Menetkö äänestämään?

Valitsetko ensin puolueen ja sitten henkilön vai toisinpäin? Entä äänestätkö naista vai miestä? Merkitseekö sukupuoli vai yleensä henkilö?

Itse valitsen ekaksi puolueen ja sieltä etsin sopivan naisen, joka mielestäni vaikuttaa pätevältä. Vastasin myös vaalikoneen kysymyksiin, jolloin sain lisää tukea siihen ketä äänestän. Äänestän aina eduskunta- ja kunnasvaaleissa naista.
 
nyt just en ole perehtynyt koko vaaleihin, joten saa nähdä käynkö äänestämässä ollenkaan...

Muutamien edellisten vaalien alla olen käyttänyt vaalikonetta, se on antanut vähän suuntaa, kun muuten tulee seurattua tuota politiikkaa niin vähän..

sukupuolella ei ole väliä, mutta puolueella on
 
Kyllä aion äänestää, puolue on selvillä, ehdokas ei. Ei ole sukupuolella väliä mutta haluaisin löytää ehdokkaan jonka puheisiin voisi edes vähän luottaa... Ja se vaikuttaa myös, että mitä enemmän ehdokas tuhlaa rahaa tienvarsimainoksiin yms turhuuksiin, sitä varmemmin en häntä äänestä. ;)
 
:ashamed: Mie en äänestä, kun oon ihan pihalla koko asiasta, vaikka kohta tuo äänestyslappu varmaan tipahtais ja sais mennä lähimmälle kaupungintalolle äänestämään, mutta mistä voin tietää ketä äänestän kun ei tule suomalaisia lehtiä enkä näe suomalaisia uutisia yms ohjelmia.
Viimeksi äänestänyt kun vastakkain oli sahtivaari ja Rehn :whistle:
 
Naisia Arkadiaan
Ilman muuta äänestän NAISTA ja sitten puoluetta. Ajatelkaa, mitä kaikkea eduskunta saisikaan aikaiseksi naisenemmistöllä! Muistakaa, että 40% suomalaisnaisista kokee perheväkivaltaa elämänsä aikana ja avioliiton sisäinen raiskauskin tuli rikokseksi vasta vähän aikaa sitten, mutta eduskunnan miesenemmistö kuitenkin jyräsi seksin oston sallimisen vielä viime kaudella. Siis haloo - 2000-luvulla!!! Vaikka meidän isoisoäidit sai jo äänioikeuden naisille yli 100 vuotta sitten. Keski-ikäiset lipposet ja laakot vaihtoon ja sassiin! Nyt on Uudellamaalla ehdokkaana monta taitavaa naista, katsokaapa vaikkapa
http://www.annamakela.fi/
 
Äänestän kyllä yleensä aina. Ja yleensä myös naista. Kun vaan saisi sen puolueen valituksi... Vaikka kaipa se nyt suunnilleen on selvillä. Olen vaan niin kyllästynyt tähän SDP-Kokoomus-Keskusta -kolmikkoon...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.03.2007 klo 22:35 Tiitiäisen äiti kirjoitti:
:ashamed: Mie en äänestä, kun oon ihan pihalla koko asiasta, vaikka kohta tuo äänestyslappu varmaan tipahtais ja sais mennä lähimmälle kaupungintalolle äänestämään, mutta mistä voin tietää ketä äänestän kun ei tule suomalaisia lehtiä enkä näe suomalaisia uutisia yms ohjelmia.
Viimeksi äänestänyt kun vastakkain oli sahtivaari ja Rehn :whistle:
Jos sinulla on aikaa selailla niin netistä löytyy eri puolueiden sivuja ja niillä ehdokkaiden esittelyjä ja kirjoituksia. Minä tässä olen tehnyt ratkaisuani "oman puolueeni" nettisivun esittelyjen avulla ja uskonpa nyt löytäneeni aivan loistavan ehdokkaan. Ja sattumalta hän on vieläpä nainen! ;)
 
Jep
Tietty äänestän ja huom!! AINA LÖYTYY SOPIVA NAINEN, jolle äänen voi antaa!! Muistakaahan se! Miehet ovat kautta aikain nähneet vain miesehdokkaita äänestäessään, eiköhän ole meitin vuoro olla sukupuolisokeita!
 
Tottakai menen äänestämään. Puolue on ollut selvillä jo hamasta nuoruudesta asti. Aina se sama.
Puolueesta etsin naisen, jolla on sama ajatus- ja arvomaailma kuin miulla. Menen vaikka torille ja turuille häntä sitten haastattamaan, että saan vahvistusta ajatuksilleni. Presidentinvaaleissa tämä onkin hankalaa, mutta silloin seuraan silmä kovana vaalitenttejä.
Olen toki äänestänyt joskus miestäkin, mutta nyt jo vuosia naista. Kaikki vaan uurnille!
 
menen äänestämään.
Puolue alkaa olla selvillä. nyt vaan ehdokas pitää valita. Valitsen suunnilleen samanikäisen, samat arvot omaavan naisen, jolla on lapsia. Jos ei hyvää naista löydy, niin sitten mies passaa.
 

Yhteistyössä