Menkat iskee pahassa paikassa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja meknkattt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

meknkattt

Vieras
Miten te muut naiset ootte tehneet, jos esim. menkat iskee yllättäen tai siis alkaa pari päivää aikasemmin kuin pitäisi ja ootte jossain ulkona?

itse kannan yleensä poikkeuksetta siteitä laukussa.

En mitään ihmeellistä. 1. päivän vuoto on niin vähäistä, että hätätapauksessa riittää vessapaperi oikein hyvin. Jos käykin niin, että on runsaampaa vuotoa, poikkean jossain kaupassa/kiskassa. Näin käy noin kerran kuudessa vuodessa. Olen muutenkin kuukupin käyttäjä, joten sen kanssa voi ennakoida hyvin: yleensä menkat alkavat seuraavana päivänä migreenistä ja vatsavaivoista, joten aamulla kuukuppi mukaan tai paikalleen ja menoksi.

On aika paha. Minulla kun vielä vuotaa ensimmäisen päivän runsaasti että.... mutta on noin tapahtunut. Ei noissa tilanteissa auta muu kuin esimerkiksi housujen nosto ylös ettei pääse vaan reisien pitkin valumaan. Onhan oltu jopa pari tuntiakin verisissä alushousuissa. Siinä on vaan se kun laittaa siteen housuun, vaikka on jo verta, niin side ei valitettavasti pysy. Oon yleensä vaan kävelly kotiin ja vaihtanut alushousut mahd. pian.

Kuukupin hyviä puolia on se, että kun tietää menkkojen olevan tuloillaan, niin sen kun laittaa kupin sisään varmistukseksi. Ei kuivata... Ja en ole mikään kuppiuskovainen, mutta kyllä esimerkiksi juuri tämän ominaisuutensa vuoksi se on hyvä vaihtoehto.

Muistan tämän varmaan loppuikäni, ainahan sitä on edes paperia matkassa, mutta kun läksimme ulkomaille pohjoisen pakkasista, tällä oli 30 astetta ja perillä sama.
En edes ottanut siteitä matkaan kun oli oli yli 2 vkoa muka siihen että kuukautiset piti tulla
Ja niin vaan eräänä aamuna matkan päällä säikähdin totisesti kun heräsin ja menin vessaan taisi olla kolmas matkapv.. mistä siteitä siihen hätään??
Eikö vaan siellä kuumassa elimistö teki tepposet. No paperia vaan ja muistin nuoren rvan viereisessä huoneistossa ja piipahdin apua hakemaan. Ja sain. Onneksi löysin kaupan josta sai siteitä ja ym.. desinfiointiin pyyhettä. Ja naapurille palautus ja naurut jo päälle.
Että sen jälkeen en ole luottanut enää vakaaseen kiertoon vaan aina on matkassa siteet tai vähintään pikkuhousun suojat apuna.

olin junamatkalla, matkaa oli n. tunti kun tunsin jtn.. ja yllätys menkat. Mun keho kun ei viestitä mitään että menkat alkamassa, vatsaan sattuu vasta kun menkat ovat alkaneet. Ja vaikka seuraankin kalenteria, se heittää usein parilla päivällä.

voitte arvata minkälainen tunne on kun verta housuissa tunnin ja 30 min.

Ja annan kaikille vinkin: Käyttäkää siteitä aina kun lähdette kodista. Laitan aina joko pikkuhoususuojat tai terveyssiteen kun en ole kotona. Ei ole enää sen jälkeen koskaan sattunut vahinkoja. itse en ole edes saanut mitään tulehduksia kun käytän jatkuvasti siteitä... eikä vuotokaan ole siitä tullut yhtään enempää... ja tähän kyllä tottuu kun koko nuoruuden ja kymmeniä vuosia on joutunut elämään siteitten kanssa.

Minulla myös aina side käsilaukussa, kun se käsilaukku on kuitenkin aina mukana. Eipä tarvi hermoilla. Nykyään syön pillereitä jotka ovat poistaneet kuukautiset kokonaan, mutta side on silti laukussa jos vaikka joku kaveri sattuu tarvitsemaan ;) Näitäkin on sattunut usein. Ihmettelen oikeastaan, että naisilla ei ole aina sidettä tai tamponia mukana kun ei se paljoa tilaa vie.

Minä käytän myös ihan suht runsaiden valkovuotojen vuoksi aina pikkuhousunsuojaa, mitään ongelmia ei ole koskaan ollut ja silloin kun menkat vielä tulivat oli kiva että oli jotain suojaa edes valmiina.

Uusimmat

Yhteistyössä