MENISITKÖ lääkärille tämän vuoksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Saara
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Saara

Vieras
Minulla jäi eilen keskisormenpää auton oven väliin. verata tuli noin 3mm haavasta, kynsi mustana ja sormenpää aavistuksen turvonnut ja kova. pakottaa...

Mies meinää että parenee ilman lääkäriäkin.

MITä olet mieltä?

Lääkärissä käynti ei ainakaan asiaa pahemmaksi muuta, mutta 3 mm haavaa ei tarvitse ommella ja murtumakin on melko epätodennäköinen. Jos asia vaivaa sua, käy lääkärissä. Mä en tuossa tilanteessa itse lähtisi lääkäriin.

Alkuperäinen kirjoittaja Saara:
jos tuo kynsi lähtee pois, niin onko silloin mentävä lääkäriin?
Ei tarvitse. Ei se lääkärikään uutta kynttä siihen saa. Pidät sen puhtaana ja kuivana, niin kyllä kynsi siihen takaisin kasvaa ilman mitään ongelmia.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
jos tuo kynsi lähtee pois, niin onko silloin mentävä lääkäriin?
Ei tarvitse. Ei se lääkärikään uutta kynttä siihen saa. Pidät sen puhtaana ja kuivana, niin kyllä kynsi siihen takaisin kasvaa ilman mitään ongelmia.

kiitos

Jos sormi alkaa "sykkimään" niin silloin siellä voi olla tulehdus..Meillä Sälli pienempänä iski kahta kiveä vastakkain ja (tietysti :whistle: ) jätti sormensa sinne väliin, ja muutaman päivän päästä alkoi selittämään et sormi sykkii, ja tulehdushan siellä oli.Lääkäri irroitti kynnen ja määräsi antibiootin.(sormessa ei ollut minkäänlaista haavaa, oli vaan mätää kertynyt sinne kynnen alle)

Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu:
Jos sormi alkaa "sykkimään" niin silloin siellä voi olla tulehdus..Meillä Sälli pienempänä iski kahta kiveä vastakkain ja (tietysti :whistle: ) jätti sormensa sinne väliin, ja muutaman päivän päästä alkoi selittämään et sormi sykkii, ja tulehdushan siellä oli.Lääkäri irroitti kynnen ja määräsi antibiootin.(sormessa ei ollut minkäänlaista haavaa, oli vaan mätää kertynyt sinne kynnen alle)

Pakottanu sitä on kokoajan...

Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu:

Pakottanu sitä on kokoajan...

voit varmaan pari päivää odotella ja jos pahenee, niin lääkäriin..näin itse varmaankin tekisin..kyllähän se kuitenkin kipeä on ilman tulehdustakin.

Menisin sen takia, että tekevät kynteen reiän, jotta pääsee veri kynnen alta pois. Lakkaa pakotus siihen. :) Toki kotonakin voi tehdä esim. niin, että kuumentaa vaikkapa parsinneulan tylpän pään ja painaa itse kynteen reiän, mutta varovainen saa olla, ettei mene sormeen saakka...

Mä menisin. Viimeksi kun vetäsin pienehkön, mutta syvän viillon sormeeni niin lääkäri sanoi, että sormivammat kannattaa käydä näyttämässä jokatapauksessa jos vähänkin pahemmin sattuu, koska hermovaurioiden määrä on aina olemassa. Eli vaikka ulospäin ei näytä pahalta, niin sisäinen vaurio voi viedä toimintakyvyn loppuiäksi.

Jos kovasti pakottaa niin mä menisin ainakin lääkäriin. Mulla on meinaan joskus vuosia sitten jäänyt sormi kahden oven väliin, joista metalliovessa oli vieteri. Kipu ei hellittänyt ennenkuin lääkäri poltti kynteen reiän, josta veri tuli pois.

Alkuperäinen kirjoittaja Sikke1:
Jos kovasti pakottaa niin mä menisin ainakin lääkäriin. Mulla on meinaan joskus vuosia sitten jäänyt sormi kahden oven väliin, joista metalliovessa oli vieteri. Kipu ei hellittänyt ennenkuin lääkäri poltti kynteen reiän, josta veri tuli pois.

REIKÄ? Saartuuko se? mulla aika lääkärille klo 15

Ei satu. Mullekin on tehty reikä kynteen, kun sormi jäi roskiksen kannen väliin joskus kauan sitten. Kipu lakkas meinaan heti. Kynsi lähti sitten aikanaan irti, ja nyt on ihan normaali kynsi.

Alkuperäinen kirjoittaja Pix:

Ei satu. Mullekin on tehty reikä kynteen, kun sormi jäi roskiksen kannen väliin joskus kauan sitten. Kipu lakkas meinaan heti. Kynsi lähti sitten aikanaan irti, ja nyt on ihan normaali kynsi.

Ei se tosiaankaan satu, Mulla tehty operaatio pottuvarpaaseen kun pöytä kaatui varpaalle. Kynsi myös lähti aikoinaan pois.. komia uus kynsi kasvo muistaakseni 2kk

Yhteistyössä