Menisitkö viikoksi anoppilaan, jos?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
Tepadj harmaana
Tuli mieleen, että voisko ap:n anoppi olla jo vähän dementoitunut tms? Muistan kun isoäidilläni rupesi muisti ja kaikki huononemaan, ei meinannut jääkaappia kaipaavat ainekset sinne mennä. Kylään mennessä saattoi ovella hyökätä nenään pilaantunut haju ja yleensä jostain mikrosta löytyi mätääntynyt lihaköntti. Kahvipöydässä oli myös usein tarjolla homeisia keksejä ja muuta mukavaa.
 
lucifer
menisin( jos olisi yleensä anoppi), loman ja vierailun kunniaksi käyttäisin koko revohkaa vaihtelun vuoksi päivittäin ravintolassa syömässä.
tai antaisin anopin lomailla ja huolehtisin ruokienvalmistuksesta itse.
 
"Äiti"
Miniä kuuluu viedä ruuat mennessään.
Mummula ei ole täyshoitola.
Parin päivän syömiset kerralla ja laitat itse ne pöytään josta kaikki saa syödä.
Kerrot mummulle et nyt hän saa levätä ja nautttia olosta lasten kanssa.
 
"aksu"
Joo, sama tilanne. Kaloja säilytetään huoneenlämmössä ja me väännetään aina jääkaappia kylmemmälle. Eli ihme säästökuuri menossa koko ajan. Mutta mennään ja taivastellaan ja tehdään osamme, ettei kukaa saa ruokamyrkytystä. Tarkistetaan aina päivämäärät ja lämpötilat ja aika paljon jätetään koskematta ruokiin. Anoppi on justiinsa meillä pari päivää ja kahvipannussa oli kaurapuuroa kun oli sen huuhdellut varmaan puurokattilavedellä, nuukailija kun on...
Mutta lapsille on mummu ja pappa joista paljon iloa ja oppia. Niin siedetään vaikka päänsärky usein tuleekin.
 
"vieras"
Mun mummo oli samanlainen. Mä asuin hänen luonaan koulua käydessäni puoli vuotta.

Mä ratkaisin asian niin että kävin jääkaapin läpi ja hoidin ruokahuollon. Pidin itse huolta että pöydältä ruuat löytävät tiensä jääkaappiin ja kaikki toimi.

Joten tiukempi ote anoppiin ja itse tekemään asioita. Ehkä mä nyt en kuitenkaan viikkoa viipyisi.
 
jooen
[QUOTE="miniä";26711356]Sama mulla. Ja senkin muutaman tunnin jälkeen olen vähintään kaksi päivää väsynyt ja vittuuntunut.[/QUOTE]

Ja mulle iskee yleensä migreeni noiden vierailujen jälkeen.
 
Menisin ja olen mennytkin, aika usein oon ite hoitanu kokkailua siellä niin tietää mikä on homman nimi..Ja ite seurailisin sivusilmällä sitä et kauan siellä tavaraa on pöydällä jne. voihan sen sit ohikulkiessaa nakata jääkaappiin.
 
Mep
Vanhojen ihmisten kanssa asiat voi mennä vaikeiksi kuten ap:n tapauksessa. Ei silloin niin vaan mennä sanomaan, että minä teen nyt ja pistän hommat kuntoon.......
Tietyn ikäluokan ihmisillä on "periaatteita" joiden kyseenalaistaminen on vaarallista :)

Suositan järjestelyä jota muutkin, että majoitutte johonkin lähelle ja syötte pääosin muualla. Anoppi loukkaantuu joka tapauksessa, joten...
 

Yhteistyössä