Menin sänkyyn perheellisen miehen kanssa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Lilijan"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"Lilijan"

Vieras
Enkä vain kerran, enkä vain yhden..

Olen puhunut asiasta muutaman hyvän ystäväni kanssa, he ehdottivat, että kävisin terapiassa.

En tiedä mistä aloittaisin.
No, viime vuoden alkukesästä tutustuin erääseen mieheen. Meillä oli täysin viatonta yhteyden pitoa, ainakin minun osaltani, kunnes hän kertoi olevansa naimisissa, mutta että hän tuntee olevansa rakastunut minuun. Hän puhuin kuinka aikoo jättää perheensä ja haluavansa olla minun kanssani. Tietenkin uskoin kaikki hänen valheensa. Nyt mietin vain, että miten edes saatoin uskoa mitään noin typerää. Meillä oli ikäeroakin yli 10 vuotta.
Eroa ei kuitenkaan koskaan tullut ja jo syksyllä mies kylmästi "jätti minut". Selittelemättä mitään. Olin totaalisen rikki, halusin saada selityksen kaikkeen.

En tiedä, mutta tuntuu kuin olisin ollut jotenkin aivan sekaisin sen jälkeen. En edes tunnista omaa käytöstäni sen jälkeiseltä ajalta..

Sillä, sen jälkeen tapahtui jotain ja aloin vehtaamaan silloisen POMONI kanssa. Myös hänellä oli perhe. En välittänyt. Perhe, jonka minä tuhosin. Jäimme kiinni vehtailusta ja hänen vaimonsa haki avioeron. Hän ei kestänyt sitä, että miehensä petti häntä n. 20 vuotta nuoremman "naisen" kanssa.
Päätin lopettaa "suhteen" ja hankin uuden työn.

Nään usein painajaisia, jossa olen ala-arvoinen h..ra. En todella tiedä mitä piti tapahua, että korkeakoulussa opiskelevasta ja hyvän kasvatuksen saaneesta kunnianhimoisesta naisesta tuli tälläinen. Tulin vain kertomaan, että olen todella hajallani näistä sotkuista, joita olen aiheuttanut, en tiedä loppuuko tämä syyllisyyden tunne koskaan, vain joudunko elämään näiden asioiden kanssa koko loppu elämäni.

Onko kenelläkään vastaavia kokemuksia? Tuntuu kuin olisin menettänyt kaiken itsekunnioitukseni.

Joo, eikä se terapia olisi siksi, että olist mukamas hullu. Terapia olisi siksi hyvä, että saisit puhua ammatti-ihmisen kanssa näistä asioista, jotka sua mietityttää ja vaivaa paljon asian suhteen. Sun viestistä huomaa asian vaivaavan todella paljon.

Itse en koskaan mennyt sänkyyn näiden varattujen perheellisten miesten kanssa, jotka kyllä olisivat sen tehneet varmasti jos olisin jutut niin pitkälle päästänyt. Olin alle 25 ja ihana ja kaunis tyttö, ja miehet symppiksiä ja mukavia. Silti nyt jälkeenpäin syyllisyys kalvaa ja mietin miten saatoinkaan olla niin sinisilmäinen ja naivi! En edes tehnyt mitään väärää, miehethän siinä olivat haureuden poluilla, silti asia vaivaa joskus MINUA. Nuo kaverit varmaan jatkoivat puuhia joidenkin muiden, helpompien kanssa? En tiedä, tekisi mieli kysellä mitenkäs perheen kanssa menee, vieläkö kusetatte vaimojanne?

Ja ap. sinä et ole vastuussa kenenkään muun avioliitosta, muista se. Vaikka olisit heittäytynyt jalat levälleen miehen eteen, mies voi aina sanoa ei kiitos. Nyt kun tiedät paremmin, et enää toista samoja virheitä, älä syytä itseäsi nuoruuden typeryydestä. Ollutta ja mennyttä!

Tommosta insestistä isän etsintää ja äidin halveeraamistahan tuollainen promiskuiteettinen käytös on.

Olet nyt sitte vaan tyytyväinen. Kyllä se karman laki kostaa aikanaan.

Ja ap. sinä et ole vastuussa kenenkään muun avioliitosta, muista se. Vaikka olisit heittäytynyt jalat levälleen miehen eteen, mies voi aina sanoa ei kiitos. Nyt kun tiedät paremmin, et enää toista samoja virheitä, älä syytä itseäsi nuoruuden typeryydestä. Ollutta ja mennyttä!

No ehkä sinä haluat jaella miestäsi huorille mutta on paljon niitä jotka eivät tuollaisia naikkosia pidä edes ihmisinä.

[QUOTE="hmh";30631626]Tommosta insestistä isän etsintää ja äidin halveeraamistahan tuollainen promiskuiteettinen käytös on.

Olet nyt sitte vaan tyytyväinen. Kyllä se karman laki kostaa aikanaan.[/QUOTE]

Ikäänkuin tässä jo ei olisi tarpeeksi kestämistä, kun tietää mitä on tehnyt ja tämä entinen pomoni on syyttää minua siitä, kuinka olen tuhonnut hänen elämänsä.

Tiedän tehneeni väärin. En usko, että kykenen edes luomaan pitkään aikaan mitään suhdetta keneenkään mieheen.

[QUOTE="Lilijan";30631886]Ikäänkuin tässä jo ei olisi tarpeeksi kestämistä, kun tietää mitä on tehnyt ja tämä entinen pomoni on syyttää minua siitä, kuinka olen tuhonnut hänen elämänsä.

Tiedän tehneeni väärin. En usko, että kykenen edes luomaan pitkään aikaan mitään suhdetta keneenkään mieheen.[/QUOTE]

Kyllä sä vielä pystyt luomaan miehen kanssa suhteen. Ihan varmasti.

Ja sittenhän se mies lähtee jonkun 19-vuotiaan lutkan matkaan kun ite vähän rupsahdat.

[QUOTE="Lilijan";30631886]Ikäänkuin tässä jo ei olisi tarpeeksi kestämistä, kun tietää mitä on tehnyt ja tämä entinen pomoni on syyttää minua siitä, kuinka olen tuhonnut hänen elämänsä.

Tiedän tehneeni väärin. En usko, että kykenen edes luomaan pitkään aikaan mitään suhdetta keneenkään mieheen.[/QUOTE]

Älä syytä itseäsi. Ex-pomosi olisi syytä katsoa peiliin ja tunnustaa itse mokanneensa. Et varmaan pakottanut häntä aseella uhaten kanssasi samaan sänkyyn.

Ala-arvosta ruveta suhteeseen varatun ihmisen kanssa. Mutta kyllä se vastuu perheen rikkomisesta on sillä jolla oli se perhe tai parisuhde. Itse hän on vastuussa teoistaan vaimolleen.

Tässä syy, miksen mä IKINÄ voisi olla parikymppisen jätkän kanssa. Niin nuorella ei voi olla vielä kykyä käsitellä asiaa siten kuin pitää -siis ottaa suhdetta pelkkänä seksinä. Samoin suorastaan halveksin aapeen tapauksen kaltaisia miehiä. Se ei ole pelkästään seksuaalista hyväksikäyttöä vaan samalla (eron tullessa) "psyykkinen heitteillejättö".

Nokka pystyyn! Et sä voi kantaa vastuuta aikuisten miesten virheistä. Ja hae apua vaikka terapiasta, älä anna moisen pilata koko elämääsi.

[QUOTE="hmh";30631626]Tommosta insestistä isän etsintää ja äidin halveeraamistahan tuollainen promiskuiteettinen käytös on.

Olet nyt sitte vaan tyytyväinen. Kyllä se karman laki kostaa aikanaan.[/QUOTE]

Ihan pimeä kommentti. En ole ikinä ollut varatun kanssa mutta jos olisin, ei se liittyisi noihin. Mulla on ollut hyvät vanhemmat, ei ole tarvinnu etsiä vanhempia, olivat läsnä ja lähellä. Rauha heidän muistolleen.

Ei niiden miesten puolesta tarvitse tuntea syyllisyyttä, itsehän suhteensa tuhosivat. Sen sijaa on ihan ymmärrettävää, että se kolmas jossain vaiheessa tajuaa että parisuhteita ja perheitä voi kunnioittaa, ja antaa jokaiselle rauhan itse selvittää ongelmansa.

Toisaalta olet myös heiluttanut omia peruskäsityksiä perheistä ja avioliitosta, kun huomasit miten helposti vaimo/äiti ollaan valmis pettämään.
Voidaanko sinuakin sit pettää vaikka kuinka muka oltais rakastuneita ja sitoutuneita, omat vanhempasi pettäneet...?
Toisaalta teit käärmeen työn myös omalle tulevalle suhteellesi, pystytkö ikinä enää luottaa kehenkään mieheen? Pettävät kuitenkin sopivan tilaisuuden tai naisen tullessa.

Joskus omista tunnon tuskista voi päästä eteenpäin ihan myös sillä perinteisellä anteeks pyynnöllä.

Olet ankara itsellesi. Meillä kaikilla on oikeus luottaa ihmisiin ja mitä he sanovat. Miten ihmeessä kukaan tutustuu kehenkään, jos kaikkia pitäisi ensi hetkestä epäillä raskaasti? Joten jos joku on käyttänyt sinun luottamusta hyväkseen, valehdellut niin tehdessään, on selvääkin selvempää, että se satuttaa sinua. Tuollaista ei toivo kenellekään, mutta tehtyä ei saa enää tekemättömäksi. Mies oli itsekäs ja todennäköisesti on haavoittanut monen muunkin kuin vain sinun sydämesi. Ja mistä sen tietää, miten surkea avioliitto ja perhe-elämä hänellä onkaan.?Tajuaahan suurin osa jossakin vaiheessa, jos puoliso on uskoton. Voit olla varma, että niin tyhmä mies saa kyllä silloin kärsiä. Hah!

Näen myös, että tempauksesi tuhota pomosi perhe-elämä voi olla hieman liioiteltua. Lähdit työpaikastasi pois, etkä näin ollen voi varmaksi sanoa mitä pomosi perhe-elämässä nyt tapahtuu? Heillä on ollut vaikeaa jo ennen sinua, joten syyt ja seuraukset ovat joskus syvemmät kuin miehen 20 vuotta nuorempi syrjähyppy. Tästä ei kannata ottaa liian suurta vastuuta, vaan olit ehkä osana eroprosessia muutenkin. IHmiset mielellään hakevat syitä muista kuin myöntäisivät, mikä on totta. Unohda siis koko juttu.

Se, että koet olevasi nyt tietynlainen, ei kuitenkaan ole sitä, mitä olet vuoden tai kymmenen vuoden kuluttua. Paljon hyvää ehtii tapahtua ja hyvätkin asiat muuttavat sinua :) Joten ehkä sinun täytyy nyt miettiä kokemuksiasi, koska opit niistä lopulta jotakin sinulle tärkeää sinusta itsestäsi. Jos terapia on sellainen, joka auttaa, niin mene ihmeessä. Hyvä ja syvällinen keskustelu voi olla todella mukavaa. Koeta etsiä ratkaisukeskeinen terapia, joka sopisi sinulle parhaiten.

Tässäpä vähän kuvausta ratkaisukeskeisestä terapiasta:
Ratkaisukeskeisyydessä ymmärretään, että kaikkiin asioihin on useita näkökulmia ja mielipiteitä, joita ei arvoteta oikea-väärä -ajattelulla. Muutoinkin ratkaisukeskeisyydessä pyritään löytämään oivallus, että elämä ei ole joko-tai -ilmiö vaan useamminkin sekä-että -ilmiö. Ohjaajalla/terapeutilla on lukuisia reseptinomaisia malleja ohjata asiakastaan oivalluksiin. Tavoite on olla mahdollisimman luova ja rakentaa ohjaaminen tähän hetkeen siten, että ratkaisut ja oivallukset syntyvät mahdollisimman täydellisesti asiakkaan omina prosesseina. Kaikki ohjaaminen tapahtuu asiakkaan itsemääräämisoikeutta kunnioittaen ja hänen arvomaailmaansa ja maailmankuvaansa arvostaen.
Ratkaisukeskeinen terapia on luonteeltaan lyhytterapiaa, jossa tapaamiskertoja on keskimäärin muutamasta ehkä kuuteen. Ratkaisukeskeinen lähestymistapa terapiassa ei kuitenkaan tarkoita, etteikö terapiaprosessi voisi olla pidempikin. Tällöin ideana vain on joka kerta toimia ratkaisukeskeisesti eli asiakkaan resursseja aktivoiden. Ratkaisukeskeistä terapiaa voi harjoittaa sellaisenaan tai siihen voi luontevasti liittää ideoita myös muista viitekehyksistä kuten esim. psykodraama.

[QUOTE="Lilijan";30631886] En usko, että kykenen edes luomaan pitkään aikaan mitään suhdetta keneenkään mieheen.[/QUOTE]

Älä sure, kyllä sinä löydät vielä jonkun kivan varatun miehen.

en lukenut kuin otsikon,mutta minusta olet törkeä,ei mikään oikeuta paneskelemaan varattu miehiä. Minuakin on sellainen yrittänyt iskeä useamman kerran käsken aina hakeutua joko psykoterapiaan tai pariterapiaan ja hoitaa oman päänsä/parisuhteeensa kuntoon. Miten viitsit edes suostua toiseksi naiseksi? yäk. Jos ei oel varaa terapiaan sexpo tarjoaa ilmaista seksuaaliterapiaa 3kertaa. ja perheasianneuvottelukeskukset myös(eivätkä tuputa uskontoa

Mitä hittoo täällä horistaan?? Tämä alkup. kirjoittajahan on ollut se SINKKU ja ne miehet olleet NAIMISISSA. Palveluksen olet tehnyt kun olet paljastanut pettävät ukot, jotka vielä väittivät sinusta pitävän mutta ilmaiseeti toisin kävi. Uutta miestä vaan etsimään, tosin naimaton on ehkä
parempi valinta jos pitempiaikaista elämänkumppania haet. Unohda kateellisten akkojen horinat, vahtikoot he omia miehiään.

Ps. Huorat on niitä jotka myy itseään rahasta, ja niistäkin suuri osa on ihmiskaupan uhreja.

Mummu tapasi sanoa "Hyviä munia ei tarvitse vahtia mutta hautoa niitä kannattaa huolella" ;) Täällä tuntuu olevan paljon eltaantuneiden munien vahtijoita?
Jos mies/nainen on mennäkseen niin se on sen omalla vastuulla. Älä tyttö suotta ittees syyttele, kohtasit säkin vaan niitä eltaantuneita munia :D Jatka elämääsi pää pystyssä! Toki minullakin on näkemykseni niistä naisista, jotka valehtelemalla ja muutoin pahoja asioita toisen puolisosta keksimällä yrittävät kaataa varattuja mutta se on toinen tarina. Esim.puoliso riutuu syövän kanssa, menettää hiukset, rintansa jne ja joku hupakko hyppii ukon kimpussa tyrkyllä.. mutta nuo ovatkin poikkeustapauksia.

Yhteistyössä