meneekö alalokero oikeasti pilalle synnytyksen jälkeen?

  • Viestiketjun aloittaja mymmeli
  • Ensimmäinen viesti
.
Alkuperäinen kirjoittaja Humppa:
Kokemuksen mukaan kaksi alatiesynnytystä (lasten py:t 35 cm, painot 3700g/3900 g) + eppari + pieni repeämä (n. 4-5 tikkiä) aiheuttavat sen, että kyllä se alalokero - mikä mainio ilmaus muuten :) - muuttaa hieman olemustaan. Vaikka lantiopohjanlihaksisto olisi kondiksessa, emättimen suuaukko ei jumpalla pienene eli nykyisin sisääntuloaukosta mennä sujahtaisi aivan vaivatta isompikin parru kuin mitä tarjolla on...
Tsogen äitikollegat, tämä on totuus :(
Tämän oon huomannut itsekin :(
Muuten alapää on suht samassa kuosissa kun ennenkin mutta emättimen suu taitaa olla peruuttamattomasti suurempi.
Itse sain toisen asteen repeämät juuri ja juuri kolme kiloisen (py 33) lapseni synnyttämisestä, joten en voi kun ihmetellä näitä jotka synnyttää neljä kiloisia ja yli ja selviää naarmuitta. Hyvä heille tietysti, kukapa nyt repeämiä tahtoo.
 
Humppa
Alkuperäinen kirjoittaja .:
Alkuperäinen kirjoittaja Humppa:
Kokemuksen mukaan kaksi alatiesynnytystä (lasten py:t 35 cm, painot 3700g/3900 g) + eppari + pieni repeämä (n. 4-5 tikkiä) aiheuttavat sen, että kyllä se alalokero - mikä mainio ilmaus muuten :) - muuttaa hieman olemustaan. Vaikka lantiopohjanlihaksisto olisi kondiksessa, emättimen suuaukko ei jumpalla pienene eli nykyisin sisääntuloaukosta mennä sujahtaisi aivan vaivatta isompikin parru kuin mitä tarjolla on...
Tsogen äitikollegat, tämä on totuus :(
Tämän oon huomannut itsekin :(
Muuten alapää on suht samassa kuosissa kun ennenkin mutta emättimen suu taitaa olla peruuttamattomasti suurempi.
Itse sain toisen asteen repeämät juuri ja juuri kolme kiloisen (py 33) lapseni synnyttämisestä, joten en voi kun ihmetellä näitä jotka synnyttää neljä kiloisia ja yli ja selviää naarmuitta. Hyvä heille tietysti, kukapa nyt repeämiä tahtoo.
Niinpä.
Itselläni on selkeä ero entiseen: jos ennen välilihan mitta (eli matka emättimen aukosta peräaukolle) oli sanotaan nyt vaikka 4,5 cm, on se nyt kolmisen senttiä. Jahka lapset on tehty, kyselen korjausleikkausta. Tämä ei muuten varsinaisesti ole ongelma - tarkoitan ongelmalla siis ison luokan ongelmaa - mutta seksin saralla eron huomaa. Tiedättehän: jos kauppakassin suuaukko on turhan aakea, ostokset pruukaa tipahtelemaan, mutta jos se kassinsuu on supussa, pysyy kaikki sisäpuolella kotiin saakka :)
 

Yhteistyössä