mennäkö lääkäriin vai ei

isoäiti mölykylästä

Aktiivinen jäsen
04.05.2007
26 699
2
36
viime viikon perjantaina aloitin kuurin poskionteloihin, elikkä viikon kuurin sain ja sehän siis alkaa olla loppu se kuuri eli huomenna viimeinen tabletti. eilen sit illalla meni korva tukkoon, ei ole kipeä, mutta kaikki kaikuu päässä ja toisaalta tuntuu, että sillä ei kuule mitään. kerran aikaisemmin ollut samanlainen ja silloin oli korva tulehtunut, mutta voisiko se olla nyt kun kuurikin on vielä päällä. ja olokin on hieman huippaavan tuntuinen, mikä varmaan johtuu siitä, että toinen puoli pääjtä on ihan pöhkön tuntuinen kun korva on tollainen

No kato nyt muutama päivä, älä heti säntää lääkäriin :) Siis voihan siellä toki tulehdus olla kuurista huolimatta.

Ja toi huippaus voi kyllä hyvinkin johtua nimenomaan tosta :D Meillä lapsi kävelee íhan vinkurassa jos on korvatulehdus..

Kaikki korvatulehdukset ei parane antibiooteilla eli ihan hyvin voi olla korvatulehdus, koeta ottaa tulehduskipulääkettä ei se tulehdus ainakaan antibiooteilla parane.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kaikki korvatulehdukset ei parane antibiooteilla eli ihan hyvin voi olla korvatulehdus, koeta ottaa tulehduskipulääkettä ei se tulehdus ainakaan antibiooteilla parane.
ei se kipulääke auta yhtään mitään, kun ei se korva ole kipeä. ja kyllä viimeksi ollut korvatulehdus antibiooteilla parani. olo on vaan viheliäinen, kun pää tuntuu, että räjähtää kun tenavat vähänkaan isomman äänen päästää tai puhelin soi, ja navetassa yökkäytti, kun siellä joutuu kumartelemaan ja kyykkimään ja nostelemaan.

Mistä sinä tiedät minkälainen tulehdus ap:n korvassa mahdollisesti on? :D

Se on katsos niin, että siihen voi kyllä tehota antibiootit, mutta ei juuri tuo laji, joka on ap:n käytössä ollut poskiontelotulehduksen hoitoon.

No ei sitä kipuun otetakaan tulehduslääkettä!!!
Ja ei ne nyt niin erilaisia ole poskionteloihin ja korviin, ettei auttaisi jos olisi antibiooteilla parannettavissa.

No ei sitä kipuun otetakaan tulehduslääkettä!!!
Ja ei ne nyt niin erilaisia ole poskionteloihin ja korviin, ettei auttaisi jos olisi antibiooteilla parannettavissa.

Voi olla eri bakteeri. Mulla itsellä on samanlainen tilanne, kuin aplla, sain kefeksin kuurin keuhkoputkentulehdukseen. Siitä pari päivää ennen kuurin loppumista alkoi tuntua painetta poskionteloissa, nenä tukossa, päänsärkyä... Klassinen poskiontelontulehdus, kuurista huolimatta. On vaan eri bakteeri, kuin keuhkoputkessa, joka on parantunut. Harvemmin lääkärit määrää laajakirjoisia antibiootteja, ettei tulisi resistenssejä bakteerikantoja, mieluummin pyritään täsmälääkitykseen.

Mulla oli vuosi siten kans korvatulehdus ja se tuli kyllä ihan kuin salama kirkkaalta taivaalta, mieletön kipu yht äkkiä ja kuulo meni heti. Samantien menin lääkäriin siltä seisomalta ja heti sain kuurin ja määräyksen ottaa topakasti kipulääkettä.

Alkuperäinen kirjoittaja sh-äiti:
Mulla oli vuosi siten kans korvatulehdus ja se tuli kyllä ihan kuin salama kirkkaalta taivaalta, mieletön kipu yht äkkiä ja kuulo meni heti. Samantien menin lääkäriin siltä seisomalta ja heti sain kuurin ja määräyksen ottaa topakasti kipulääkettä.
minulla on ollu elämässäni yhden ainoan kerran korvatulehdus aikaisemmin ja se alkoi just niin kuin tämä tunne mikä minulla nytkin on. eli korva tukkoon, ei ollu kipeä, äänet aiheuttaa tunteen, että pää räjähtää. se tunne tuli alle viiden minuutin. ja korvan tärykalvo oli puhkeamispisteessä, kun siellä oli märkää niin paljon. nyt on aika lääkäriin kello 14.00 kun ei tämän kanssa pysty olemaan, kun ei kipulääke auta yhtään mitään

Yhteistyössä