menin tänään kirppikselle ostamaan pojalle talvihaalaria max. 40 €

  • Viestiketjun aloittaja "Manna"
  • Ensimmäinen viesti
"pojan äiti"
Varsinkin poikien haalareita tuntuu olevan kirppareilla tosi huonosti paitsi ehkä ihan pienille. Yleensä kaikki jotka kertoo kuinka hyviä kirppislöytöjä ovat tehneet ulkovaatteissa ovat tyttöjen äitejä ja me poikien äidit ei löydetä mitään. Vain yhden pojan äidin tiedän, joka on löytänyt hyvin pojalleen kirppikseltä ulkovaatetta, mutta hänkin asuu kirppiksen vieressä ja käy siellä pari kertaa viikossa.
 
Tuttua
Eihän tarvi mennä kuin lähimmälle leikkikentälle niin näkee syyn: tytöt nököttää hiekkiksellä tai keinussa. pojat säntää paikasta toisee, kiipeää, kaahaa, kierii maassa. Mä en edes yritä enää löytää pojalle ulkohousuja tai haalaria käytettynä. Jotain unisex väriä saattaa joskus olla, mutta pääasiassa se on pinkkiä mitä löytyy koossa 92->
 
"minna"
Tähän aikaan varsinkin talvihaalarit menee jo kuin kuumille kiville. Itse löysin eilen motionn merkkisen haalarin pojalle 92 cm. muuten ihan siistissä kunnossa, mutta lahkeet oli alhaalta hiukan rispaantuneet, saa kuitenkin paikattua huomaamattomasti. Hintaa oli 10 e, mutta oli pakko ottaa, niin harvoin todellakin osuu kohdalle. Annan vinkiksi, että ostatte jo keväällä talveksi haalarit kirpparilta, itse teen aina yleensä niin, koska silloin on enemmän tarjontaa. Nyt jäi hankinta viimetippaan ja ei kyllä ole ollut valinnan varaa, pakko ottaa se mikä kohdalle sattuu.
 
miukuliina
mulla oli viikon kirpparilla myynnissä Lassien Suprafill sininen/turkoosi kaksiosainen toppapuku. Aivan uudenveroinen, ei MINKÄÄNLAISTA kulumaa/tahraa missään ja todella vähän käytetty. Ei kellekään kelvannut kahdella kympillä. Koko oli 86.
 
miukuliina
[QUOTE="minna";22064119]Missä on noin tyhmää porukkaa :D[/QUOTE]

No Turussa. Joko minä olin tyhmä, kun pyysin "liikaa", tai sit vaan kellään ei ollu tarvetta sille... :D
 
Eihän tarvi mennä kuin lähimmälle leikkikentälle niin näkee syyn: tytöt nököttää hiekkiksellä tai keinussa. pojat säntää paikasta toisee, kiipeää, kaahaa, kierii maassa. Mä en edes yritä enää löytää pojalle ulkohousuja tai haalaria käytettynä. Jotain unisex väriä saattaa joskus olla, mutta pääasiassa se on pinkkiä mitä löytyy koossa 92->
totta. Nyt löysin pojalle ehjiä ja siistejä syysvaatteita(se ainoa kerta) koossa 98 ja yli. Muuten ne ovat aina remutut puhki toisin kun tyttöjen pukineet.
 
"öö"
mulla oli viikon kirpparilla myynnissä Lassien Suprafill sininen/turkoosi kaksiosainen toppapuku. Aivan uudenveroinen, ei MINKÄÄNLAISTA kulumaa/tahraa missään ja todella vähän käytetty. Ei kellekään kelvannut kahdella kympillä. Koko oli 86.
siis nk. takki ja housut? ja eix tää oo sitä kumijuttua ala-osa?! no ton ikäselle (koko) ei oikeen takkia ja housua ei kukaan järkevä osta, enkä oikeen tiiä tosta kumijutusta kunnon pakkasilla... :/
 
[QUOTE="öö";22064149]siis nk. takki ja housut? ja eix tää oo sitä kumijuttua ala-osa?! no ton ikäselle (koko) ei oikeen takkia ja housua ei kukaan järkevä osta, enkä oikeen tiiä tosta kumijutusta kunnon pakkasilla... :/[/QUOTE]

Meil oli pojalla viimetalvena kumipuku ja hyvin toimi niin pakkasella kun loskallakin. Täytys se ny panna eteenpäin kun on vielä hyväkuntonen.
 
"Tekla"
Mä olen löytänyt omilleni ja kummipojalleni hyviä ulkovaatteita, mm haalareita. Uudenveroisia ja lähes uudenveroisia 10-40 euroa haarukassa, mutta sattuman kauppaa se on, pitää kiertää usein ja rohkeasti kaivella. Muistelen että kummipojalle ostin kuin uudet suprafiltoppa haalarit 6 euroa, huppu vaan puuttui, mutta se ei haitannut, nyt ne haalarit on meillä odottamassa poikani kasvua, eli ovat edeleen siistit. Ne löyty lähetyskirppikseltä jossa pitää uskaltaa kaivella ja tonkia, mutta siellä tekee tosi löytöjä. Loviisassa on hyvä lastenkirppis jossa poikkean aina ohikulkiessani, mutta pääsen vain harvoin sinne... Lahti, Kouvola on myös ollut ihan hyviä paikkoja, mutta löytöjen tekemiseksi pitäisi käydä usein ja siihen aikani ei tahdo riittää... Ja osa tosiaan myy ihan surkeeta loppuun kulutettua kamaa mielestäni kalliilla hinnalla.
 
No minen kyl lähtis ekana sitä kunnon toppahaalaria kirpparilta ettiin :/ ei niistä löydy kuin risaisia ja likaisia reimateccejä 30e :LOL: ja nyt viimeaikoina suurinosa muutenkin lastenvaatteista ollut niissä kirppareillä missä olen käynyt niin semmoista lumppua etten itse ees kehtais myyntiin laittaa! suoraan vaan roskiin..ees uffiin kehtais niitä useimpia laittaa..huh huh.
 
miukuliina
[QUOTE="öö";22064149]siis nk. takki ja housut? ja eix tää oo sitä kumijuttua ala-osa?! no ton ikäselle (koko) ei oikeen takkia ja housua ei kukaan järkevä osta, enkä oikeen tiiä tosta kumijutusta kunnon pakkasilla... :/[/QUOTE]

Viimetalvena oli aika hyvät pakkaset ja hyvin se niillä keleillä toimi, ei mennyt sellaiseksi kovaksi, mitä pelkäsin. Autossa ei toimi, vaikka sen pitäisi olla mukamas hengittävää (?), niin kyllä poika hikoili autossa AINA jaloistaan.

Tosta kaksiosaisuudesta, niin pidän siitä jotenkin vaan enemmän, ku haalareista. Voi käyttää kumpaakin erikseen tai yhdessä, tarpeen mukaan. Eikä mennyt lumet sisään, kun se housuosakin on sellaista kainalomallia.
 
[QUOTE="Tekla";22064159]Mä olen löytänyt omilleni ja kummipojalleni hyviä ulkovaatteita, mm haalareita. Uudenveroisia ja lähes uudenveroisia 10-40 euroa haarukassa, mutta sattuman kauppaa se on, pitää kiertää usein ja rohkeasti kaivella. Muistelen että kummipojalle ostin kuin uudet suprafiltoppa haalarit 6 euroa, huppu vaan puuttui, mutta se ei haitannut, nyt ne haalarit on meillä odottamassa poikani kasvua, eli ovat edeleen siistit. Ne löyty lähetyskirppikseltä jossa pitää uskaltaa kaivella ja tonkia, mutta siellä tekee tosi löytöjä. Loviisassa on hyvä lastenkirppis jossa poikkean aina ohikulkiessani, mutta pääsen vain harvoin sinne... Lahti, Kouvola on myös ollut ihan hyviä paikkoja, mutta löytöjen tekemiseksi pitäisi käydä usein ja siihen aikani ei tahdo riittää... Ja osa tosiaan myy ihan surkeeta loppuun kulutettua kamaa mielestäni kalliilla hinnalla.[/QUOTE]

Mulla on ny 3v takana penkomista ja täälä ei vaan oo kirppareilla kunnollista saati kohtuuhintasta. Nuo syksylöydöt olivat toisen paikkakunnan kirpparilta ja sinne suuntaan uudestaankin.
 
"Tiitus"
[QUOTE="öö";22064149]siis nk. takki ja housut? ja eix tää oo sitä kumijuttua ala-osa?! no ton ikäselle (koko) ei oikeen takkia ja housua ei kukaan järkevä osta, enkä oikeen tiiä tosta kumijutusta kunnon pakkasilla... :/[/QUOTE]

Tollanen kumijuttu toimi tosi hyvin ainakin haalareissa... hoitotäti osti omalleen vastaavat, kun ihastu niin paljon mun naperon asuun... niin vaivaton asu! ja luisti hyvin mäessä!
 
Minä olen kyllä nähnyt pojillekin hyviä haalareita kirppiksillä, ovat vaan aina olleet meille väärää kokoa. Viimeksi näin Ticketin todella hyväkuntoisen talvihaalarin tumman vihreänä 20e. Ehkä se on tuurista kiinni.
 
"Peksu"
Mulla on ny 3v takana penkomista ja täälä ei vaan oo kirppareilla kunnollista saati kohtuuhintasta. Nuo syksylöydöt olivat toisen paikkakunnan kirpparilta ja sinne suuntaan uudestaankin.
JOO... Esim. PORVOO ihan ylihinnoiteltu paikkakunta ja joistakin paikoista ei löydä koskaan mitään... mutta hyvällä kirppiksellä hinnat kohdillaan ja tavara vaihtuu, sellaiseen kannattaa mennä toiselle paikkakunnallekkin! Porvoossa hyvä juttu MLL:n järjestämä Lundin parkkiskirppis.
 
"Manna"
No minen kyl lähtis ekana sitä kunnon toppahaalaria kirpparilta ettiin :/ ei niistä löydy kuin risaisia ja likaisia reimateccejä 30e :LOL: ja nyt viimeaikoina suurinosa muutenkin lastenvaatteista ollut niissä kirppareillä missä olen käynyt niin semmoista lumppua etten itse ees kehtais myyntiin laittaa! suoraan vaan roskiin..ees uffiin kehtais niitä useimpia laittaa..huh huh.
Tarkoitus oli ostaa kakkospuku pojalle kirppikseltä. Parempi talvihaalari on jo. Ja joo, melkoisia lumppuja oli.
 
bud
mulla oli viikon kirpparilla myynnissä Lassien Suprafill sininen/turkoosi kaksiosainen toppapuku. Aivan uudenveroinen, ei MINKÄÄNLAISTA kulumaa/tahraa missään ja todella vähän käytetty. Ei kellekään kelvannut kahdella kympillä. Koko oli 86.
No ihan liian kallis, vaikka kuinka olis uudenveroinen! 10e olis ollu maksimi hinta ja varmaan olis mennyt kaupaksi.
 
p
[QUOTE="Manna";22064294]Mut oliko se niin, että Lassiet ei oo vedenkestäviä. Remu taitaa olla halvin vedenkestävä toppahaalari[/QUOTE]

perus lassie ei oo vedenpitävä, mut lassietec vastaa reimatecciä! Kokemuksella voin sanoa, et ei tarttenu kuriksia loskakelilläkään....

mulla oli yks lassietecin haalari (86cm) ja reiman haalari(74cm) kirpparilla n.kuukaus sitte ja molemmat hävis! ainut vaan et niistä en koskaan ole senttiäkään saanut, vaan joku ihana pitkäkyntinen vienyt ne!!! kyllä sapettaa, että vein ne edes sinne... olisin hyvin voinut myydä ne vaikka netissä ja tästä eteenpäin teenkin niin...en varmasti vie enään kirpparille...
 

Yhteistyössä