Menkat normaalisti ja raskaana - kellä näin oikeesti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kertokaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Todella vanha ketju mutta vastaan kuitenkin ihan huvin vuoksi...

Itsellä poikaa odottaessa tuli norm. menkat alussa, tein raskaustestin pari päivää menkkojen loppumisesta ( kuulostaa hullulta mut jokin vaan mussa sai testaamaan) ja kirkas positiivinenhan siihen pamahti, neuvolaan soittaessani kerroin tilanteen ja päättivät ultrata jo siinä vaiheessa koska menkkojen loppumisesta oli tosiaan vaan se 2 päivää ja ultrassa todettiin minun olevan rv 7+ jotain, en muista tarkalleen...
Shokki oli itsellä melkoinen mutta nyt tämä ylläripylläri täyttää pian 4.v :-)

Kummassakin raskaudessa kahdet, ensin ihan normaalit ja sitten hiukan tavallista niukemmat. Ja sen jälkeen vielä ruskeaa vuotoa kolmas kerta. Neljännetkin tuntuu kuin menkat alkaisi mutta sitten ei enää tule mitään.

Itsellä nyt tällänen tilanne..

Parit viime menkat olleet ihan kummat. Alkaneet yleensä kun ollaan oltu miehen kans "sillee", vuotanu päivän melko runsaasti ja sen jälkeen tuhrutellu parisen päivää ja taas vähän kirkasta verta ja pari päivää taas tuhrua.

Nyt sitten 5pv sitte kun oltiin taas miehen kaa "sillee" niin ihan kirkasta verta holahti ihan reisille niin että mieskin säikähti että rikko jotain.. nyt sitte menkat ei alkanukkaan vaan tuhrutellu jo 4-5pv..

Ehkäsynä meillä kortsu muuten mutta ns. varmojen päivien aikaan saatetaan käyttää keskeytettyä eli olis ihan mahdollista että olisin raskaana. Lasta ei olla toivottu ihan vielä. Ennestään meillä on just 2v täyttäny tyttö.

3 negätestiä oon nyt tehny. pari liusla testiä ja just aamulla apteekinraskaustestin ja negaa näytti. Voiko tuo tuhruvuoto vaikuttaa negatulokseen?

Alavatsa on ollu tositosi pinkee ja välillä tuntuu, ehkä nyt vaan kuvittelen, mutta niinku olisin tuntenu hentoja hipasuja mahassa? :O rinnat ei arista, ei yökötä..

Jos soitan neuvolaan ja kerron että epäilen olevani raskaana niin tekeekö ne siellä ihan perus liuskatestin vaan, minkä voisin kotonakin tehä?

Upppista

Muakin kiinnostaa tietää, onko raskaustesti näyttänyt plussaa vaikka menkat ovat tulleet normaalisti?
Jos raskaustesti näyttää plussaa, ei se vuoto ole mitään menkkavuotoa. Raskaana on aika monella vuotoa, koska alkuraskaudessa limakalvot vuotavat herkästi. Kyllä tuo jo koulun biologiantunneilla olisi pitänyt oppia.
Eli raskaana ei tule menkkoja, ei tosiaankaan, koska raskaus estää kuukautiskierron. Se vuoto on jotain ihan muuta kuin menkat.

Näyttäisi osaltaan olevan melko vanhoja keskusteluja, mutta kerronpa silti oman tilanteeni.

Olen siis jättäny ehkäisyn pois jo muutamia vuosia sitten ja viimeisten kuukausien aikana olemme käyttäneet "ehkäisynä" varmoja päiviä, eli menkkojen aikaan ollaan menty ihan loppuun saakka. Muuten olemme keskeyttäneet, mikä sekään ei todellakaan ole mikään ehkäisykeino. Se on kuitenkin toiminut meillä, eikä mahdollinen raskaus tulisi yllätyksenä, olisimme siitä todella onnellisia. Olemme kuitenkin suunnitelleet perheen perustamista vasta valmistumiseni jälkeen.

Kiertoni on melko pitkä, n. 6 viikkoa, ja viime menkat olivat todella kivuliaat mutta muuten samanlaiset kuin tavallisesti. Viimeisten kahden viikon aikana olen kuitenkin saanut pahoinvointi- ja huimauskohtauksia, enkä ole päässyt niistä eroon kuukautisten loputtua. Liikun paljon, mutta nyt myös liikunta aiheuttaa helposti pahan olon ja aamuisin heikottaa. Rinnat kipeytyivät ennen menkkoja ja ovat edelleen arat tuolta sivuilta. Vasta nyt aloin miettiä, olisinko raskaana. Lisäksi olen ollut todella itkuinen, mutta olen laittanut sen elämänmuutoksen piikkiin.. Myös kaksosraskaus kävi mielessä, sillä kohdallamme se on mahdollinen, jos ei jopa todennäköinen. Olisiko toinen mahdollisesti jäänyt kyydistä ja kivuliaat menkat olleet merkkinä siitä? Ehkä kipitän kauppaan hakemaan testin..

Yhteistyössä