Menkat(?) alkoi kesken pillerien

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "diipadaapa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
D

"diipadaapa"

Vieras
Aloitin käyttään Yaz-merkkisiä pillereitä kesken kierron (en jaksanut odotella menkkoja, koska ne on niiiiiiin vaihtelevat, saattavat olla monta kk pois). Ylihuomenna (lauantaina) on vasta eka lumepilleri, joten mun järjen mukaan menkat ois pitäny alkaa vasta ehkä sunnuntaina tai alkuviikosta. Eilen mun maha oli kipee vähän ku ois menkat.Päivällä se sit siirty vasemmalle alamahalle ja koveni aika paljon, ei nyt mikään sietämätön kipu mutta inhottava tunne. Ja sit mun menkat alkoi. Yleensä ei oo paljoa menkkakipuja, mutta nyt on ollut vähän normaalia enemmän. Ja eilen ja tänään (sori ällöä) veren seassa on ollut pari kertaa joku aika pitkä möykky joka ei oo kyllä ollut mitään hyytynyttä verta mun mielestä... Välillä vieläkin vähän jotenki "pistää" tonne vasemmalle alamahaan, mutta ei nyt niin pahasti.

Onkohan ihan normaalia?

ai niin ja tamponia tuntu jotenkin inhottavalta laittaa yhdessä välissä, tuntu kuin se ois vähän "tökännyt" johonkin. tonne jonnekki ihan alas mahaan/kohdunsuulle(? vaikee kuvailla) tuntu inhottavalta.

Keskenkasvuista menoa. Läpäsy vuoto on normia kun alittaa pillerit, siis elän kk aikana. Olisit alottanu kuten kuuluu, ei pidä leikkiä. Itse käytän noita pillereitä.

Ihmettelen minäkin tietämättömyyttä! Läpäsy normaalia ensimmäisen kuukauden aikaan. Ja tosiaan kannattaa alittaa ne pillerit ohjeiden mukaan... Ja jos raskaudesta epäilyä, lopeta pillerit heti ja mene lääkäriin. Ei tosin nytkään tekisi pahaa se reissu sulle......

Ok eli ennemmin olisin odottanu sit ilman niitä e-pillereitä vaikka puoli vuotta että ne menkat alkaa?

Toiseksikin, tää ei oo mitään hiton tiputteluvuotoa. On mulla tiputtelustakin kokemusta kyllä, mutta nyt vuotaa kunnolla. Tiputteluvuodossa tuskin on möykkyjä seassa? Mutta kuten mä arvelinkin, täältä ei kannata mitään kysyä :)

Ai niin ja lääkäri mulle sanoi että voin odotella menkkojen alkamista jonkin aikaa ja jos eivät ala niin "voit alottaa käyttämään niitä kesken kierron, mutta silloin käytä 7 päivää lisäehkäisynä kondomia".

Joten en oo nyt kyllä omassa tietämättömässä päässäni näin päättänyt tehdä ilman ohjetta.

Just mä sanoin että "lääkäri mulle sanoi että voin odotella menkkojen alkamista jonkin aikaa ja jos eivät ala niin "voit alottaa käyttämään niitä kesken kierron, mutta silloin käytä 7 päivää lisäehkäisynä kondomia".". Ja joo niin käytettiin. Mikähän siinä tekee musta typerän, että oon tehnyt niinkuin lääkäri on sanonut, että voi tehdä?

Yhteistyössä