Meneekö pannari "pilalle" jos siitä jättää leivinjauheen pois?

  • Viestiketjun aloittaja pakko harmautua... .)
  • Ensimmäinen viesti
Mulla oli joskus kaks reseptiä, äitini namipannarin ja siskoni ei-niin-namin ja mä päädyin sitten yhdistämään ne kaksi ja yleensä on onnistunut tulos vaikka siis nykyään heitän vähän summassa noi aineet, en ihan tarkkaan mittaile. Pääpointit pannarissa on siis: ei liian litku taikina mutta ei liikaa myöskään jauhoja eikä rasvaa!

No höh, oli pakko lähteä etsimään noi ohjeet... :p
 
auringonkukka-75
Alkuperäinen kirjoittaja poppaliina:
Hööh, emmä viittis paljastaa mun salaista reseptiäni ;) Mutta tuolla oli joku ketju missä kyseltiin pannareitten ohjeita, sinne taisin päästäni jonkunlaisen heittää... :xmas: B)
Heh... Alkoi naurattamaan. Jotain kokkia haastateltiin ja hän kutsui haastattelussa kaikkia niitä kainalokeittäjiksi, ketkä eivät jaa reseptejään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hemuli:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Entä voiko pannarin tehdä piimästä? Olis päiväysvanhaa piimää kaapissa, eikä pois viittis heittää...
Voi tehdä.
Mä tekisin piimäpiirakan,mikäli olis päiväysvanhaa piimää.lapsetkin jotka ei muuten piimää juo niin tykkäävät kun luulevat että on ihan tavallista marjapiirakkaa :whistle:
 
Pannarii a la pophaliina

1 l maitoa
3 munaa
1-1,5 dl sokeria
50 g sulatettua margariinia
1-1,5 tl suolaa
1-2 tl vanilliinisokeria
1-2 tl leivinjauhetta
n. 6 dl vehnäjauhoja

Munat ja sokeri vatkataan, lisätään maito, suola, vanilliinisokeri ja jauhot joissa leivinjauhe mukana. Vatkataan ja lopuksi hiukan jäähtynyt sulatettu margariini joukkoon. Annetaan seistä väh. 15 min. Taikina levitetään voidellulle pellille ja paistetaan 225 asteessa.

Tämän pannarin jälkeen voi ilmetä sivuvaikutuksia varsinkin miespuolisissa maistelijoissa, jotka alkavat vaatia pannarin tekemistä hyvinkin usein. :saint:
 
Alkuperäinen kirjoittaja auringonkukka-75:
Alkuperäinen kirjoittaja poppaliina:
Hööh, emmä viittis paljastaa mun salaista reseptiäni ;) Mutta tuolla oli joku ketju missä kyseltiin pannareitten ohjeita, sinne taisin päästäni jonkunlaisen heittää... :xmas: B)
Heh... Alkoi naurattamaan. Jotain kokkia haastateltiin ja hän kutsui haastattelussa kaikkia niitä kainalokeittäjiksi, ketkä eivät jaa reseptejään.
Hehheh, mä voisin sit olla
hikikainalokeittäjä mutta tossa nyt tuli paljastettua salainen reseptini paitsi että siihen tarvitaan sitä hyppysten taikaa ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja @:
kertokaas tyttäret hyvät, kaadatteko taikinan suoraan rasvatulle uunipellille vaiko leivinpaperin päälle, kumpi parempi? :)
Minä en oikein osaa pannaria tehdä leivinpaperin kanssa. Voitelen pellin rasvalla, joten se kompensoi tuota vähäistä rasvan määrää tuossa mun ohjeessa ja sit pannarista tulee sellainen mehevä. Rasva taikinan alapuolellakin tekee tehtävänsä jota ei siis leivinpaperin kanssa tule. ON tää niin tarkkaa tää pannarin teko
:saint:
 

Yhteistyössä