Menittekö synnärille ambulanssilla kun vedet meni?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja TooQT2BSTR8
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

TooQT2BSTR8

Aktiivinen jäsen
13.02.2008
3 251
0
36
Meidän sairaalasta sanottiin, et ambulanssilla tullaan AINA jos vedet menee. Jos ei ookaan pää kiinnittynyt niin voi se napanuora luiskahtaa esiin, et siksi aina lanssilla synnyttämään. Ja lanssia odotellessakin pitää vaan maata, eivät anna sairaalallakaan nousta ylös enneku ovat tutkineet.
Millanen käytäntö teidän sairaalassa on?

Mulle terkkari taas sanoi, ettei ole kiirettä mennä. Parin tunnin kuluessa vesien menosta olisi ollut kuulemma hyvä hakeutua sairaalaan.
Mulla meni vedet kyllä vasta sairaalassa kun puhkasivat.

ei meillä noin.. siis silloin jos tieto että lapsi on perätilassa tai ei ole kiinnittynyt (aikaiset viikot vaikka) niin sitten ambulanssilla jos vedet menee.
Muuten ihan normaalisti..

Mulle sanottiin,et periaatteessa ei tartte, kun pää oli kiinnittynyt.
Kuopukselta olin 4cm auki, 5päivää ennen syntymää ja käskvät tulla lanssilla jos vedet tulee, kun oon nopee synnyttäjä.
Omalla autolla kuitenkin mentiin, koska ei supistellu.
Meiltä matkaa sairaalaan 63km.
Olipas sekava sepustus :ashamed:

Omalla autolla mentiin.

Meidän sairaalan/ neuvolan ohjeistuksen mukaan vesien menon jälkeen tullaan sairaalaan heti (ei suihkua yms enää sen jälkeen kotona), mutta mikään tulenpalava hoppu ei ole. Normaali autokyyti siis riittää.

no en mennyt,siis mulla meni vedet aamulla ja soitin sinne ja ei ne uskon kun mulla ei ensimmäistäkään supistusta,no söin aamupalan ja vein muut lapset hoitoon ja sitten menin synnärille jossa ne hiukan naureskellen teki sen testin että näiköhän minulla mitkään vedet meni ja niinhän ne olikin lapsivedet (kai sen nyt näkee tyhmenpikin kun kunnolla lorahtaa)
no supistukset alkoi vasta illalla myöhään ja seuraavana aamuna lapsi syntyi
ja kokoajan olin sairaalassa vain käyrällä eli ei siis käynnistelty..eli on aika outoa jos jossakin ne komentaa ambulanssilla heti paikalle kun minäkin sain luvan amupalan syöntiin ym ja sanottiin vain että tule joskus puolenpäivän jäkeen jos et ennen kerkeä

Esikoisesta meni vedet ja ihan omalla autolla.
Eri asia jos lapsi on perätilassa, sitten ambulanssilla mikäli vedet menee.
Kannattaa ihan soittaa ensin synnärille mahdollisten lapsivesien mentyä ja sieltä kysyä neuvoa.

Totapa mä just mietin et kiva lähtee sinne synnärille sit hirmu aikaisin. Mut niin vaan kuulema pitäis tehdä, oli ensisynnyttäjä eli ei. Mistäs sen tietää et pää on kiinnittynyt? Sillon ei ilmeisesti oo tota napanuoran esiinluiskahtamisvaaraa?

Esikoisen aikaan menin taksilla kun matkaa oli vain muutama kilometri (omaa autoa ei ollut silloin). Nyt kun asutaan täällä korvessa monen kymmenen kilometrin päässä sairaalasta ja synnytykset olleet parin tunnin keikkoja niin olen mennyt ambulanssilla lapsivesien mentyä.

Miekin menin omalla autolla (mies oli tietty kuskina) ja kävelin sisään saliin. Tämä tapahtui Kotkassa v.2000. Meidän esikoinen syntyikin siitä sitten reilun tunnin sisällä, kun synnärille päästiin.

Omalla autolla menin ja kävelin sen jumalattoman pitkän käytävän sinne synnärille. Kun tuntui ettei se käytävä lopu koskaan!

Soitinkin etukäteen synnärille vesien menon jälkeen ja sanoivat että sitten lähtä tuleen kun alkaa supisteleen. Ei puhuneet mitään ambulanssista.