kuukautiskipujen muutos synnytyksen jälkeen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miona
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

miona

Vieras
onko muilla muuttuneet menkkakivut synnytyksen jälkeen?mulla ei esikoisen jälkeen muutuneet mihinkään mutta nyt kuopuksen syntymän jälkeen menkat jomottaa enempi selästä ja alapäässä paineen tunne (kuin supistaessa) ennen koski vatsaan kovasti.myös jysäri on uusi vaiva ennen menkkoja.

Mulla muuttuneet aivan järkyttäviksi!Siis kramppaa niin pahasti,että lamaannun.Ei pysty syödä,ei liikkua,ei siis kertakaikkiaan mitään.Lääkärissä kävin ja ihmetteli sitä kovasti,sanoi että synnytyksen jälkeen pitäisi tilanne olla päinvastoin.Tarjosi kierukkaa,auttaisi kuulemma,puhui jotain endometrioosinkin vaaroista (!?)Noh,en huolinut kierukkaa kun toista lasta ollaan yrittämässä..

Alkuperäinen kirjoittaja Milla:
Alkuperäinen kirjoittaja Saikku:
Mullla oli ennen todella kivuliaat kuukautiset, mutta synnytyksen jäkeen ne hävis lähes kokonaan.

Minulla samoin.

Liityn tähän joukkoon.
Mutta kyllä yksi negatiivinenkin muutos itselleni tuli kolmannen lapsen jälkeen, nimittäin kuukautiseni muuttuivat paljon runsaammiksi (tyyliin härän kurkusta) ja kestävät entisen 5 päivän sijasta nyt 7 päivää.

Erittäin kivuliaat kuukautiset muuttui vähemmän kivuliaksi, mutta ilman särkylääkettä harvoin selviää vieläkään. Tuntuvat pahimmillaan pitkiltä supistuksilta, itseasiassa kohdun kramppaamisesta on kyse siinäkin, lääkärin mukaan. Kohtu on lihas joka toisilla on aika herkkä supistelemaan ja kramppaamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Saikku:
Mullla oli ennen todella kivuliaat kuukautiset, mutta synnytyksen jäkeen ne hävis lähes kokonaan.

Mulla taas päinvastoin... Ennen ei kipuja ja synnytyksen jälkeen melko kivuliaat olivat... Saa nähdä mitä toinen synnytys sai aikaan...

Yhteistyössä