Menkat normaalisti ja raskaana - kellä näin oikeesti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kertokaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Olin raskaana ja minulla tuli ekat menkat täysin normaalina joten en tajunnut olevani raskaana. Ne kestivät sen 5-6 päivää. Edellisessä raskaudessa ei tullut menkkoja.

Alkuperäinen kirjoittaja Katja:
Olin raskaana ja minulla tuli ekat menkat täysin normaalina joten en tajunnut olevani raskaana. Ne kestivät sen 5-6 päivää. Edellisessä raskaudessa ei tullut menkkoja.

Huhhu! Tää koko viikon jatkunut ellotusolo vain alkoi tänään ihmetyttää. Maanantaina alkoi menkat ja on minusta olleet ihan normit. No öisin ei ole vuotanut ehkä yhtä paljon mitä normaalisti eli aavistuksen niukemmat, mutta ei nyt hirmuisesti kuitenkaan. Alkoi 1-2 päivää myöhemmin kuin normisti. Raskauden mahdollisuus on pieni, mutta se on olemassa kuitenkin.

Jos ei olis menkkoja niin tää ellotus ois selvä juttu, mutta... No ensi viikolla sitten, jos tää jatkuu.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja juuh:
Ensimmäisessä raskaudessa ei tullut menkkoja, mutta toisessa tuli yhdet menkat jotka kestivät viikon.

Tuli ajallaa ja oli normaalit? Mistä hoksasit raskauden?

Olin rv8 menossa, kun tein testin, ihan vaan varulta, kun oltiin lähdössä viihteelle ja olo oli ollut pari viikkoa tosi outo. Yllätys oli kyllä aika suuri, kun selkeä plussa tuli:)

Ensimmäisessä raskaudessa ei tullut menkkoja, mutta toisessa tuli yhdet menkat jotka kestivät viikon.

Tuli ajallaa ja oli normaalit? Mistä hoksasit raskauden?

Olin rv8 menossa, kun tein testin, ihan vaan varulta, kun oltiin lähdössä viihteelle ja olo oli ollut pari viikkoa tosi outo. Yllätys oli kyllä aika suuri, kun selkeä plussa tuli:)

Lisään vielä, että tuli ihan ajallaan, mutta olivat aavistuksen niukemmat, kuin normaalisti.

mun kaverilla tuli koko raskauden ajan ihan normaalisti menkat. Ei edes tiennyt et on raskaana ennen kun meni sairaalaan kauheitten vatsakipujen vuoksi. Ja siellä sanottiin et kyllä ne helpottaa kun ensin saadaan vauva ulos... Oli kyl kätilötkin ihan ihmeissään...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mun kaverilla tuli koko raskauden ajan ihan normaalisti menkat. Ei edes tiennyt et on raskaana ennen kun meni sairaalaan kauheitten vatsakipujen vuoksi. Ja siellä sanottiin et kyllä ne helpottaa kun ensin saadaan vauva ulos... Oli kyl kätilötkin ihan ihmeissään...

Joku vielä jaksaa kertoa näitä urbaanilegendoja. Tapahtui kaverille tai kaverin kaverille...

Joku vielä jaksaa kertoa näitä urbaanilegendoja. Tapahtui kaverille tai kaverin kaverille...

Ai ne on urbaanilegendoja, jos ei ole tapahtunut itselle?

Mulla tuli kans normaalisti ekat menkat, vasta toisten jäätyä pois tajusin tehdä testin. Mitään oireita ei ollut. Oli kyllä helppo alkuraskaus! :)

Ja siis menkat oli täysin normaalit ja tuli ihan ajallaan ja kesti normaalin ajan? Yritittekö raskautta? Oliko ennestään lapsia?

Valemenkat tuli ensimmäisen raskauden aikana normaalisti muuten, mutta kesti vähemmän aikaa ( mulla siis aiemmin kesti yli 10pv, sit raskaana ollessa 5pv ) koko raskauden ajan. Vaan kauheasta pahoinvoinnista ja oksentelusta tiesin mennä lääkäriin, jossa todettiin raskaus rv 7 plus jotain. Vatsa alkoi kasvamaan rv 18, samoihin aikoihin tunsin liikkeetkin, ja ilman pahoinvointia en olisi tiennyt olevani raskaana ennen noita viikkoja.
Toisen raskauden ajoilta en muista, mutta silloin taisin olla ilman menkkamaisia vuotoja.

Alkuperäinen kirjoittaja hippimamma:
Valemenkat tuli ensimmäisen raskauden aikana normaalisti muuten, mutta kesti vähemmän aikaa ( mulla siis aiemmin kesti yli 10pv, sit raskaana ollessa 5pv ) koko raskauden ajan. Vaan kauheasta pahoinvoinnista ja oksentelusta tiesin mennä lääkäriin, jossa todettiin raskaus rv 7 plus jotain. Vatsa alkoi kasvamaan rv 18, samoihin aikoihin tunsin liikkeetkin, ja ilman pahoinvointia en olisi tiennyt olevani raskaana ennen noita viikkoja.
Toisen raskauden ajoilta en muista, mutta silloin taisin olla ilman menkkamaisia vuotoja.

Oliko raskaus kuitenkin toiveissa vai vahinko?

Mulla tuli kans normaalisti ekat menkat, vasta toisten jäätyä pois tajusin tehdä testin. Mitään oireita ei ollut. Oli kyllä helppo alkuraskaus! :)

Ja siis menkat oli täysin normaalit ja tuli ihan ajallaan ja kesti normaalin ajan? Yritittekö raskautta? Oliko ennestään lapsia?

Menkat oli niukemmat kuin normaalisti, imetin vielä ja ne olivat ensimmäiset menkat edellisen raskauden jälkeen joten laitoin sen piikkiin. Lapsia oli siis ennestään. :)

Alkuperäinen kirjoittaja hippimamma:

Oliko raskaus kuitenkin toiveissa vai vahinko?

Sillä ei lienee merkitystä ;)

Minulla ois tämmönen ongelma: Nyt tässä viikko puolitoista sitten aloin epäilemään olevani raskaana kun rinnat tulivat aroiksi ja nännien ulkomuoto muuttui (tuli esim näppyjä, joita olen kuullut tulevan ensimmäisen raskauden aikana) ja hieman pahoinvointia ja alavatsakipuja. Olimme poikaystävän kanssa muutamaa päivää aikaisemmin harrastaneet suojaamatonta seksiä mutta myös kondomin rikkoontuminen aiemmin on ollut mahdollinen, joten epäilin raskauden mahdollisuutta. Panikoin siinä pari päivää ja koska viime kuukautisista oli kulunut semmoset pari viikkoa (kyllä, tiedän, pahin mahdollinen aika harrastaa suojaamatonta) kaverini suositteli tekemään raskaustestin vasta aikaisintaan viikon kuluttua. Tein sitten testin mutta se epäonnistui, aioin tehdä muutaman päivän kuluttua testin uudestaan, mutta sitten alkoivat kuukautiset, ensin ne olivat hieman epämääräiset= ohutta ja hieman ruskehtavaa vuotoa, joten ajattelin niiden olevan "valemenkat" mutta seuraavana päivänä ihan normaalisti ja jatkuneet nyt sen nelisen päivää mikä on minulle normaalia. Edellisistä kuukautisista olisi kulunut nyt se n. 20 päivää, mikä on minulle muutama päivä aikaisemmin kuin yleensä.. Eli epäilen nyt että saattaisin silti olla raskaana vaikka kuukautiset vaikuttavatkin ihan normaaleilta. Kysyisin siis että näyttääkö raskaustesti varmaa tulosta nyt jos teen sen oletettujen kuukautisten aikana ja minne minun kannattaisi ottaa yhteyttä lisätietoja varten (tiedän että lääkäriin, mutta hieman tarkemmin minne sinne).

Ihmeelistä ,mutta totta kuopustani odottaessa kuukautiset olivat normaalit vain yhden päivän lyhyemmät koko raskauden ajan. Muista lapsista ei ollut mitään vuotoa.Mahdollista siis.

Yhteistyössä