Menisittekö lääkäriin jos

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kipeä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kipeä

Vieras
rinnassa tuntuu kipua? Ei ole hengenahdistusta eikä mitään muuta "hälyyttävää", mutta rintaan sattuu varsinkin jos hengittää syvään. Jos ois kuitenkin joku lihaskipu? Pitäiskiö kuitenkin käydä tarkistuttaa tilanne huomenna terveyskeskuksessa?

mulla oli yläaste aikaan tosi paljon rinta/kylki kipua, hengittäminen syvään sattui ja piti "pintahengittää" ja kävin asian takia moneen kertaan terveydenhoitajalla kun pelkäsin että jotain sydämmessä tai keuhkoissa vialla, niin selitys oli niinkin yksinkertainen että kyljestä venähtänyt jokin lihas joka oireilee varsinkin syvään hengitettäessä, niin jos sulla tämä vika niin veikkaisinpa että aamulla vaiva on tipo tiessään =)

Jos selkä on jumissa (tai siis siellä on ns. lukkoja) voi rinnassa tai rintakehän alueella tuntua kovaa pistävää kipua. Saattaa olla syynä siis lihasjumi, mutta jos itselläsi on sellainen olo, että lääkäriin pitäisi päästä, niin sitten kannattaa mennä!

Alkuperäinen kirjoittaja piipero86:
mulla oli yläaste aikaan tosi paljon rinta/kylki kipua, hengittäminen syvään sattui ja piti "pintahengittää" ja kävin asian takia moneen kertaan terveydenhoitajalla kun pelkäsin että jotain sydämmessä tai keuhkoissa vialla, niin selitys oli niinkin yksinkertainen että kyljestä venähtänyt jokin lihas joka oireilee varsinkin syvään hengitettäessä, niin jos sulla tämä vika niin veikkaisinpa että aamulla vaiva on tipo tiessään =)

Tää on jatkunut nyt noin neljä päivää. Mistä tuollainen venähdys johtuu? En ole reiluun viikkoon tehnyt mitään erikoista.

Alkuperäinen kirjoittaja laura sinikka:
Jos selkä on jumissa (tai siis siellä on ns. lukkoja) voi rinnassa tai rintakehän alueella tuntua kovaa pistävää kipua. Saattaa olla syynä siis lihasjumi, mutta jos itselläsi on sellainen olo, että lääkäriin pitäisi päästä, niin sitten kannattaa mennä!

Tota mä ajattelin ihan ekana, että selkä ois jumissa. Sitten mä aloin pelkäämään, että saan kohta sydänkohtauksen kun hengittäminen sattuu. no, ehkä se on kuitenkin vaan se selkä jumissa, kun ei ole mitään muita oireita.

Alkuperäinen kirjoittaja Dada:
säteileekö se vasempaan käteen tai tuntuuko pahimmalta kun oot vasemmalla kyljellä? jos juu nii kannattaa näyttää lääkärissä.. :)

Ei säteile mihinkään. Kyllä se vasemmalla kyljellä makaaminen sattuu tietty enemmän, mutta kyllä mä nyt luulen, että se on vaan tuo selkä. Nyt kun sain enemmän varmuutta asiaan täältä kysymällä, osaan hieman rentoutua ja miehen selkähierontakin hiukan helpotti tätä hengitystä ja kipua.

Mulla on nyt toi sama juttu hengittäminen sattuu ja jos hyppii se tuntuu rinnassa. Olisko tohon mitää venytys tapaa et sais pois tai sit jotai lääkkeen tapast? kaua tämmöne oire yleensä kestää.??

Alkuperäinen kirjoittaja kipeä:
rinnassa tuntuu kipua? Ei ole hengenahdistusta eikä mitään muuta "hälyyttävää", mutta rintaan sattuu varsinkin jos hengittää syvään. Jos ois kuitenkin joku lihaskipu? Pitäiskiö kuitenkin käydä tarkistuttaa tilanne huomenna terveyskeskuksessa?

menisin lääkäriin. itsellä oli TODELLA paha keuhkoputkentulehdus ja oli vain tuota kipua hengittäessä. viikko pari aiemmin oli pientä lämpöä ja flunssaa. itse menin päivissä niin huonoon kuntoon, että ei voinut ottaa edes 5 askelta hengästymättä. sitten etsittiin jo keuhkokuumetta, keuhkoveritulppaa ja vaikka mitä kun niin nopeasti veti niin huonoon kuntoon. oma kokemus on siis, että keuhkoputkentulehdus SAATTAA oireilla noin ilman mitään varsinaista flunssaakaan joten kävisin tarkistuttaan ja sanoisin et mietin onko keuhkoissa vai lihaksissa vika niin lääkäri osaisi katsoa vähän sillä silmällä.

mua sattuu rintaan hengitän miten vaan ja äiti epäilee jotai ruokatorveen liittyvää mutta kun hengittäminen sattuu niin paljon että itken vaan niin kauan että se lakkaa se kestää noin 30 minuuttia ja lakkaa sitten mikä on syy??

Alkuperäinen kirjoittaja ronja:
mua sattuu rintaan hengitän miten vaan ja äiti epäilee jotai ruokatorveen liittyvää mutta kun hengittäminen sattuu niin paljon että itken vaan niin kauan että se lakkaa se kestää noin 30 minuuttia ja lakkaa sitten mikä on syy??

no mulla refluksitauti tekee rintakipuja ja hengenahdistusta joten kyllä se ihan oikeasti voi olla ruokatorveen liittyvää ja periaatteessa siis täysin vaaratonta. kyllä silti kannattaa tuon takia käydä lääkärissä, jos ei muuten niin hakemassa vaikka kunnon närästyslääkkeet.

mulla ollu joku 3 päivää nyt rintalasta tai joku kohta tosta ihan sydämmen läheltä, että kun nielee ruokaa, eli kun syö niin pistää todella ilkeesti, ei siis normaali nieleminen tunnu missää... kuumetta on ollu 38.5 iltoina mutta nyt on näyttäny laskevan, kurkkukipukin loppunut aika hyvin, mutta toi rintakehä kettuilee. niin ja pulssi tuntuu kokoajan olevan hieman korkeammalla, etenkin kun syö niin rupee hakkaan niin perkeleesti :/

Näitä on hirveästi mitä olen lukenut. Lääkärit ei oikeen edes viitsi tutkia jos ei löydy verestä tulehdusarvoja. Fysioterapeutille voi lähettää, jos kiinnostaa mennä sinne tuhlaan aikaa ja rahaa. Itsellä 3 vuotta ollut tuolla kyljessä jotain ja käynyt lääkäreissä. Varmaan paha jumi selässä, vaikka outoa kun tunne on ihan muualla : D Pahinta on pelätä onko jotain vakavaa tms. Ei vissiin voi vuosikausia urheilla käymättä joskus jollain hierojasenseillä kuka niksauttelee hirvittävät selkälukot pois ja parantaa sinut kuin jeesus. Voisi harkita.

olin tossa muutama päivä sitten uimassa ja vettä meni hieman keuhkoihin menin tyytyväisesti nukkumaan, mutta kipu hengittäessä alkoi aamulla ja se ei ole vielläkään loppunut tunnen jatkuvaa pistosta sisäänpäin hengittäessä. yleensä minulla on vaan ollut hetkellisiä samanlaisia oireita harvoin, mutta uinnin jälkeen ne eivät ole loppuneet vaan jatkuneet yhtäjaksoisesti. kävin hierojalla ajattelin olisiko selästä heijastunut kipu, mutta sekään ei auttanut.
mitä itse tekisitte ja ehdottaisitte tässä tilanteessa ja tietääkö joku mikä minua vaivaa?

mulla on myös tän tapasii oireita. sattuu hengittäminen kylkeen ja rintaan. ja vähänväliä solisluun kohdallekkin. Eikai mulla oo mitään sydän oireita ?! mulla on ollut keuhkokuume muutamavuosi sitten .. voisiko se liittyä siihen ? HELP ME !

Sydänoireet ei helpota eri tavalla hengittämällä, vaan kipu tuntuisi silloin koko ajan, eikä hengittäminen vaikuttaisi siihen. Ennemmin kyse voisi olla jostain keuhko-oireista. Suurin todennäköisyys on joku ahdistustila tai lihasjumi. Lihas voi venähtää vaikka ihan aivastaessa tai huonossa asennossa.

Yhteistyössä