Menenkö vai enkö mene, kas siinäpä pulma

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja PeggyBundy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

PeggyBundy

Aktiivinen jäsen
14.06.2007
1 032
0
36
Töihin syksyllä jolloin poika olis 1,2v. Jos en ,niin rahaa ei siis mulla ole kuin sen verran että saan meidän ruuat maksettua enkä sais itselleni mitään jollen erikseen mieheltä pyydä. Ja kun en ole koskaan tottunut toiselta rahaa pyytämään. Haluisin esim. prätkäkortin, mennä matkalle jne. ilman että mun pitäis pyytää tavallaan lupa. En tiedä tajuatteko mitä tarkoitan? Siis jos mulla on omat rahat niin senkun vaan varailen matkoja jne...mut sit jos jään kotiin niin olen kuin toisen armoilla. Tosiaalta jos en olisi niin itsekäs vaan kituuttaisin ja unohtaisin kaiken ylimääräisen vielä siihen asti kun poika on 2v ja nauttisin ajasta lapseni kanssa. En tiiä. Jos menen syksyllä töihin niin pitäis se päättää jo päivähoidon hakemisenkin vuoksi, kun pitää4kk ennen hakea. :headwall:

Mulla oli aikanaan sama pulma. Ja tiedän enemmän kun hyvin miltä tultuu. Minä päätin jäädä kotiin ja aloittaa työt kun poika on 2v2kk.
Joo,eihän sitä rahaa jää ja välillä täytyy ruinata toiselta vaatteisiin tms.. Ja vaikka mies antaakin rahaa mun menoihin niin ei kai tähän koskaan totu.
Ajattelen aina että kyllä sitten joskus taas ehtii....

No on varaa, ei oo siitä kiinni mut se onkin toi juttu ettei sit voi tehdä mitä haluaa vaan on niinkuin toisen päätäntävallan alla eli kun mulla on rahaa niin minähän tilaan esim. matkan ja en toiselta paljoo kysele. Mies maksaa mun norm. laskut mut ei kai se nyt diggaa jos kiikutan sille monen sadan laskuja ja jotkut jutut voi olla miehen mielestä ihan turhia mitkä mun mielestä tietenkän ei ole.

sanoin mun miehelle, että mua harmittaa että joudun pyytämään häneltä rahaa, jos tarvitsen itselleni jotain. yhdessä kuitenkin päätetty, että jään kotiin.
yhteinen tili ei sovi meille, enkä missään nimessä sitä haluaisi.
ratkaistiin niin, että meillä on kotona sitä-sun-tätä rahasto(rahasto on noin 200e), josta voi ottaa jos jotain tarviin pyytämättä.

En lukenut kaikkia viestejä, mutta mä aion tehdä näin.
Lähden syksyllä töihin ja lapset hoitoon, pojat on silloin 1,5 v ja 2,5 v.
Menen töihin noin 2-3 päivää viikossa ja pojat siis saman päiväkotiin.

Taloudellisesti tää ei kannattavaa mun työssä ole, mutta mun jaksamisen kannalta varmaan ihan ok juttu.
Niin ja meillä on vain yksi ja ainoa tili eli kaikki rahat on yhteisiä. Meillä ei siis tuo raha-asia ole tässä kohtaa niin ratkaiseva.
=)

Passoohan prätkäkortteja ajella ja matkoja varata vähän myöhemminkin. Eli jos muuten pärjäätte ilman siun töihin menoa, niin mie aineskin ottaisin kaiken ilon irti siitä, kun ipana on pieni. Tai siis niihän mie otankin, kotonahan mie tyttöin kanssa oon ja vallan persaukinen :D

Alkuperäinen kirjoittaja Juures Suikale:
Passoohan prätkäkortteja ajella ja matkoja varata vähän myöhemminkin. Eli jos muuten pärjäätte ilman siun töihin menoa, niin mie aineskin ottaisin kaiken ilon irti siitä, kun ipana on pieni. Tai siis niihän mie otankin, kotonahan mie tyttöin kanssa oon ja vallan persaukinen :D

Tätä mä kaipasinkin! Kiitos :hug:

on tai siis tavallan oli. Eli samaa mietiskelin viime elokuun lähestyessä ja päätin jäädä vielä kotiin. Kesällä sitten menen töihin, kun tyttö on vähän vaille 2 v.

Kyllä tää oli hyvä valinta! Pieni kasvaa niin nopeesti, oppii joka päivä uusia asioita. Ja kyllä sinne töihin ja tienaamaan oikeasti vielä ehtii.

Rahat on välillä ollu tosi tiukassa meillä, mutta ollaan asennoiduttu niin, että tää on vaan väliaikaista. Ja osaapahan sitten enemmän omasta tilistä nauttia tän kituuttamisen jälkeen :)

Yhteistyössä