Menkkakivuista!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ärsyttää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

ärsyttää

Vieras
Meillä on kolme lasta. Ekan synnytyksen jälkeen menkat, ovis ja kivut oli aikalailla samanlaisia ku ennen raskautta. Toisen raskauden jälkeen kivut vähän lisäänty, ja oviskivut tuntu selkeämmin.
Nyt sit kolmannen jälkeen tuntuu, että koko kuukausi on yhtä menkka- ja ovisoireilua. Ensinnäkin menkkakivut tuntuu jopa yli viikon ennenku menkat varsinaisesti alkaa. Esimerkiksi nyt odottelen menkkoja alkavaksi n. 6 vkr kuluttua, ja jo nyt maha on kipeä aivankuin menkat olis just alkamassa.
Ja sit ku menkoista selviää, niin melkeen samantien ovisoireilu.
Onko kenelläkään muulla tämmöistä? Lähinnä kiiinnostaa tuo, miten ihmeessä noita menkkakipuja voi tuntua jo monta päivää ennen menkkoja?

Mulla toisen lapsen syntymän jälkeen menkat alkoi olla sellaiset, että kahden ekan vuotopäivän aikana se veren määrä ja paineen tunne alapäässä on melkein yhtä järkyttävä kuin olis vauva tulossa. Eikä ole mitään laskeumia, ihan normaali alapää. Tuo lapsi on jo 5v ja sama homma jatkuu.

Sama oviksen kanssa. Koko kylki kipeenä, koukussa joutuu makaamaan ja lääkettä ottamaan.

Onko sulla säännöllinen kierto? Jospa menkat "hakee paikkaansa" ja siksi kipuilee paljon etukäteen?

Kierto heittelee aika paljon. En muistanut mainita, että tästä viimeisestä synnytyksestä on kohta 2 vuotta. Voisko noi menkat siis vielä "hakea paikkaansa?" Toki mulla nyt ei menkat alkanu heti synnytyksen jälkeen, mut on ne tässä puoltoista vuotta kohta ollu. Todella ärsyttävä tilanne! Jaksamista sullekin bud noiden oireiden kanssa, ei kuulosta kivalta.

Mulla oli täysin sama juttu, ennen raskautta ja raskauden jälkeen. Menkkakivut alkoivat etuajassa ja sitten tulikin seuraavaksi tosi kovat oviskivut. Monesti mietin, onko jtn häikkää kun noin kipuilen, mutta ei löytynyt mitään syytä (sukupuolitaudit, kystat tms). Nyt odotan toista lasta ja mietinkin että jatkuuko kipuilu taas raskauden jlk... Mulla nuo kipuili siis vaikka kierto täysin säännöllinen.. Ekasta raskaudesta on myös jo kohta 8-vuotta, joten ei ollut syynä edes se, että menkat tai kierto hakisi paikkaa ja kroppa totuttelisi :/

Yhteistyössä