Menisitkö töihin tässä tilanteessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aa-pp-ee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

aa-pp-ee

Vieras
Mulla on pieniä lapsia (4v ja 1,5 v) ja olen nyt ansiosidonnaisella. Saisin työpaikan, joka on työnä ihan mielekäs, mutta palkka on pienempi kuin mun ansiosidonnainen. Menisitkö sinä töihin tässä tilanteessa?

Ainahan töihin kannattaa mennä. Sitä paitsi sitä kautta saa työkokemusta ja aina helpompi jatkossa löytää töitä (ja entisiä parempia) kuin jos on maleksinut kotona.

4v tietysti jo hyvä mennä päiväkotiin mutta mun mielestä 1.5v on myös sellainen että päiväkodissa voi käydä eikä siitä tarvitse tuntea huonoa omaatuntoa. Alle 1.5v en vielä laittaisi päiväkotiin jos hyvät mahdollisuudet olla kotona.

Kyllä mä menisin. Mielekkään työn saamiselle on parempi mahdollisuus, jos on jo töissä kuin että jos on työttömänä.

Tietty riippuu siitä 1,5-vuotiaastakin, että vaikuttaako valmiilta menemään hoitoon.

[QUOTE="kaffe";28811823]mitenkä kauan sitä ansiosidonnaista jatkuu ja onko oletettavissa saada parempi työ lähiaikoina?[/QUOTE]

Samoin ajatuksin olen liikkeellä. 1,5 vuotiasta en mitenkään riemusta kiljuen laittaisi hoitoon jos nuo kaksi yllä mainittua asiaa vaan olisi kunnossa. Eli ansiosidonnainen jatkuisi vielä riittävän pitkään, ja olisi mahdollista lötää parempi työ ellei tätä ottaisi vastaan.

Mulla on hyvä "ura" tehtynä ja mietin sitäkin, olisiko tämän työn vastaanottaminen takapakkia ja hankaloittaisi jatkossa oman alan ja parempipalkkaisten töidn saamista. Oman alan töitä on vaan tällä hetkellä huonommin saatavilla mitä silloin kun jäin lasten kanssa kotiin.

Ansiosidonnainen jatkuu vielä vuoden, jos en siihen mennessä ole mennyt töihin.

Mulla on hyvä "ura" tehtynä ja mietin sitäkin, olisiko tämän työn vastaanottaminen takapakkia ja hankaloittaisi jatkossa oman alan ja parempipalkkaisten töidn saamista. Oman alan töitä on vaan tällä hetkellä huonommin saatavilla mitä silloin kun jäin lasten kanssa kotiin.

Ansiosidonnainen jatkuu vielä vuoden, jos en siihen mennessä ole mennyt töihin.

No sitten tilanne on toki toinen. Ehkä sit kannattaa jatkaa vielä kotona? Miten äkkiä päivähoitosysteemit järjestyy, jos löytäisitkin yhtäkkiä oman alan töitä?

Jos kyse ei ole oman alan töistä tai töistä jotka edesauttaisivat saamaan helpommin oman alan töitä, en todellakaan menisi. Olen ollut vastikään samassa tilanteessa, ja kyllä se selvästi kuulosti rekrytoijista paremmalta että on kotona hoitamassa pientä lasta, kuin että tekee jotain ihan muita töitä kunnes saa oikeita. Kertoo siis kai joitain työntekijän sitoutumisesta, itsearvostuksesta ja arvoista.

Mä en menis, jos palkka on pienempi kuin se päiväraha. Siis jos itse viihtyisän kotona. 1,5 on vielä pieni ja sille paras paikka olis kotona, jos äitikin siitä edelleen nauttii.

Vaikea valinta. Olen lievästi ylikoulutettu kyseiseen työhön. Siinä on yhtymäkohtia omaan alaani, että ei ole aivan eri planeetalta, joskaan ei aivan täysin omaa alaakaan. Pienimmällä lapsella on infektioastma ja meillä on tarkoitus joka tapauksessa nyt syksyllä kokeilla, voiko hän edes olla päiväkodissa. Päiväkotipaikka on jo valmiina ja jos en mene töihin jatkan ansiosidonnaisella täydennyskoulutusopintoja syksyn ajan.

Yhteistyössä