Menisitkö töihin tässä tilanteessa?? Oon flunssassa..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kipeenä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kipeenä

Vieras
Pari päivää kestänyt flunssainen olotila, kurkku kipee ja nuha. Lisänä allergia tästä järkyttävästä siitepölystä. Nyt sit on ollut lämpöäkin hiukan, ja olo aika lailla vetämätön. Siitä huolimatta oon ollut nää 2 päivää töissä. Nyt vaan sit mietin, että pitäiskö jäädä kotiin. Omatunto sanoo että ei, on niin paskamoinen olotila soittaa pomolle etten tule kun oon ollut jo tämän vuoden puolella kahdesti flunssassa+mahatauti. Mut olotila sanoo toista.. Oon hoitoalalla töissä ja tiedän ettei kannattais lähteä muita tartuttamaan. Mut toisaalta tuntuu että moni työkaveri ajattelee, että taasko se on kipeenä.. Kaks päivää ois töitä ja sit alkais loma, mut olo alkaa olla aika kurja.

Yleinen mielipide: Et tietenkään lusmu ole pois.
Henkilökohtainen mielipide: Ihan tajuttoman perseestä mennä huonossa kunnossa töihin ja varsinkin tartuttamaan muita.

Paraneminenkin pitkittyy kun vaan sinnittelee. Ei sua työnantaja tai kukaan muukaan siitä kiitä että olet puolikuntoisena töissä ja taudit leviää kulovalkean tavoin kun ei uskalleta sairastaa kotona..

Jos sulla on loma alkamassa, niin ei kyllä kannata minkään flunssan takia jäädä kotiin. Ihan turha kuvitella että menee pomolle ja työkavereille läpi. Kaikki pitää sua vaan laiskana jos otan muutaman päivän saikkua just enne kun loma alkaa. Vähän kuulostaa siltä että haluat vaan nopeesti lomalle.

Aika pahassa taudissa saisin olla että uskaltaisin lähtee pomolle tuossa tilanteessa soittaan saikkaria. Saa heti laiskan lintsarin maineen.

Yleinen mielipide: Et tietenkään lusmu ole pois.
Henkilökohtainen mielipide: Ihan tajuttoman perseestä mennä huonossa kunnossa töihin ja varsinkin tartuttamaan muita.

Paraneminenkin pitkittyy kun vaan sinnittelee. Ei sua työnantaja tai kukaan muukaan siitä kiitä että olet puolikuntoisena töissä ja taudit leviää kulovalkean tavoin kun ei uskalleta sairastaa kotona..

No tuota minä just tarkoitin ^^
Kun tänään sain muutamalta "murhaavia" katseita, kun en jäänyt kotiin.. Ja sit osa taas ajattelee, että TAAS sinä olet kipeenä!! Miksiköhän sinä oot niin usein sairaana jne.

Viimeeks kun oma 3 päivän ilmoitus ylittyi ja kävin th:lla työterveyshuollossa, kun olo oli vieläkin ihan paska niin se vaan tokas mulle, että et sinä kovin kipeeltä näytä.. ja mittas vaan crp:n ja teki sen perusteella arvion. Tulipa hyvä mieli ja lusmu olo, mut sain silti jatkoa saikulle.

Jos sulla on loma alkamassa, niin ei kyllä kannata minkään flunssan takia jäädä kotiin. Ihan turha kuvitella että menee pomolle ja työkavereille läpi. Kaikki pitää sua vaan laiskana jos otan muutaman päivän saikkua just enne kun loma alkaa. Vähän kuulostaa siltä että haluat vaan nopeesti lomalle.

Aika pahassa taudissa saisin olla että uskaltaisin lähtee pomolle tuossa tilanteessa soittaan saikkaria. Saa heti laiskan lintsarin maineen.

No voithan kuvitella noin ^^ !!! Mut osa on kyllä nähnyt missä kunnossa tänään olin, työt hoidin kyllä mutta erittäin väsyneenä. Ja huom.olen hoitoalalla, jatkuvassa kontaktissa asiakkaisiin ja mm.mahataudit ym.leviää meillä kyllä heti. Ja oletkos sitä mieltä, että jos olen valmis menemään vaikka lääkäriin jossa arvioidaan työkykyni ja lääkäri katsoaa aiheelliseksi kirjoittaa saikkua niin oon sit lusmu vai??? Kyllähän tuo tuleva loma hämää, ja arvaa ottaako tää tosiaan aivoon, mut arvaa halusinko nyt just loman alla tulla kipeeks..

"Korkea suomalainen työmoraali" eli turha marttyyrius on täysin turha taiteenlaji. Siitä hyötyy ehkä työnantaja, välillisesti usein päinvastoin kun taudit kiertää kaikilla, eikä työntekijä saa satavarmasti mitään kiitosta "uhrauksistaan".

Aihe joka jaksaa aina suoraan sanoen vituttaa suuresti. Ja typerät ihmiset jotka omalla toiminnallaan vahvistavat näitä käytäntöjä.

Tuo korkea työmoraali tarkoittaa useinkin sitä, että työ tehdään huonosti ja miukutellaan työkavereille ja asiakkaille. Vaikka potilas itse muuta luulee, kipeänä ei ole parhaimmillaan.

Minä menisin töihin. Murhaavia katseita luoville valittelisin allergiaa. Jos taas joku tuttuni tai työkaverini olisi tuossa tilanteessa, kehottaisin jäämään kotiin.

Tuo loman siirtyminen tulikin vasta mieleeni. En edes muistanut moista, koska ikinä ei ole käynyt niin että saikun takia ois pitänyt lomaa siirtää. Eli ilmeisemmin mun pitäis mennä huomenna ja sit hankkia ens viikoks saikkua jos tää jatkuu ja sit lomaa siirtyis. No eipä tullut mieleeni alkaa lomaa siirtää, oisin sitten varmaan ens viikolla kipeenä ilman mitään sairaslomia. Ja ens viikolla on kesälomareissu tulossa, ois ihan kiva olla elävien kirjoissa!

Olisin pois, hommaisin ehkä th:n/lääkärintodistuksen. Paranet paremmin ja olet sitten lomalla terveenä. Jos sunnuntaina vielä kipeämpänä, niin päivystykseen, loma siirtyisi silloin.

[QUOTE="vieras";26321174]Olisin pois, hommaisin ehkä th:n/lääkärintodistuksen. Paranet paremmin ja olet sitten lomalla terveenä. Jos sunnuntaina vielä kipeämpänä, niin päivystykseen, loma siirtyisi silloin.[/QUOTE]

Paitsi meillä saa pomon luvalla olla sen 1-3 päivää pois, ilman lääkärissä käyntiä. Ja aina oon kysyny, että tarviiko käydä lääkärissä niin aina on sanonut ettei tarvii.

mä jäin tänään kotiin. On niin tukkoinen olo. Eilen olin töissä, mutta nuha vaan paheni. Esimies kattoi hieman paheksuen, kun oli painottanut kotiin jäämistä. Käski mun nyt levätä. En ottanut äsken hänelle soittaessa kyllä selvää suivaantuiko nyt kun jäin pois. Huomasin kyllä, että ei sitä ihan kunnolla pysty töitä tekee jos on nuhaa. en pystynyt oikeen keskittyy, yskitti kun paljon pitää puhua.. Miksi pitää epäillä itseään, jos on kipeä. Mistä tää tällainen juontuu??

Kerran olin lähes 39 asteen kuumeessa töissä, enkä kyennyt juuri muuhun kuin oksentamaan vessassa. Esimies ei silti meinannut päästää kotiin, työkaveri sitten tuli siihen ja sanoi että nyt ala mennä jo kotiin sairastamaan.

Yhteistyössä