Menisitkö omaan harrastukseen, jos lapsella vatsatauti?

  • Viestiketjun aloittaja "miu miu"
  • Ensimmäinen viesti
"miu miu"
Harrastus on liikuntaa, mutta ei tarvitse koskea keneenkään/mihinkään, ei käydä suihkussa tms. Sinulla ei oireita.
Kaverin kanssa vaan meillä on eri näkemykset, onko ok mennä "tartuttamaan". Mitäs mieltä te olette?
 
Menisin, mutta en, jos olisi riski tartuttaa lapsia. Mulla ei kyllä työnantaja kattos hirveen hyvällä sitä, että olisin poissa vaan sen takia, että perheessä on vatsatautia. Eri asia tietysti, jos olen hoitamassa lapsia, joita ei tietenkään viitsi viedä tarhaan sairastuttamaan ketään.
 
[QUOTE="äitinen";29642455]En menisi. Tosin en siksi, että tartuttaisin tai en, vaan koska jos lapsi on sairas, olen hänen kanssaan mikäli voin.[/QUOTE]

Niin ja isähän ei tietenkään voi mitenkään olla lapsen kanssa paria tuntia :D ? Vai eikö teillä isä ole tasavertainen lapsen vanhempi?
 
"elämää"
Töistä ei voi olla pois siitä syystä, että joku perheenjäsen on mahataudissa (paitsi jos kyseessä on alle 10 vuotias lapsi). Se on minusta sitten vähän sama, vaikka poikkeaisi siellä jumpassakin, kun on jo mennyt julkisilla töihin ja ollut siellä ihmisten kanssa tekemisissä... Sitä paitsi minä en ole koskaan ollut mahataudissa samaan aikaan kuin mieheni tai lapseni. Meillä on kaikilla ihan omat taudit eli vastustuskyvyssä on eroja.
 
Mjvh
Aikalailla sais olla jokapaikasta pois tolla ajattelutavalla. Meillä suurperhe, joten mahatauti voi kestää parikin viikkoa niin että aina joku on kipeenä. Enkö siis sinä aikana saisi poistua kotoani töihin, harrastuksiin, kauppaan jne, vaikka itse en edes sairastuisi? Toki ymmärrän, etti sairaita mihinkään viedä tai kotiin ketään kutsuta. En ehkä menisi kyläilemään, jos on riski muita sairastuttaa, mutta muissa asioissa järki käteen!
 
vierass
Muu perhe on tässä nyt toista viikkoa ollut vatsataudissa ja ihan koko ajan olen ollut töissä, lasten parissa että my´öskin kaupassa käynyt että harrastanut. Kukaan työnantaja ei sen takia antaisi töistä olla poissa että muut perheessä ovat vatsataudissa.
 
"äitinen"
Bonaire: tottakai hän on tasavertainen vanhempi. Eikä myöskään menisi harrastuksiin, vaan kun lapsi on sairas olemme kaikki kotona ja yritämme pitää yllä rauhallista ja miellyttävää ilmapiiriä. Että lapsella olisi tunne, että hän on tärkeä ja hänestä huolehditaan.
Saikulla olemme tarvittaessa vuoron perään.
Ei se varmasti ainoa oikea ratkaisu ole, mutta tuskin vääräkään. ;)
 

Yhteistyössä