Meneekö neuvolaan/sossuun tieto jos toinen vanhemmista epäiltynä rikoksesta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kysymys
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No riippuu varmaan siitä millaisesta rikoksesta on kyse. Jos vanhempaa epäillään sisäpiirikaupoista niin sillä ei liene olennaista vaikutusta hänen kykyynsä hoitaa lasta mutta jos on epäiltynä pedofiliasta tai vaimonpieksennästä niin asia on ehkä hiukkasen eri.

[QUOTE="Kifa";28365423]No riippuu varmaan siitä millaisesta rikoksesta on kyse. Jos vanhempaa epäillään sisäpiirikaupoista niin sillä ei liene olennaista vaikutusta hänen kykyynsä hoitaa lasta mutta jos on epäiltynä pedofiliasta tai vaimonpieksennästä niin asia on ehkä hiukkasen eri.[/QUOTE]

Seksuaalirikoksesta (ei siis lapsiin kohdistuva). Ja tosiaan mies ei siihen todellakaan ole syyllistynyt. Tilanne on meille todella ahdistava (miehelle nyt varsinkin kun turhasta syytetään), ja ei kyllä kaivattaisi mitään lisäuteluita sossun tmv. puolesta tässä tilanteessa kun muutenkin asia pyörii koko ajan mielessä.

Öööö... Miten se tieto muka sinne ensimmäisenä osattais ilmoittaa? Onko joku ilmoittanut tutkinnan yhteydessä, että olette sossun asiakkaita? Ja jos kyse ei ole lapsiin kohdistuvasta rikoksesta, niin miksi poliisi / tutkija sellasta menis ensimmäisenä sossulle juoruamaan?

Kuten sanottua, sossuun menee tieto jos kyse on sen laatuisesta rikoksesta että on syytä selvittää onko lastensuojelun toimenpiteille tarvetta. Eli jos nyt vaikka miehen kaunainen työkaveri syyttää käpälöinnistä niin sillä nyt ei ole lasten turvallisuuden kannalta mitään merkitystä.

vieras: No kun meillä nyt ei ole mitään tietoa miten nämä asiat toimivat, kun ei ole koskaan tullut moista tilannetta eteen.. Ja sossun asiakkaita ei siis olla.

Kifa: Ok, kiitos tiedosta :) Yksi huoli vähemmän tässä tilanteessa...

Neuvolaan ei mene tietoa kuin asianomistajan luvalla edes terveydenhuollon kontakteista. Poliisin pitäisi tehdä lastensuojeluilmoitus kun rikoksesta epäillään henkilöä jolla on lapsia, tämä siis ihan lastensuojelulain perusteella automatico lastensuojelutarpeen selvitys ilman epäilyäkään mistään lapsiin kohdistuvasta... mutta taitaa vaihdella aika kovin kuinka tarkasti lakia noudatetaan.

menee kyllä ohi aiheen mutta kiinnostais tietää miten miehesi on tähän tilanteeseen joutunut ja mistä tiedät että hän on todella syytön? ja mä en kysy tätä mitenkään pahalla. itse olen kai niin epäileväinen luonteeltani että äkkiseltään voisi olla vaikea uskoa että mies puhuu totta

[QUOTE="vieras";28365549]Neuvolaan ei mene tietoa kuin asianomistajan luvalla edes terveydenhuollon kontakteista. Poliisin pitäisi tehdä lastensuojeluilmoitus kun rikoksesta epäillään henkilöä jolla on lapsia, tämä siis ihan lastensuojelulain perusteella automatico lastensuojelutarpeen selvitys ilman epäilyäkään mistään lapsiin kohdistuvasta... mutta taitaa vaihdella aika kovin kuinka tarkasti lakia noudatetaan.[/QUOTE]

Ok. No poliisi ei olisi edes tiennyt että miehelläni on lapsi, ellen minä olisi mennyt sitä sanomaan kun menin miehestä tekemään katoamisilmoitusta. Luulin siis että miehelle on sattunut jotain kun oli yli vuorokauden ollut kadoksissa, mutta olikin poliisin hallussa...

[QUOTE="höh";28365563]menee kyllä ohi aiheen mutta kiinnostais tietää miten miehesi on tähän tilanteeseen joutunut ja mistä tiedät että hän on todella syytön? ja mä en kysy tätä mitenkään pahalla. itse olen kai niin epäileväinen luonteeltani että äkkiseltään voisi olla vaikea uskoa että mies puhuu totta[/QUOTE]

No kyllä miehestä näkee, että on syytön.

Mies oli baarissa, jossa törmäsi tuttavaansa. Hetken aikaa siinä juttelivat, tuttavan porukkaan kuului miehiä+pari naista. Mies meni sitten siitä toiseen pöytään istuskeleen kunnes pilkun tultua lähti syömään. Ruokapaikassa törmäsi niihin naisiin ja toinen rupesi syyttämään miestäni raiskaajaksi. Väitti, että mieheni olisi seurannut häntä baarissa vessaan ja käynyt käsiksi.

Yhteistyössä