Menisitkö tässä kunnossä huomenna töihin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "alkup."
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"alkup."

Vieras
Olen sairaalassa töissä. Flunssa on kolmatta päivää, ei ole kuumetta vaan nyt kolmatta päivä alilämpöä, juuri mittasin 34,8, vähän samanlainen olo kuin kuumessa. Lihaksia, niveliä ja päätä särkee,kurkku on kipeä, yskittää ja nuha on niin kova että pitä niistää noin 1-2 minuutin välein.

Meillä terkkari on sitä mieltä että kuumetta pitäisi olla ennen kuin voi jäädä saikulle.

Menisitkö sinä töihin?

mulla oli samanlainen paitsi lämpöä en mitannut muttei kuumettakaan ollut, nyt on kestänyt 1,5vk. kurkku on ollut kipeä joka päivä . mee toiselle tai yksityiselle, tollaihan tarttuu koko osastoon toi tauti ja oli kyllä harvinaisen ärhäkkä flunssa

Omalla ilmoituksella, esimiehen luvalla saa olla kolme päivää pois. Yleensä tietty tapana käydä työterveydessä. Jos et koe olevasi työkuntoinen, niin et mene töihin.

En menis. Mee toiselle terkkarille.

Meillä ei voi voi tk:ssa mennä toiselle, vain omalle terveydenhoitajalle. Työterveyshuoltokin on, mutta sinne ei saa akuuttiaikoja ollenkaan työvoimapulan takia, ovat kehottaneet menemään omalle terveysasemalle.

Omaa terveydenhoitajaa voi tk:ssa vaihtaa kirjallisesti, mutta siinä menee muutama viikko.

Tämä ei tosiaan anna saikkua jos ei ole kuumetta, vaikka olen töissä sairaalassa osastolla jolla potilaat ovat jo valmiiksi hyvin heikossa kunnossa. Vähän orvolta tuntuisi mennä sinne nenä punaisena pärskimään. Yleensä mulle tulee kuumetta aina kun on näin kova flunssa, mutta nyt ei ole.

[QUOTE="alkup";22605411]Olen mitannut kahdella eri mittarilla, sekä elohopea-että tavallisella, molemmilla sama tulos. Lisäksi mies on mitannut myös molemmilla, ja on tullut normaalilämp. Eli mittarit eivät ole rikki.[/QUOTE]

Sanot sitten lääkärissä, että sulla on hypotermia.

[QUOTE="vieras";22605408]Mene aamulla uudestaan. Sano, että illalla oli kuumetta.[/QUOTE]

Sitä voisi kokeilla. :-) En oikeasti tunne olevani työkuntoinen, olo on heikko ja särkee joka paikkaan, lisäksi tämä voi tarttua potilaisiin.

Voi elämä, ei alilämpöä olekaan... Ärsyttää kun ihmiset puhuvat alilämmöstä. Hypotermia on hypotermia eikä normaalisti ihmisellä ole hypotermiaa jollei joku hyvin pahasti vialla. Eli peruselintoiminnoissa häikkää jo aika lailla tai shokki, jäätyminen ym.

Voi elämä, ei alilämpöä olekaan... Ärsyttää kun ihmiset puhuvat alilämmöstä. Hypotermia on hypotermia eikä normaalisti ihmisellä ole hypotermiaa jollei joku hyvin pahasti vialla. Eli peruselintoiminnoissa häikkää jo aika lailla tai shokki, jäätyminen ym.

Alilämpö on puhekielen sana jolla tarkoitetaan hypotermiaa, katso linkki.

Etusivu - Lääkärikirja - Haku - Tohtori.fi

Ja katsohan googlesta samalla sekin miten yleistä on että ihmisellä on alilämpöä flunssan yhteydessä. Itsellänikin on ollut useasti.

Mistä johtuu, että kun täältä joku kysyy jotain ihan asiallisesti, saa tällaisia vastauksia joissa puututaan johonkin kysymyksen kannalta täysin epäoleelliseen seikkaan?

[QUOTE="reetta";22605998]Alilämpö on puhekielen sana jolla tarkoitetaan hypotermiaa, katso linkki.

Etusivu - Lääkärikirja - Haku - Tohtori.fi

Ja katsohan googlesta samalla sekin miten yleistä on että ihmisellä on alilämpöä flunssan yhteydessä. Itsellänikin on ollut useasti.

Mistä johtuu, että kun täältä joku kysyy jotain ihan asiallisesti, saa tällaisia vastauksia joissa puututaan johonkin kysymyksen kannalta täysin epäoleelliseen seikkaan?[/QUOTE]

Kiitos.

[QUOTE="joo";22606137]menisin. Jos ei oo kuumetta niin duuniin vaan. Tulehduskipulääkettä naamaan ja sillä selvä.[/QUOTE]

No jos on sairaalassa töissä niin ei todellakaan sinne potilaita tartuttamaan!!!!!

Yhteistyössä