Menisitkö töihin jos ei millään huvita jos...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Elina"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

"Elina"

Vieras
tilillänne olisi noin 30 000e "ylimääräistä". Pienin täyttää jouluna 3v ja en halua töihin, en sitten millään :( Ei kyllä työpaikkaa olekaan mutta varmaan hakemalla pian sellaisen löytäisin. Olisi niin kiva olla kotona vielä muutama vuosi, en halua ajatella että viedä 3v ja 5v hoitoon aamuisin aikaisin ja kuinkas sitten ekaluokkalainenkin joutuisi olemaan yksin melko paljon.

[QUOTE="vieras";22578863]Meillä nuorin täytti toukokuussa 3v ja edelleen olen kotona. Ja tilillä ei ollut kyllä senttiäkään ylimääräistä kuten ei ole nytkään.[/QUOTE]

pärjäättekö te sitten ihan miehesi tuloilla? vai saatko jotain työttömyys tms etuutta?

itse en hae mitään tukia enkä ilmottaudu työttömäksi JOS kotiin jään. Miehelle asia ihan ok, saan itse päättää... Tavallaan sitten taas tulee mieleen että entäs jos niitä rahoja tarvittaisi johonkin muuhun tärkeään tarpeelliseen yhtäkkiä ja minä ne vaan tuhlannut tavan elämään, mutta voiko niin edes sanoa....

Mites sitten kun kahden vuoden päästä toi sun 5v on ekaluokkalainen? Taas sama tilanne edessä? Toi 30000e ei varmaan ihan moneksi vuodeksi riitä. Riippuu toki, mitä muita tuloja perheellä on ja mitä menoja.

Voisitko kuvitella tekeväsi jotain sellaista pientä työtä, jota voisi tehdä kotona ja samalla hoitaa lapset kotona? Saisit kuitenkin säännöllistä tiliä, eikä kaikkia säästörahoja tarttisi laittaa elämiseen.

[QUOTE="Elina";22615658]kaivelinpa vielä tämän ja kaipaan lisää mielipiteitä, tueksi, että mitenhän muut tekisi :)[/QUOTE]

Jos haluat jonkinlaista uraa tehdä joka olisi ihan hyvä kun ajattelee että et voi olla kotiäiti loppuelämääsi.. Niin siinä mielessä minä ainakin ajattelisin omaakin tulevaisuutta enkä vaan lyhytnäköisesti tätä hetkeä. Tietenkin on eri asia jos tulevaisuutesi on rahallisesti turvattu muuten tai että jos olet sellaisella alalla että saat varmasti työpaikan.

Minulla on nyt vähän yli 11 vuotta siihen, kun pääsen kokonaan pois töistä. Kolmenkymmenen tuhannen euron turvin en jäisi pois töistä nyt, voisin vuorotteluvapaan pitää, mutta siihen säästäisin etukäteen. Ei minulle tosin ole pieniä lapsiakaan enää. Nyt teen työtä ihan vain siitä saamani taloudellisen hyödyn vuoksi. Ja suht helpolla ja vähän työajalla se onnistuu.

no 30 000 eurolla ei kyllä pitkälle pötkisi, joten kyllä menisin ja meninkin, vaikka rahaa oli tilillä huomattavasti 30 000 euroa enemmän. Työssä kun on muutakin kuin raha!

Jos et ilmottaudu työttömäksi niin joudut joskus selvittämään miksi et ilmoittautunut työttömäksi, kun lapsi täytti 3v. Näin mun tuttuni joutui selvittämään ja sai karenssin.

[QUOTE="Vieras1";22616065]Jos et ilmottaudu työttömäksi niin joudut joskus selvittämään miksi et ilmoittautunut työttömäksi, kun lapsi täytti 3v. Näin mun tuttuni joutui selvittämään ja sai karenssin.[/QUOTE]

mitä hittoa :D Mitä ihmettä se työkkärille kuuluu!

[QUOTE="Vieras1";22616065]Jos et ilmottaudu työttömäksi niin joudut joskus selvittämään miksi et ilmoittautunut työttömäksi, kun lapsi täytti 3v. Näin mun tuttuni joutui selvittämään ja sai karenssin.[/QUOTE]

Eikä. Siinä on kyllä jotain muutakin takana. Ketään ei Suomessa pakoteta nostamaan työttömyyskorvausta eikä näin ollen myöskään ole velvollisuutta ilmoittautua työkkäriin. Työkkäriin on ilmoittauduttava, jos haluaa saada etuuksia, mutta se on sitten ihan oma juttunsa se.

En menisi. Olen ollut toista vuotta pois kotoa, esikoinen oli 5 ja kuopus 3 kun lähtivät ekaa kertaa hoitoon. Ensi syksynä esikoinen lähtee kouluun ja toivon sydämestäni että hän saa tulla koulusta kotiin jossa äiti odottamassa. Mutta meillä mies reissutyössä ja mulla olis 2 tai 3 vuoro joten käytännösä meijän elämä ei kovin helposti tule onnistuunn jos en jää edes hetkeks kotiin.
Lapset on lapsia kerran töitä saa tehdä lopun elämää.

Yhteistyössä