menisitkö huomena töihin? (päiväkotiin)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kipee vai ei??
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kipee vai ei??

Vieras
eilen päivällä mua alkoi sattua mahaan ihan kamalasti. poltti ja kramppas ja melkein 10h olin sikiöasennossa sohvalla tuskanhiki otsalla. en oksentanut, ei ollut ripulia, vatsaa vaan korvensi.
viime yön nukuin hyvin ja tänään on ollut korvat lukossa ja päässä humissut, välillä aivan sairaan kylmä ja horkka ja välillä hirvee tuskanhiki, ihan laidastalaitaan ja jompikumpi koko ajan. kuumemittari on rikki eikä kyllä ole kuumeinen olo, mutta ei kyllä mikään hyväkään olo!
mitähän tää olis..? nenä ei vuoda, ei yskitä, ei oo kurkku kipee, on vaan helvetin huono olo!!
ja raskaana en ole kun en ole seksiäkään harrastanu :D

[QUOTE="äiti";22555458]No en kyllä menisi töihin...[/QUOTE]

näin minäkin sanoin ja mun mies totes että ethän sä ole edes kipee, et ei tollasilla perusteilla sairaslomaa saa.....

[QUOTE="Maija";22555472]Pienen lapsen äitinä todella toivon, ettet mene...[/QUOTE]

no näin minäkin asian miehelleni käänsin (joka ei siis suinkaan päätä mun kotiin jäämisestäni, mutta halusin hakea täältä mielipiteitä lisätueksi :D)

meidän pomo on vähän tuulella käyvää sorttia. jos et oikeesti mee kipeen näkösenä sen eteen niin se saattaa vaatia sen saikkulapun. riippuu ihan sen päivästä... olen avsta vähän aikaa ollut firmassa ja näin kuullut.. onko pomon päätettävissä se 3pv vai onko se joku laki...? edellisessä duunipaikassa piti aina olla saikkulappu..

Kyllä työ-ja virkaehtosopimuksen mukaan saa olla sen kolme päivää omalla ilmoituksella.
Ainakin kunnallisella puolella, ainakin minun kunnassani. Esimies voi tosin vaatia sairauslomatodistuksen, jos hänellä on vahva epäilys siitä, että sairaus ei olekaan todellinen.

Meillä voi olla omalla ilmoituksella max kolme päivää pois,mutta vain selkeissä infektiotapauksissa (flunssa,ripuli,oksennustauti jne. ) Ja työnantajalle on soitettava ennen työvuoron alkua ja hän sitten oireiden perusteella viime kädessä voi määrätä vaatiiko sinulta lääkärikäynnin ja lupaako saikkua yksi,kaksi vai kolme päivää. Ja noin "epämääräisten " oireiden ollessa kyseessä vaatisi siis ilman muuta sen lääkärikäynnin (tai työterveyshoitajan). Näin meillä kunnallisella puolella sairaalassa,mutta työpaikkojen ohjeistukset voivat tietysti vaihdella. Selvät pelisäännöt kuitenkin pitää olla - ei se saa siitä kiinni olla "millaisella tuulella"pomo sattuu olemaan! Soita heti aamulla työpaikallesi!

Yhteistyössä