunnin ajomatkan päästä. Mutta suurin syy ruualle on se, etten itse tykkää voileipäkakuista tai piirakoista. Jos juhliin menee koko päivä, jää niistä kakun ja muiden makeiden kanssa vähän kökkö olo.

Yhteistyössä