Menisitkö jos kutsu tulis?

onneksi olen liian vanha. mutta hypoteettisesti jos ajattelen, niin menisin jos se ois laki ja ns. pakollista. voisin jopa tykätä, koska tykkään esim vaeltamisesta ja kunnon ruumillisesta rääkistä, ja munkeista!

Tuskin enää tällä iällä kutsuvat.

Minusta hyvä ajatus, itse asepalvelushan olisi edelleen vapaaehtoinen, samoin kuin kutsuntoihin osallistuminen. Mä menisin vielä askeleen pidemmälle, eli mä laittaisin kutsunnatkin pakolliseksi, ja sen jälkeen saisi päättää haluaako astua palvelukseen. Moni saattaisi innostuakin!

Alkuperäinen kirjoittaja NPOK:
onneksi olen liian vanha. mutta hypoteettisesti jos ajattelen, niin menisin jos se ois laki ja ns. pakollista. voisin jopa tykätä, koska tykkään esim vaeltamisesta ja kunnon ruumillisesta rääkistä, ja munkeista!

Nyt puhuttiin KUTSUNNOISTA, ei ASEPALVELUKSESTA!!!
:attn: :attn: :attn:

Alkuperäinen kirjoittaja Sanna80:

eikös kutsunnat ole sitä varten, että mennään asepalvelukseen? mitä en siis tajua tässä?

Alkuperäinen kirjoittaja Sanna80:

eikös kutsunnat ole sitä varten, että mennään asepalvelukseen? mitä en siis tajua tässä?
No, pääsis ilmaiseen lääkärintarkastukseen, eikös ne kutsuntatarkastukset ole ilmaiset... syynättäis joka kolo ja paikka ja kaikki epikriisit ja muut. Mitattais ja punnittais, katottais näkö... ja sit voisit mennä ilmoittamaan kutsuntoihin, että et ole halukas vapaaehtoiseen asepalvelukseen. Hmm... sanoisin, että hullun hommaa, taitaa tulla aika kalliiksikin nuo lääkärintarkastukset sit kuitenkin yhteiskunnalle.

Yhteistyössä