menkat, mutta ei valu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sade81
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sade81

Vieras
olenko ainoa jolla on tällainen ongelma...

eli mulla on menkat, siis tulee ihan oikeaa menkkaverta mutta ainoastaan vessakäyntien yhteydessä. Pöksyihin siis ei valu juuri mitään, pärjää ilman suojia tai korkeintaan pikkarisuojalla. Mulla on ollut tällaista aiemminkin, tosin yleensä yksi päivä on ollut ihan oikeaa valumista ja sen jälkeen loput tällaista ei-valumista.

Nyt kuitenkin menkat olleet viimeksi 2kk sitten ja söin 12pv Teroluteja jotta ne nyt saataisiin alkamaan. Ja siis eilen sitten alkoi nämä menkat. Vatsaan sattuu ihan menkkamaisesti ja muuten siis menkat täysillä päällä mutta ainoastaan jos vähänkin ponnistan niin tulee ulos asti.

mistäköhän voi johtua?

Heti alkuun täytyy sanoa, että en valitettavasti tïedä, mistä ongelmasi voi johtua. Olen kuitenkin taustaillut teidän Ajatuksissa-ketjuanne, jossa pohdit Terokuurin syömistä loppuun. Joten tämä vastaus tulee vähän tässä kysymäsi aiheen vierestä, mutta toivottavasti auttaa sinua kuitenkin edes vähän :)

Olen itsekin syönyt teroja pariin otteeseen, ja silloin lääkäri aina painotti, että koko 10 pv:n kuuri tulee syödä loppuun asti, vaikka siis menkat jo alkaisivat. Koska terojen tarkoituksena on tasapainottaa kiertoa ja auttaa sitä löytämään normaali rytmi. Eli ekassa kierrossa ne eivät välttämättä vielä vaikuta kunnolla, mutta seuraava kierto voi olla jo normaalinpi. Vähän jäin ihmettelemään sitä, kun sanoit syöneesi teroja jo 12 pv ja vielä oli pari päivää jäljellä? Itselläni kuuri on ollut aina 10 pv, kp 15-24. No, näissähän voi olla eroja.

Itse en huomannut terojen aikaan, että menkat olisivat olleet jotenkin erilaiset. Ehkä tuo voi kuitenkin johtua siitä. Tuskin on mitään vaarallista, mutta tietty kannattaa käydä lääkärissä, jos itseä kovasti vaivaa! Sinuna katsoisin vielä nämä "menkat" loppuun, ja jos tuhrut ym. ongelmat jatkuvat, niin sitten uudestaan gynelle.

Tsemppiä jatkoon! Ei ole helppoa tämä vauvasta haaveilu...

kiitos "ongelmainen", mulla tosiaan tuo kuuri yleensä 10pv mutta tämä menkkojen starttauskuuri on 14pv ja siis vielä 2pv jäljellä sitä. Päätin nyt että syön tämän kuurin loppuun mutta lasken menkat alkaneiksi eilisesti ja aloitan siis eilisestä laskettuna kp15 taas uudelleen ja silloin syön 10pv teroja

Odotan nyt vielä viikon ja jos silti menkat oudot tai eivät ole loppuneet/tuhru aina vaan jatkuu niin täytyy sitten mennä uudelleen lääkäriin.