menkat vai jälkivuoto?

minä ku ensi synnyttäjä oon, et kohta 6vk synnytyksetä ja mulla vuotaa yhä.. mutta heti synnytyksen jälkee oli runsasta sitten tässä välillä ollut tosi vähäistä vuotoa ja vaaleaa ollut vuoto, ja nyt 2 päivää sit alkoi enemmän tulee ja tummaa vuotoa ja haisee ällölle niinku menkat yleensä haisee :ashamed:
mut onko tää jälkivuotoa vai menkat? mistä sen erottaa?jos menkat alkoi nii oliko maha kipuja tai turposko maha jne?
:whistle: ei oo kato mitää tietoa... ensviikolla jälkitarkastus.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.04.2007 klo 13:08 aurinkoinen äityli kirjoitti:
minä ku ensi synnyttäjä oon, et kohta 6vk synnytyksetä ja mulla vuotaa yhä.. mutta heti synnytyksen jälkee oli runsasta sitten tässä välillä ollut tosi vähäistä vuotoa ja vaaleaa ollut vuoto, ja nyt 2 päivää sit alkoi enemmän tulee ja tummaa vuotoa ja haisee ällölle niinku menkat yleensä haisee :ashamed:
mut onko tää jälkivuotoa vai menkat? mistä sen erottaa?jos menkat alkoi nii oliko maha kipuja tai turposko maha jne?
:whistle: ei oo kato mitää tietoa... ensviikolla jälkitarkastus.
niin mullakin on yli 6 viikkoa synnytyksestä ja vuotaa edelleen..=)
yli 2 viikkoa jälkivuotoa ja vähän yli viikko väliä niin alko menkat..=(
jotka on kestäny yli 2 viikkoa.. :ashamed: enää tulee todella vähän vuotoa,niin saa nähdä milloin sekin lakkaa.. :)nyt se on tosin jo tosi haaleeta sellaista vuotoa,niin kai se on lopussa.. mutta onneksi huomenna on neuvola josta saa kysästä asiasta...
 
niinpä, loppuis tämä pian, ku ällöttää tämä vuoto ja haju jne. ku tottu siihen ettei menkkoja tullut jne.
noh, jos ensviikkoo mennessä loppuis ku jälkitarkastuski ois.
mut kiitos ku on muitaki joilla sama tilanne ku meikällä etten iha yksin oo ja kysele tyhmiä :whistle: :ashamed:
 
Noksuli
No jälkivuodon luonteeseen kuuluu se, että ajan kuluessa se niukkenee ja muuttuu vaaleammaksi ja tavallaan limaiseksi, mutta voi myös uudelleen taas vuotaa enemmän ja selkeästi kirkkaampaa vuotoa. Itsellä välillä jo jopa tuntui välillä loppuneen kokonaan kunnes taas tuli vuotoa.. Mutta sanoisin kyllä, että jos vuoto on kuuden viikon jälkeen edelleen kovin runsasta tai haisee pahalle, niin kannattaa ehkä varmistaa, että kyseessä ei ole tulehdus.
 
no ensviikolla jälkitarkastus, pitäisköhän neuvolaan soittaa huomenna ja kysäistä että pääsisikö aiemmin tarkastukseen. ku tää on vuoto runsasta ja tummaa. että en tiedä onko tää menkkoja vai ei... ku en tiedä mikä kuuluu tähän synnytyksen jälkeisiin juttuihin... et iha uutta tääki mut jospa selvitän asian... :ashamed:
 
Noksuli
No ehkä kannattaa varmistaa tilanne.. Eipä noista aina tiedä. Itselläni vuoto on kyllä ollut tossa vaiheessa vuoto jo paljon niukempaa, kuin esim. kuukautisvuoto.. Kun onhan siinä aina sellainenkin mahdollisuus, että kohtuun on jäänyt jotain ja sillä vuotelee tai sitten tosiaan se tulehdus.
 
kävin aamulla verikokeessa, ja katottiin onko tulehdus!
ei ole tulehdusta :D Hb oli hyvä ja muutki arvot hyvät et kaikki ok.
neuvolasta meinasivat et oisko menkat nytten tai sitten raskaasta kantamisesta tulee vuotoa tai limakalvo herkkänä ja vuotaa.

:wave:
 

Yhteistyössä