Menin taas ihan hiljaiseksi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tarmoerkale
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Tarmoerkale

Jäsen
09.04.2007
929
1
16
...kun sanoin joku tunti sitten kolmivuotiaalle, että tuolla ulkona alkaa kohta paukkumaan ihan hurjasti. Eikä tarvii pelätä, se johtuu siitä että uusi vuosi vaihtuu ja ne on raketteja.... jne..

Poika kuunteli silmät pyöreinä, otti mua kädestä kiinni ja sanoi: Äiti, mää voin pitää susta huolen jos sua noin paljon pelottaa. :heart:

Juuri ennen nukahtamistaan se sanoi vielä, että ne on äiti vaan pelkkiä ilopaukutuksia eikä tarvii niitä yhtään pelätä. :D

Oli niinkun tarkoitus rauhoitella tuota poikaa, jotta se ei pelkäisi...

Meillä 3v8kk tyttö hoki samaa, kun selitin että ulos mennään niin siellä paukkuu kovasti eikä tartte pelätä. Sitten puheli, että "niin mennään kattomaan raketteja, ei niitä tartte pelätä".

Ensin oli täysin siinä uskossa, että ME lähdetään LENNOLLE raketilla :o Oli iso homma selittää, että ei se ihan niin mene. Sit vasta tajus ku oltiin ulkona, että mitä ne raketit edes on. :D

Ai niin joo ja ku mä sanoin miehelle, että lähen kans nukkuun ku niin väsyttää kovasti niin tyttö katto silmiin ja sano tomerasti: "no äiti, ensin syöt iltapalan ja sit voit mennä nukkumaan jos ku väsyttää... NIIN, ensin syöt ja sitte voit mennä nukkumaan."

Alkuperäinen kirjoittaja kutku:
Ai niin joo ja ku mä sanoin miehelle, että lähen kans nukkuun ku niin väsyttää kovasti niin tyttö katto silmiin ja sano tomerasti: "no äiti, ensin syöt iltapalan ja sit voit mennä nukkumaan jos ku väsyttää... NIIN, ensin syöt ja sitte voit mennä nukkumaan."

Nää on juu hyviä, kun huomaa ihan että lapsi puhuu sun suullas, komentaa tomerana ja sillon kyllä on pakko vähän nauraa itselleenkin ... "tiedäthän sinä äiti, että leipominen alkaa aina käsipesulla...." :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Tarmoerkale:
...kun sanoin joku tunti sitten kolmivuotiaalle, että tuolla ulkona alkaa kohta paukkumaan ihan hurjasti. Eikä tarvii pelätä, se johtuu siitä että uusi vuosi vaihtuu ja ne on raketteja.... jne..

Poika kuunteli silmät pyöreinä, otti mua kädestä kiinni ja sanoi: Äiti, mää voin pitää susta huolen jos sua noin paljon pelottaa. :heart:

Juuri ennen nukahtamistaan se sanoi vielä, että ne on äiti vaan pelkkiä ilopaukutuksia eikä tarvii niitä yhtään pelätä. :D

On se hassua, kun meidän 3v ei puhu vielä oikein mitään.

:)

Mun nykyään jo murkkuikäinen poikani pelkäsi pienenä humalaisia. Kerran kotimatkalla pojan ollessa 4v. kaupan kulmalla oli joukko kaljottelijoita. Poika katsoi huolissaan porukkaa ja sanoi sitten mulle "Äiti, mä puolustan sua!" :) :) :)

Suloista.
Mutta se on myös lapsen tapa käsitellä kuulemaansa.

Alkuperäinen kirjoittaja sanaton:

On se hassua, kun meidän 3v ei puhu vielä oikein mitään.

meillä oli sama juttu aikoinaan.
Kyllä se siitä sitten alkoi... toki puheterapiassa ja sun muissa juostiin kyllästymiseen asti.Mutta kannatti!!!

Asiasta nyt ihan toiseen, silloin kun mua kärrättiin sektioon ja olin niiiiin pihalla kuin lumiukko kaikesta kivusta ja ilokaasusta, muistan vielä huutaneeni miehelleni jotta "tsemppiä!" Kätilö tokaisi että "Sinähän tässä tsemppiä tarvitset!" muistan sanoneeni että "joo joo mutta kun toi mies on kato vähän herkkä..."

Äiti, mä puolustan sua... voi kun ihana juttu. Ja kuinka tosissaan noi pienet sitten onkaan!

Sinulle, jonka kolmivuotias ei puhu mitään. Tiedätkö , meillä on molemmat pojat olleet aina tosi hyviä puhumaan ja erittäin varhain. Mutta ystäväni tyttö ei puhunut vielä sanaakaan kolmivuotispäivänään, ja joutui johonkin puheterapiaan neuvolan toimesta. Tätä jatkui, ja tuloksia ei tullut. Korvat tutkittiin ja tehtiin kaiken maailman älykkyystestit. Mitään vikaa ei löytynyt.

Sitten eräänä päivänä lähellä nelivuotissynttäriään lapsi avasi suunsa ja sanoi jotakin tähän tyyliin: "Äiti, minkä ihmeen takia meidän aina täytyy laittaa turvavyöt kiinni täällä takapenkillä vaikka isi ei koskaan laita omaansa vaikka se ajaa autoa ja edessä on paljon vaarallisempaa istua?"

:o :D