Menemme naimisiin, mutta en halua miehen veljen avovaimoa häihimme

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Morsmaikku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja rakkaimpani:
Alkuperäinen kirjoittaja RouvaRajatapaus:
sun pitää ny kuule tulla toimeen miehesi veljen naisystävän kanssa! ainakin kutsua häihin, huh huh eikö aikuiset ihmiset osaa puhua? vai oletko edes aikuinen!? :( :o
Miksi pitää tulla toimeen? Katsos kun aina se ei onnistu vaikka itse kuinka yrittää.

siksi, kyllä sitä voi käyttäytyä jos samassa paikassa on, ja varsinkin kun kyseessä on sukulainen, tai veli/sisko+heidän perheensä, minä en antais ikinä anteeksi jos siskoni kutsuisi minut, muttei miestäni, silloin hän loukkaisi myös minua.
Se että kyseinen ihminen on sukua, ei merkkaa mitään. Mä en anna sukulaisteni kohdella itseäni kuin paskaa, ja olen tehnyt sen selväksi.

ja asioita ei voi puhua selväksi? jos et tykkää työpaikallasi jostain ihmisestä, hän olisi haukkunut sinua ja kaikkea mahdollista, ottaisitko lopputilin ja kiukutelisit kuin kakara? vai puhuisit kuin aikuinen toiselle, ? ainakin sinä olisit siinä tilanteessa fiksumpi, mitäs sen olisi väliä jatkaako toinen ja nolaa itse itsensä? aikuisten ihmisten pitää kestää toista, vaikka vihaisi, pitää osata käyttäytyä,

Oletpa hanakka kertomaan muille, miten heidän pitäisi toimia ja elää elämänsä. Taustoja tietämättä.

Alkuperäinen kirjoittaja Morsmaikku:
Joten pitäisi jättää miehen oma velikin kutsumatta, vaikka vain avovaimo rassaa ja v*tuttaa. :( Eikä niin voi tehdä, varsinkin kun mun sisarukset tulevat tietysti!

Ok, on varmasti helppo sanoa, että no pitäis olla sen verran kypsä ja fiksu, että kutsuu myös avovaimon, että eipä hän yksinään häitämme pilaa. Joo, mutta kun mä en halua sitä akkaa meidän tärkeään juhlaan!
(Syitä täällä erittelemättä. :/ )

Tää on ihan hirveän vaikea tilanne. Maistraatissa naimisiinmeno olisi yksinkertaisinta, niin ei tarvitsisi niin stressata vieraslistan kanssa. Mutta haluamme kirkkohäät, ei paljoa vieraita - vain ja ainoastaan ne rakkaimmat ja läheisimmät ihmiset. Ja miehen veljen avokki ei todellakaan kuulu näihin ihmisiin, ei sillä, ei sen puoleen miehen velikään, mutta onhan hän sentään mieheni ainoa sisarus. Ja koska miehen vanhemmatkin kutsutaan, samoin mun sisarukset ja vanhemmat, niin olisi melko törkeää jättää miehen veli perhieneen kutsumatta.

Minä en aijo tulevan miehen siskonmiestä häihini kutsua. (ei me nyt oikeesti olla mihinkään naimisiin menossakaan, kunhan oon miettiny) Ja pistän kutsukorttiin pelkästään siskon nimen ja ihan avoimesti aijon kieltää miestä tulemasta mukaan.
Reippaasti vaan kissa pöydälle ettei se tuu teijän päivää pilaamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja piina:
Alkuperäinen kirjoittaja Viivi:
No kai nyt yhden päivän kestät vaikka kutsustkin sen avokin.Eikai sun tartte sen kanssa seurustella?

Miksi sen päivän tarvitsisi olla juuri oma hääpäivä?

Olen kestänyt montakin päivää ja hetkeä, mutta hääpäivänäni en millään haluaisi/jaksaisi. :(

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No jotku ihmiset eivät vaan yksinkertaisesti voi olla missään välissä kusipäiseen sukulaiseen ja lapset eivät todella tule tutustumaan serkkuihinsa.Mutta jos taustalla on erittäin painavat syyt,so what?Lapset esim.mulle ovat kaikki kaikessa ja en todellakaan voi hyväksyä minkäänlaisia yhteydenpitoja ko.kusipäiseen sukulaiseen.YMMÄRRÄN SUA TÄYSIN.NIIN HELPPO ON MAALLA NEUVOA KUN MERELLÄ ON HÄTÄ.

samaa mieltä TÄYSIN. Itsellä tilanne että lapsemme eivät tule tutustumaan mahdollisesti tuleviin serkkuihinsa (niitä siis vielä ei ole) koska eivät todellakaan tarvitse tätä setää ja tätiä elämäänsä ikinä. Ovat saaneet kiroukset niskaansa tältä akalta jo ennen kuin ovat syntyneet niin en ikinä anna niitä sanoja anteeksi.

sun pitää ny kuule tulla toimeen miehesi veljen naisystävän kanssa! ainakin kutsua häihin, huh huh eikö aikuiset ihmiset osaa puhua? vai oletko edes aikuinen!? :( :o
Miksi pitää tulla toimeen? Katsos kun aina se ei onnistu vaikka itse kuinka yrittää.

siksi, kyllä sitä voi käyttäytyä jos samassa paikassa on, ja varsinkin kun kyseessä on sukulainen, tai veli/sisko+heidän perheensä, minä en antais ikinä anteeksi jos siskoni kutsuisi minut, muttei miestäni, silloin hän loukkaisi myös minua.
Se että kyseinen ihminen on sukua, ei merkkaa mitään. Mä en anna sukulaisteni kohdella itseäni kuin paskaa, ja olen tehnyt sen selväksi.

ja asioita ei voi puhua selväksi? jos et tykkää työpaikallasi jostain ihmisestä, hän olisi haukkunut sinua ja kaikkea mahdollista, ottaisitko lopputilin ja kiukutelisit kuin kakara? vai puhuisit kuin aikuinen toiselle, ? ainakin sinä olisit siinä tilanteessa fiksumpi, mitäs sen olisi väliä jatkaako toinen ja nolaa itse itsensä? aikuisten ihmisten pitää kestää toista, vaikka vihaisi, pitää osata käyttäytyä,
Eh, mä en ala selittelemään asioita tarkemin. Mutta asioita ei todellakaan voi aina puhua selviksi, ei vaikka haluaisi. Ja aina se ei todellakaan ole kiinni itsestä. Ja jos kyseessä olisi pelkkää haukkumista, niin se olisi pieni ongelma.

Et kyllä mitenkään voi jättää kyseistä leidiä kutsumatta, jos pidätte isot häät. Jos taas menette intiimisti todistajien läsnäollessa vihille, tilanne on toinen. Mutta onko hän sen arvoinen, että kannattaa jättää häät väliin. Nielisin inhoni ja keskittyhisin häissä muihin vieraisiin ja omaan viihtymiseen. Ainoa tilanne, jossa voisit jättää kutsumatta olisi se että asia on erittäin julkinen. Kaikki esim. tietäisivät että on tehnyt aapeelle jotain tosi törkeää ja asia on julkinen keskustelunaihe. Silloin sen voi ihan ääneen todetakin. Harvoin kuitenkaan tällaista kai on. Koita kestää ap ja nauti häistäsi.

No olkaa kutsumatta se veli myöskin.Ymmärtää kai tilanteen jos selitätte.Tässä taannoin äitini jätettiin törkeästi kutsumatta juhliin ja ei tiennyt syytä lainkaan joten parempi olisi kertoa miksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Musupulla:
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Riippuisi syistä, miksi et häntä sinne halua. Jos joku olisi suurin inhokkini, en kutsuisi. Mutta jos hänen kanssaan muutenkin aikaa viettää, niin hyväksyisin kyllä tuollaisessa sukulaisuusyhteydessä vieraaksi.

Olemme tekemisissä tyyliin pari kertaa vuodessa; pakollisten sukujuhlien yhteydessä tai jos sattumalta satumme samaan aikaan appivanhempien luokse.

Se nainen on ollut mua kohtaan todella ilkeämielinen, aiheuttanut paljon paskaa ja niin edelleen. Olen yrittänyt olla näiden asioiden yläpuolella ja pysyä mukavana, mutta rajansa kaikella.

kuule saman olen minäkin kokenu, mutta aikuisena en alennu samalle tasolle, vaan yritän tulla toimeen kun nähdään, tee sinäkin niin

Mä ainakin olen sen verran aikuinen, ja arvostan itseäni, että kaikkea ei tarvitse sietää ja niellä. Ap:tä ymmärrän, teillä on vaikea päätös edessä :/

Sama täällä. Läheltä olen seurannut ihmisiä lähipiirissä jotka nielevät kaiken paskan, ja vain sen takia että paskan heittelijä on "sukulainen". Itsekin olisin voinut saada saman kohtalon jos en olisi ollut viisas ja laittanut välejä poikki kokonaan.

kyllä ootta vittumaasia ihmisiä, ja viellä kaikn lisäks valmiita loukkaamaan esim omaa veljeänsä. :kieh: hyi, kaikkee ei tarvi niellä, mutta vois asettua myös toisen puolelle,

Entä kun miehen veljen avovaimo ei asetu toisten puolelle tai käyttäydy korrektisti? Entä kun hän sabotoi ja terrorisoi kaikin tavoin elämäämme?

no sitten kannattaa puhua, ja ilmoittaa veljelle ja hänen avopuolisolle tilanteesta, että olet hyvin vihainen, ja kutsu edellyttää sitä että osaa käyttäytyä teidän häissä. yms, puhumalla asiat selvenee.

Ei ole selvinnyt nämä asiat puhumalla, olen yrittänyt. Miksi minun pitäisi sietää naista omana tärkeänä hetkenäni, miksi minun pitäisi aina olla se joka joustaa? Ja vaikka kuinka käyttäytyisi häissämme, pelkkä hänen läsnäolonsa on se ongelma.

Jos "miehenveljenavokki" on tosiaan ollut veemäinen bitch, ei varmaan itsekkään ihmettele jos kutsumatta jää.
Ei muuta kuin pirautat miehen veljelle ja sanot että hän on tervetullut, avokki ei.

millälailla hän sabotoi? terrorisoi? yms? voisitko selittää paremmin.

En halua täällä eritellä sen kummemmin. Mutta sen pitäisi riittää, että on aiheuttanut paljon ikävää ja pahaa mieltä. Ei minun läheiseni tee mulle niin; haluaisimmekin jakaa tärkeän päivämme oikeiden ystäviemme kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja Ohis:
No tässä on kaksi vaihtoehtoa, joko kärsiä itse tai loukata muita. Kukaan muu ei voi sitä valintaa sun puolestasi tehdä.

Peesaan.

Ja koskaan ei kannata itse olla se, joka loukkaa. Kutsutte siis avovaimon häihinne. Yritä olla piittaamatta hänestä. :)

millälailla hän sabotoi? terrorisoi? yms? voisitko selittää paremmin.

Ap sanoi, ettei halua sen enempää kertoa. Mikset voi vaan uskoa? Vai miksi tarvitset enemmän yksityiskohtia? Työpaikka on sitäpaitsi eri asia, siellä ihmisten kanssa pitää tulla sen verran toimeen, että työt hoituu. Sen suurempaa ystävyyssuhdetta ei tarvitse yrittää solmia, jos ei tule toimeen keskenään. Työt on hoidettava, vaikka joku puhuisikin selän takansa paskaa, tai juoruilisi muuten vaan. Yksityiselämässä sellaista ei tarvitse sietää.

On törkeää olla kutsumatta jos asuvat yhdessä ja vielä yhteisiä lapsia. Etikettiin kuuluu että pitää kutsua. Tai sitten et kutsu koko paria. Ja jos miehesi antaa niin tehdä, ei ole mikään tosimies. Ainoa veli...

Minusta etiketinkään takia ei tarvitse kenenkään kutsua häihinsä sellaisia ihmisiä joita ei halua.
Miehesi lienee samoilla kannoilla veljensä vaimon suhteen?

Jutelkaa miehen veljen kanssa, ja kertokaa ihan suoraan että toivoisitte kovasti että hän osallistuisi suureen päiväänne, mutta että ette halua paikalle hänen avokkiaan. Kysykää sitten että onnistuisiko mitnkään että hän tulisi paikalle ilman avokkia, vai voitteko kutsua häntä laisinkaan jos se tarkoittaa että ikäviä tekevä avokkikin tulee paikalle.

Tiedän, että loppujen lopuksi mulla ei ole pokkaa jättää avokkia kutsumatta. Ja tulen luultavasti katumaan sitä koko lopun elämääni sekä mahdollisesti muistamaan hääpäiväni jonain muuna kuin kauniina tapahtumana. :/ Se on vaan oma moka, mut näin vaikeista tilanteista ei voi muuta kuin kärsiä sitten itse.

Tietenkin yhdessä miehesi kanssa päätätte ketä kutsutte ja ketä ette.

Itse tasan tarkkaan kutsuisin vain ne ihmiset joiden kanssa tulen toimeen.
Jos joku on selkeästi minua kohtaan v*ttumainen ja on aiheuttanut monet kerrat mielipahaa, niin en hetkeäkään edes miettisi, että voinko jättää kutsumatta :kieh:

Minähän siinä naimisiin menisin, enkä halua nähdä hääpäivänäni yhtään nyrpeää nokkaa vain sen takia, että jonkun sukulaiseni puoliso ei minusta pidä ja täten etiketin mukaan olisi silti kyseinen ihminen kutsuttava.
Hell no!

Eli soitto miehen veljelle ja kerrotte että hän on tervetullut, mutta kumppaninsa ei.
Kohteliaasti tietenkin selität tilanteen ja veli saa tällöin ihan itse päättää tuleeko yksin rakkaan veljensä häihin vai eikö tule ollenkaan.

Niin ja enpä minäkään kyllä herneitä nenääni vetäisi jos joku inhoamani ihminen jättäisi minut kutsumatta häihinsä ja kutsuisi mieheni (olettaen että mieheni olisi tässä tapauksessa läheistä sukua hääparille).

Alkuperäinen kirjoittaja Kasva aikuiseksi :
Minä en niele mitään paskaa anopiltani. En enää yritä miellyttää, vaan olen päin vastoin kylmän korrekti.

Ennen ei tarvinnut nähdä koko ämmää, mutta nykyään, lapsen takia, pidän yhteyttä ja kutsun usein kylään. Itse olen yleensä toisessa huoneessa, tekemässä puutarhahommia tai sitten lähden "hoitamaan asioita", tuen kaikin tavoin heidän suhdetta ja pidän huolta että näkevät usein. Lapsenlapsi on heille tärkeä ja lapselle on tärkeää että on monia rakkaita ihmisiä.

Mies on ylpeä käytöksestäni, hän tietää että toimin lapsen parhaaksi enkä itsekeskeisesti, vaikken äidistään yhtään pidäkään.

meillä anoppi ja appi ottavat moisesta käytöksestä nokkiinsa. tulevat ilmeisesti vaan meille aikuisille jutelemaan kun ei saa poistua.

Yhteistyössä