Menetin hermoni totaalisesti ton 8veen takia...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huono
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="aloittaja";28132750]No esimerkiksi tänään tuo pikkusisko halusi leikki heidän yhteisessä huoneessaan ja lukea kirjaa omille pehmoleluilleen. Tämä isosisko sitten alkoi valittamaan että tämä lukeminen häiritsee häntä ja meni siihen siskon leikkien keskelle makaamaan ja alkoi potkia toista. Sanoin että hän voi hyvin tulla pois sieltä huoneesta koska hänellä ei ollut mitään tekemistä tai leikkejä siellä sillä hetkellä ja sanoin vielä et tuu mun kanssa tekemään ruokaa. Ei sopinut hänelle ja huusi vaan siskolleen että ole hiljaa eikä lopettanut potkimista vaikka sanoin monta kertaa.[/QUOTE]

Ja sinä ANNAT lapsesi potkia toista!?
No tietenkin hän potkii ja on ilkea, kun SINÄ ANNAT! HYI SUA!

Itse en kato sekunttiakaan, jos meidän esikko kiusaa sisartaan TAI päinvastoin. EI SAA potkia, lyödä, purra, syljeksiä jne. EI MISSÄÄN NIMESSÄ!

On se kumma kun monet vanhemmat eivät tuonlaiseen käytökseen puutu, muuten kuin sanomalla "ei noin saa tehdä".........

Kuulostaapas tutulta :)!

..ja tiedän tuollaisen uhmaikäisen kahdeksanvuotiaan olevan huonoimmillaan niin voimia vievä tapaus ja sitten taas vastavuoroisesti hän osaa myös olla niin ihanan hurmaava ja suloinen - eikö totta?

Toisaalta - ole otettu, että laspesi kiukkuaa ja purkaa pahaa oloaan kotona, missä mitä ilmeisimmin kokee itsensä kaikesta huolimatta, huonosti käyttäytyessäänkin, rakastetuksi aj ilmapiirin turlliseksi, että hän niin voi siellä tehdä. Paljon kurjempaa se olisi, jos lapsesi purkaisi jännitteitään koulussa.

Meidän oma kahdeksan vuotias on äkäilyjensä jälkeen, kun olemme keskustelleet käytöstavoista, niin monesti sanonut, että "pakkohan mun on saatava purkaa se koulupäivän tuoma tikistys ja siellä kunnolla olo jossakin" - harvinaisen oikeassahan on. Ja kotonaan saakin kyllä oikkuilla mutta todellakin - rajojen puitteissa. Jos menee aivan överiksi, nin sitten se on game over - jäähyä/etuuksiensa menetystä. Ja ei, en mä ihan kaikkeen länkytykseen puutu - loppuu se suun soitto helpommin, kun ei siihen kiinnitä huomiota. Ja ihan kaikkiin sisaruksien välisiinkään en mene puuttumaan, vaan kuulostelen ja katselen ensin, miten hoitavat ja selvittelevät välinsä keskenään - eihän ne muutoin opi mitään yhdessä tekemään ja hoitamaan, jos heti on keskinäisiin selvittelyihinsä puuttumassa.

Mutta - onhan se niin kuluttavaa ja uuvuttavaakin, mutta toisaalta kuitenkin - niin lyhytkestoista. Voimia, kyllä se ohi menee :hug:....

[QUOTE="FreezeCat";28133116]Kuulostaapas tutulta :)!

..ja tiedän tuollaisen uhmaikäisen kahdeksanvuotiaan olevan huonoimmillaan niin voimia vievä tapaus ja sitten taas vastavuoroisesti hän osaa myös olla niin ihanan hurmaava ja suloinen - eikö totta?

Toisaalta - ole otettu, että laspesi kiukkuaa ja purkaa pahaa oloaan kotona, missä mitä ilmeisimmin kokee itsensä kaikesta huolimatta, huonosti käyttäytyessäänkin, rakastetuksi aj ilmapiirin turlliseksi, että hän niin voi siellä tehdä. Paljon kurjempaa se olisi, jos lapsesi purkaisi jännitteitään koulussa.

Meidän oma kahdeksan vuotias on äkäilyjensä jälkeen, kun olemme keskustelleet käytöstavoista, niin monesti sanonut, että "pakkohan mun on saatava purkaa se koulupäivän tuoma tikistys ja siellä kunnolla olo jossakin" - harvinaisen oikeassahan on. Ja kotonaan saakin kyllä oikkuilla mutta todellakin - rajojen puitteissa. Jos menee aivan överiksi, nin sitten se on game over - jäähyä/etuuksiensa menetystä. Ja ei, en mä ihan kaikkeen länkytykseen puutu - loppuu se suun soitto helpommin, kun ei siihen kiinnitä huomiota. Ja ihan kaikkiin sisaruksien välisiinkään en mene puuttumaan, vaan kuulostelen ja katselen ensin, miten hoitavat ja selvittelevät välinsä keskenään - eihän ne muutoin opi mitään yhdessä tekemään ja hoitamaan, jos heti on keskinäisiin selvittelyihinsä puuttumassa.

Mutta - onhan se niin kuluttavaa ja uuvuttavaakin, mutta toisaalta kuitenkin - niin lyhytkestoista. Voimia, kyllä se ohi menee :hug:....[/QUOTE]

:D - ja kirjoitusvirheitäkin tuli aikaisempaan tekstiini enemmän kuin laki sallii, mutta eikähän se jutun juuri tullut kuitenkin selväksi :).

Yhteistyössä