K
Keittiönoita
Vieras
Meillä vietetään Kekriä ja tällä kertaa päivällispöydässä on 6-8 ruokailijaa. Vaikka tytärtäni kovasti kaipaankin mukaan, tietyllä tavalla hykertää ajatus siitä, että ei tarvitse huomioida tällä kertaa muita erikoisruokavalioita kuin laktoositon. Helpottaa kummasti suunnittelua. Mulla on menu vielä aika pitkälti auki, jotain kuitenkin on jo mielessä. Alkuruokaa en aio tarjota vaan teen enemmänkin sellaisen "wanhanajan pitopöydän". Tarjolle ajattelin laittaa
- suolasienisalaattia
- itse tehtyä kotijuustoa (kiitos Valiolle laktoosittomasta "punaisesta" maidosta)
- maustekurkkuja, marinoituja valkosipuleita, pikkelssejä ja mitä nyt loppukesästä säilöinkään
- porkkanalaatikko
- keitetyt perunat
- jotain punajuuresta (ehdotuksia saa antaa
)
- hunajaleipää
- kotikaljaa
- simaa (mahdollisestyi katajanmarjasimaa)
- joku pitkään haudutettu lihapata
- jotain muuta vielä
Jälkkäriksi punaviinimarjakiisseli itse tehdystä mehusta ja itse - tai siis erään palstalaisen avustuksella kerätyistä - marjoista kermavaahdon kera.
- suolasienisalaattia
- itse tehtyä kotijuustoa (kiitos Valiolle laktoosittomasta "punaisesta" maidosta)
- maustekurkkuja, marinoituja valkosipuleita, pikkelssejä ja mitä nyt loppukesästä säilöinkään
- porkkanalaatikko
- keitetyt perunat
- jotain punajuuresta (ehdotuksia saa antaa
- hunajaleipää
- kotikaljaa
- simaa (mahdollisestyi katajanmarjasimaa)
- joku pitkään haudutettu lihapata
- jotain muuta vielä
Jälkkäriksi punaviinimarjakiisseli itse tehdystä mehusta ja itse - tai siis erään palstalaisen avustuksella kerätyistä - marjoista kermavaahdon kera.