"Menkat" ennen menkkoja

• Viestiketjun aloittaja Riina
  • Ensimmäinen viesti
Riina
Mistähän kyse, kun noin viikkoa ennen varsinaisia menkkoja alkaa tulla tuhruvuotoa ja samalla lähtee aikalailla limakalvon rippeitä tai mitä lie.

Onkohan taas mentävä gynekologin pakeille..

hopihopi
Alkuperäinen kirjoittaja Riina:
Mistähän kyse, kun noin viikkoa ennen varsinaisia menkkoja alkaa tulla tuhruvuotoa ja samalla lähtee aikalailla limakalvon rippeitä tai mitä lie.

Onkohan taas mentävä gynekologin pakeille..
Paree olis mennä ellei kyseessä ole ovulaatiotiputus.

nissu
Mimmosia ne limakalvonrippeet on? entä ovulaatiotiputus?

Mulla nimittäin on kanssa usein, ei joka kk, 3-4 pv ennen menkkoja rusehtavaa kuitenkin selkeästi veristä vuotoa pari kertaa pv:n aikana tai yhden kokonaisen päivän. Sitten se loppuu ja menkat alkaa muutaman pv päästä.

nissu
Voiko se ovulaatiotiputus olla jotenkin pillereistä tai hormonijutuista kiinni, koska ei mulla koskaan aiemmin ole sitä ollut. Nyt on ollut viim. 6kk ajan. Tuosta ajasta 3kk ja edeltävän 1½v käytin Diane Novaa ja nyt viim. 3kk sitä korvaavaa. En edelleenkään muista nimeä....

jeppistä
Niin.. Käytän Yasmin-pillereitä, sitä ennen Diane Novia. Viimeisen vuoden aikana on ollut aika lailla ongelmia välivuotojen kanssa. Juuri kun niistä pääsin kutakuinkin eroon, niin alkaakin vuoto pillerien lopettamisen jälkeen (viikon tauko), johon ei voi vaikuttaa enää pillereitä napsimalla. Aika rasittavaa, sanoisin.

siru
Keho ei kuulema "tiedä" syövänsä pillereitä ja valmistautuu siksi munasolun irtoamiseen ihan samoin kuin silloinkin kun ei syödä pillereitä. Lääkärini esim. epäili aluksi kroonisen kuumeiluni johtuvan "ovulaatiosta" ja tämä kehon "tyhmyys" tuli siinä ilmi.

näillämennään
Mä syön Mercilonia, kohta jo 2 vuotta takana. Nyt tänä vuonna tullut muutaman kerran pientä välivuotoa, vaikka uuden levyn aloittamisesta olisikin vasta kulunut noin viikko. Kroppa taikoo omiaan.

Jen
Ainakin itselläni on ollut ekasta synnytyksestä lähtien ennen menkkoja ruskeaa tiputtelua pari päivää ennen menkkojen alkua. Kuulemma ruskea väri aiheutuu siitä, kun veritipat valuvat hitaasti, niin emättimen nesteet värjää veren ruskeaksi. Ainakaan gyne ei ole siihen vuotoon koskaan puuttunut, vaikka tätä "vaivaa" on ollut jo yli 10 vuotta. On siis lienee normaalia.

Yhteistyössä