Menemme naimisiin, mutta en halua miehen veljen avovaimoa häihimme

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Morsmaikku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Morsmaikku

Vieras
Joten pitäisi jättää miehen oma velikin kutsumatta, vaikka vain avovaimo rassaa ja v*tuttaa. :( Eikä niin voi tehdä, varsinkin kun mun sisarukset tulevat tietysti!

Ok, on varmasti helppo sanoa, että no pitäis olla sen verran kypsä ja fiksu, että kutsuu myös avovaimon, että eipä hän yksinään häitämme pilaa. Joo, mutta kun mä en halua sitä akkaa meidän tärkeään juhlaan!
(Syitä täällä erittelemättä. :/ )

Tää on ihan hirveän vaikea tilanne. Maistraatissa naimisiinmeno olisi yksinkertaisinta, niin ei tarvitsisi niin stressata vieraslistan kanssa. Mutta haluamme kirkkohäät, ei paljoa vieraita - vain ja ainoastaan ne rakkaimmat ja läheisimmät ihmiset. Ja miehen veljen avokki ei todellakaan kuulu näihin ihmisiin, ei sillä, ei sen puoleen miehen velikään, mutta onhan hän sentään mieheni ainoa sisarus. Ja koska miehen vanhemmatkin kutsutaan, samoin mun sisarukset ja vanhemmat, niin olisi melko törkeää jättää miehen veli perhieneen kutsumatta.

Homma on niin, että yhdessä asuvat, eli avoliitossa olevat on kutsuttava aina yhdessä. et voi kutsua vain toista. Eri asia on esim joukkuetoverit, jos erikseen mainitaan että kutsutaan esim sulhasen rugbyjoukkoe, silloin kutsu koskee joukkueen jäseni ilman avec-kutsua.

Ainoa vaihtoehto on jättää miehen velikin kutsumatta. Millainen tossu sulla on miehenä jos suostuu tuollaiseen?!?!?

Aikuistu.

No aika erikoinen morsian siellä meluaa. Kai ne häät hiukan sun tulevan ukonki on, ja jos hän haluaa läheisiään paikalle niin minusta se ei olisi suoranainen ihme...

No oikeastaan sulla ei ole tuossa vaihtoehtona kuin kutsua sekin tai sitten kutsua vain miehen veli..ei ole oikein muuta keinoa. Tulisiko veli jos vaimoa ei olisi kutsuttu? Ette siis ole väleissä tämän naisen kanssa?

Mul oli vähän sama ongelma.. en halunnut isäni vaimoa häihini, nooh hän kuitenkin tuli ja "pilas" kyllä fiilistä sen minkä pystyi.. joten totesin et seuraaval kerral vietetään juhlat sitten ilman isää jos avokkiaan ei voi kotiin jättää

Alkuperäinen kirjoittaja rakkaimpani:
olet kyllä aikas törkeä.... :kieh:

Miten niin? Törkeäksi kutsuisin itseäni/miestäni, jos jättäisimme veljen perheineen kutsumatta.

Mulla on todellakin hyvät syyt siihen, miksi en halua häntä tärkeään juhlaamme. En ihan pikkuseikkojen vuoksi jättäisi ketään kutsumatta saati edes pohtisi tällaisia.

Riippuisi syistä, miksi et häntä sinne halua. Jos joku olisi suurin inhokkini, en kutsuisi. Mutta jos hänen kanssaan muutenkin aikaa viettää, niin hyväksyisin kyllä tuollaisessa sukulaisuusyhteydessä vieraaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Riippuisi syistä, miksi et häntä sinne halua. Jos joku olisi suurin inhokkini, en kutsuisi. Mutta jos hänen kanssaan muutenkin aikaa viettää, niin hyväksyisin kyllä tuollaisessa sukulaisuusyhteydessä vieraaksi.

Olemme tekemisissä tyyliin pari kertaa vuodessa; pakollisten sukujuhlien yhteydessä tai jos sattumalta satumme samaan aikaan appivanhempien luokse.

Se nainen on ollut mua kohtaan todella ilkeämielinen, aiheuttanut paljon paskaa ja niin edelleen. Olen yrittänyt olla näiden asioiden yläpuolella ja pysyä mukavana, mutta rajansa kaikella.

Alkuperäinen kirjoittaja Morsmaikku:

Olemme tekemisissä tyyliin pari kertaa vuodessa; pakollisten sukujuhlien yhteydessä tai jos sattumalta satumme samaan aikaan appivanhempien luokse.

Se nainen on ollut mua kohtaan todella ilkeämielinen, aiheuttanut paljon paskaa ja niin edelleen. Olen yrittänyt olla näiden asioiden yläpuolella ja pysyä mukavana, mutta rajansa kaikella.

kuule saman olen minäkin kokenu, mutta aikuisena en alennu samalle tasolle, vaan yritän tulla toimeen kun nähdään, tee sinäkin niin

ootte päättäny että ette kutsu niin tehkää niin, mutta varautukaa myös seurauksiin. Mun mielestä saatte myös ite päättää keitä kutsutte, mutta tuleehan tuosta sanomista iha varmasti. Tsemppiä ja onnea erityiseen päiväänne!

En mäkään tykänny yhtään mieheni yhdestä kaverista, mut annoin tulla silti häihimme. Hää ku ei oo koskaa mua huomaavinaan, eikä ees yritä tulla juttuun ja on töykee. Siksen hänestä pidä. Mut en vaa jutellu sille häissä :) Ja nyttemmin he ei onneks oo ees tekemisissä :)

Alkuperäinen kirjoittaja Ohis:
No tässä on kaksi vaihtoehtoa, joko kärsiä itse tai loukata muita. Kukaan muu ei voi sitä valintaa sun puolestasi tehdä.

Tässähän ne vaihtoehdot on.

Voithan kutsua ja toivoa ettei tule mutta se on onnesta kiinni. Loput vaihtoehdot on selittelyä jos et aio esim autolla päälle ajaa tms :laugh:

Jos on tehnyt jotain tosi pahaa ja ilkeää, en kutsuisi häihini. Häihin saa kutsua kenet haluaa, mulle aivan sama mitä etiketit väittää :D

kuule saman olen minäkin kokenu, mutta aikuisena en alennu samalle tasolle, vaan yritän tulla toimeen kun nähdään, tee sinäkin niin

Mä ainakin olen sen verran aikuinen, ja arvostan itseäni, että kaikkea ei tarvitse sietää ja niellä. Ap:tä ymmärrän, teillä on vaikea päätös edessä :/

Hoksasitko kirjoituksestani kohdan, että olen yrittänyt olla näiden asioiden yläpuolella ja pysyä mukavana? Kai mä nyt itsekin aikuisena ihmisenä osaan käyttäytyä. :D Mutta koska avovaimon toimintaan ja käyttäytymiseen ei ole tullut muutosta, en todellakaan halua häntä niin suureen juhlaamme. Mä siedän kyllä paljon, mutta en liikaa... Ja kirjoitit, että kaikkien kanssa pitää tulla toimeen - ei todellakaan PIDÄ, ja yrittää voi kyllä, mutta valitettavasti se ei ole aina pelkästään siitä omasta käytöksestä kiinni. :(

Yhteistyössä