Menisitkö velvollisuudesta kuitenkin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja karhurouva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

karhurouva

Jäsen
27.02.2007
956
0
16
Meidän taloyhtiössä olis hallituksen kokous tänään, ja siis olen hallituksessa. Meillä ei ole varsinaisesti mitään yhteistä, taloyhtiö kerää vastiketta vain vakuutuksia varten mutta muuten eletään kaikki kuin omakotitalossa (paritalo). Kokouksessa ei ole mitään tärkeää, vaan on ihan pakkopullaa. Alkaa klo 17.

Mies pääsee töistä klo 15.30 ja on kotona siis vajaa 4. Kauppareissu jää tekemättä jos menen kokoukseen, ja kaapit alkaa olla tyhjät (tyhmyyttämme ei käyty eilen, unohdin kokouksen olemassaolon). Olen viimemetreillä raskaana ja keskittymiskyky väsymyksen takia tasan 0. Mutta en yleensä ole pois tämän kokouksen kaltaisista jutuista mutta nyt harkitsen sitä.

Tää nyt taitaa olla aika hölmö kysymys, mutta auttakaa mua päättämään. Itse en ossoo :ashamed:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 14:34 TuhmaHauva kirjoitti:
En menis jos ei nappais. En mene muutenkaan kun kovasti teen muuttoa pois taloyhtiöstämme ja ei kiinnosta mitä papat täällä kinastelee B)

Meillä on pieni taloyhtiä, 9 kämppää. Ja siis riitaa ei ole kun mitään yhteistä ei ole muuta kuin se vakuutus. Mutta hävettää toisaalta olla poies kun ollaan vasta 2v asuttu. TOISAALTA kaikki naapurit tietää että meillä on 2v tyttö ja toinen viikon sisään tulossa että kai ne tajuaa jos jään pois, että ei välttämättä jaksanu... Hömph.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 14:47 Kirsikka kirjoitti:
no ei miehes pääse sun tilalta joko kokoukseen tai kauppaan?

Mun mies ei kuulu hallitukseen (tahi uskaltaisi puhua sanaakaan siellä). Ja me asutaan täällä kilometrien päässä kaupoilta ja mie olen ainoa kortillinen. Eli maitoa voisi mies hakea tytön kanssa kävellen mutta nyt pitäisi saada kunnon ostokset tehtyä. Tosiaan, omaa hölmöyttä että kauppareissu on siirtynyt ja kaapit lähes tyhjät :ashamed:

ei mies osaisi kaupassa käydä? Laita vaikka tekstarina ostoslistaa jos ei muuten onnistu.
Kyllä minusta taloyhtiön hallituksen jäsenyys on sellainen luottamustoimi että sinne menisin ja meninkin kun aikanaan itse vastaavassa "virassa istuin"

Kilometri on niin lyhyt kauppamatka, että teen sen pari kertaa viikossa 1v ja 3v lasten kanssa. Isompi lapsista kävelee ja pari muovikassillista ostoksia menee kätevästi rattaiden alakorissa tai vaippapaketti ja kassillinen ruokaa. Eiköhän miehesi selviäisi ostoksista? :) Kaupassa voi rattaiden kanssa kerätä tavarat ostoskoriin.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 16:29 Vieras kirjoitti:
Kilometri on niin lyhyt kauppamatka, että teen sen pari kertaa viikossa 1v ja 3v lasten kanssa. Isompi lapsista kävelee ja pari muovikassillista ostoksia menee kätevästi rattaiden alakorissa tai vaippapaketti ja kassillinen ruokaa. Eiköhän miehesi selviäisi ostoksista? :) Kaupassa voi rattaiden kanssa kerätä tavarat ostoskoriin.

Pakko laittaa viestiä jatkoksi kun hassulla tavalla ratkesi tää asia...

Mutta siis kauppaan on kilometriEN matka, ei kilometrin. Eli siis kioski on tossa nurkan takana (tai no, melkein) mutta muut edes jotenkin säälliset myymälät on +2km päässä. Se ei ole meidän uhmiksen kanssa mikään helppo retki isukille, tyttö villiintyy sen seurassa ihan totaalisesti. Eikä myöskään suostu enää rattaisiin eli kauppareissu olis väh 2h homma (itse en lähtisi ilman autoa ;)).

Mutta siis homma ratkesikin sitten mun eduksi niin että eräs taloyhtiön hallituksen jäsenistä sairastui ja kokous siirtyi tälle päivälle. Juttelin toisen jäsenen kanssa ja tää on kuulemma lakisääteinen pakkokokous jossa mitään käsiteltävää ei ole, muuta kuin edellisin kokouksen pöytäkirja ja tilinpäätös. Tilinpäätös on aika simppeli, kun ei ole kuin 1 tulolähde ja 1 meno. Eli pitäis hoitua alle puolen tunnin, hyvä hyvä, Eli tänään sitten kokoonnutaan, kaikki 3 naapuria turisemaan mukavia :)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 16:19 äiti 40plusplus kirjoitti:
ei mies osaisi kaupassa käydä? Laita vaikka tekstarina ostoslistaa jos ei muuten onnistu.
Kyllä minusta taloyhtiön hallituksen jäsenyys on sellainen luottamustoimi että sinne menisin ja meninkin kun aikanaan itse vastaavassa "virassa istuin"

Tää virka on vähän niinkuin pilipali juttu, pakko sanoa. kun siis mitään yhteistä taloyhtiöllä ei ole (ei tiloja, pihaa tms). Kun siis eletään omillamme täysin, mutta aikanaan talot on yhtiöitetty jostain verotussyistä tai jotain. Eli laki määrää että hallitus on pakko sitten olla, vaikka meistä ei mitään virkaa olekaan. Ainoa mitä voitais päättää on sen tyyliset asiat kuten että jollekulle naapureista huomautettaisi vaikkapa aidan huonosta kunnosta. Sitten naapuri itse tekisi asian eteen jotain, omalla kustannuksella. Tässä on kai ollut tapetilla sekin että purettaisi yhtiö mutta siitä en ole enempää kuullut kuin huhuja. Omituista kaikinpuolin tää toiminta :/

Yhteistyössä