Meni pankin palvelumaksut ja nyt en saa huutonetin tilausta maksettua!

  • Viestiketjun aloittaja voi perse!
  • Ensimmäinen viesti
ap.
Näköjään viikko maksuaikaa. Eli ehdin varmaan maksaa lapsilisistä? Noi maksu menee aina just sillon kun on vaan tosi vähän rahaa. :( Just katoin että viimeks kyllä menny 10.9 ni miten nyt muka taas menny?! :O Voiko ne periä takautuvasti jos ei aiemmin oo ollu tilillä rahaa?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Liekkiö;30278798:
Mitkä pankin palvelumaksut?!?! Miten sellaisia maksetaan ja miksi?
Älä nyt viitsi esittää, ettet muka tuollaista perusasiaa tiedä. Ehkä siitä omasta varallisuudesta ei kannata tuolla lailla kautta rantain tulla kehuskelemaan nimenomaan tällaiseen ketjuun, jossa joku on taloudellisesti tosi tiukoilla, eikö vaan.
 
mä...
Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;30278932:
Älä nyt viitsi esittää, ettet muka tuollaista perusasiaa tiedä. Ehkä siitä omasta varallisuudesta ei kannata tuolla lailla kautta rantain tulla kehuskelemaan nimenomaan tällaiseen ketjuun, jossa joku on taloudellisesti tosi tiukoilla, eikö vaan.
Itseasiassa ei ole mitenkään epätavallista, että alle 26 vuotiaat eivät tiedä palvelumaksuista. Tulee sitten yllätyksenä, kun tuo maaginen ikä ylitetään ja alkaa mennä kuukausittaiset pankkimaksut. En tiedä kysyjän ikää, mutta tämä voi olla yksi mahdollisuus.
 
Liekkiö
Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;30278932:
Älä nyt viitsi esittää, ettet muka tuollaista perusasiaa tiedä. Ehkä siitä omasta varallisuudesta ei kannata tuolla lailla kautta rantain tulla kehuskelemaan nimenomaan tällaiseen ketjuun, jossa joku on taloudellisesti tosi tiukoilla, eikö vaan.
No, minulta ei ikinä ole otettu palvelumaksuja tililtä. Sen takia ihmettelin. Anteeksi, jos loukkasin.
Ihanaa syksyä!
 
Siis täh?
Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;30278932:
Älä nyt viitsi esittää, ettet muka tuollaista perusasiaa tiedä. Ehkä siitä omasta varallisuudesta ei kannata tuolla lailla kautta rantain tulla kehuskelemaan nimenomaan tällaiseen ketjuun, jossa joku on taloudellisesti tosi tiukoilla, eikö vaan.
Ihme asenne! Kaikilta ei tosiaan mene pankin maksuja, riippuu katsos asiakkuudesta ;) Esim. mullakin on palvelumaksu ainoastaan yhdellä tilillä, joku 1,50€/kk ja en muista, milloin olisin viimeksi noteraanut kulun veloituksen vaikkei mun käyttötilillä muutama kymppiä / satasta enempää kerralla olekkaan.
 
Vie ras
Minulla meni just tili miinukselle palvelumaksujen takia. Ja kyllä ruokaa on ja kauppaankin kohta lähdössä, elämänhallinta kunnossa. On lapsilla kunnon vaatteet ja laskut maksettu. Mutta nyt kyllä tiedän tasan tarkkaan minä päivänä lapsilisä tulee. Sellaista se elämä on kun ainoat tulot tilille on lapsilisä ja kotihoidontuki.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Liekkiö;30278973:
No, minulta ei ikinä ole otettu palvelumaksuja tililtä. Sen takia ihmettelin. Anteeksi, jos loukkasin.
Ihanaa syksyä!
"Loukkasin", just joo. Minullakaan ei ole koskaan ollut yhtä eikä toista asiaa, mutta silti tiedän niiden olemassaolon. Kai ihminen vähän muitakin asioita yhteiskunnan toiminnasta tietää kuin vain ne, jotka välittömästi koskettavat itseään. Ei tarvitse kuin välillä lueskella lehtiä tai vaikka pankkien esitteitä, niin varmasti törmää joskus termiin "pankkien palvelumaksut". Ja jos olit hereillä koulussa, siellä varmaan käsiteltiin myös sitä, miten pankit toimivat - ehkä?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Siis täh?;30278980:
Ihme asenne! Kaikilta ei tosiaan mene pankin maksuja, riippuu katsos asiakkuudesta ;) Esim. mullakin on palvelumaksu ainoastaan yhdellä tilillä, joku 1,50€/kk ja en muista, milloin olisin viimeksi noteraanut kulun veloituksen vaikkei mun käyttötilillä muutama kymppiä / satasta enempää kerralla olekkaan.
Tätä juuri tarkoitinkin - se asiakkuushan määräytyy sen mukaan, kuinka paljon talletuksia tai lainoja on kyseisessä pankissa, ja ainakin itse olisin sen verran hienotunteinen, etten juuri tällaiseen ketjuun tulisi tuollaisten asioiden kanssa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mä...;30278969:
Itseasiassa ei ole mitenkään epätavallista, että alle 26 vuotiaat eivät tiedä palvelumaksuista. Tulee sitten yllätyksenä, kun tuo maaginen ikä ylitetään ja alkaa mennä kuukausittaiset pankkimaksut. En tiedä kysyjän ikää, mutta tämä voi olla yksi mahdollisuus.
No tuo voi toki pitää paikkansa, myönnetään.
 
"hmmmmm"
Visa electronilla ei voi tehdä tilinylitys ostoksia, mutta kyllä se tili saattaa silti mennä miinukselle jos pankki sieltä esim. ne palvelumaksut veloittaa. Ja useimmat pankit ottaa palvelumaksun esim. korttien käytöstä, yleensä niitä ei yhdestä kortista tule alle 26-vuotiaille, ja niiden maksut otetaan usein esim. kertyneistä bonuksista. Mutta esim. minulla on useampi kuin yksi kortti, joten vaikka olen alle 26 v palvelumaksut menee kuukausittain tililtä (n. 2,50€).

Ja tietysti se että tili menee noin helposti nollille voi johtua ihan huonosta elämänhallinnasta, tai sitten ihan oikeasti vaan köyhyydestä. Moni vastaaja taitaa täälläkin olla melkoisen vieraantunut todellisuudesta. Monet elää kädestä suuhun, ja emme mekään voi tietää vaikka se ap:n huutisostos olisi ollut lapselle halvat käytetyt lapaset huutiksesta nyt kun alkaa kylmät kelit, eikä he omista lapasia entuudestaan. Typerys ja omahyväinen tuomitsee toisen ja naureskelee toiselle ennenkuin tietää totuuden.
 
Liekkiö
Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;30279006:
"Loukkasin", just joo. Minullakaan ei ole koskaan ollut yhtä eikä toista asiaa, mutta silti tiedän niiden olemassaolon. Kai ihminen vähän muitakin asioita yhteiskunnan toiminnasta tietää kuin vain ne, jotka välittömästi koskettavat itseään. Ei tarvitse kuin välillä lueskella lehtiä tai vaikka pankkien esitteitä, niin varmasti törmää joskus termiin "pankkien palvelumaksut". Ja jos olit hereillä koulussa, siellä varmaan käsiteltiin myös sitä, miten pankit toimivat - ehkä?
Ilmeisesti se on tuo ehkä kerran niin sanot.
Ihanaa syksyä! :hug:
 
siis täh?
Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;30279012:
Tätä juuri tarkoitinkin - se asiakkuushan määräytyy sen mukaan, kuinka paljon talletuksia tai lainoja on kyseisessä pankissa, ja ainakin itse olisin sen verran hienotunteinen, etten juuri tällaiseen ketjuun tulisi tuollaisten asioiden kanssa.
Mulla ei ole käyttöpankistani ei lainoja eikä talletuksia (muuten kyllä löytyy niin asuntolainaa kun sijoituksia). Siltikin palvelumaksu on ainostaan yhdellä tilillä ja sen 1,50e/kk. Se asiakkuuden taso ei siis todellakaan ole aina sidottu siihen lainamäärään tai tilin saldoon ;) Ihan turhja jeesustella ja muita paheksua, jos et asioiten oikeeta laitaa tiedä.
 

Yhteistyössä